Magyarország mára az autóipar európai fellegvára lett az elmúlt három évben meghozott intézkedéseknek, így az adórendszer átalakításának, a rugalmas Munka törvénykönyve megalkotásának és a szakképzés reformjának eredményként - mondta Szijjártó Péter csütörtökön Szolnokon, az F. Segura spanyol autóalkatrész-gyártó cég gyáravató ünnepségén.

A külügyi és külgazdasági államtitkár rámutatott: ma Magyarországon mintegy 600 gépjárműipari vállalkozás tevékenykedik, ezek 54 százaléka hazai tulajdonban van, több mint százezer embernek adnak munkát, és az általuk előállított termelési érték meghaladja a 15 milliárd eurót. Magyarországon működik és termel az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki - sorolta a nagy cégeket a politikus.

Az autóipar azért is fontos a nemzetgazdaság szempontjából, mert egy beruházás soha nem áll meg önmagában, mindig újabb és újabb beruházásokat generál - jegyezte meg Szijjártó Péter.

Franciso Segura Hervás, a Segura Csoport elnöke felidézte: cégük 2005-ben határozta el, hogy kilép a nemzetközi színtérre. Szolnokra a kiváló logisztikai, főként vasúti adottságok, a jól képzett munkaerő, valamint az állami és önkormányzati támogatás miatt esett a választásuk, amit azóta is jó döntésnek tartanak. Az új, 23 millió eurós zöldmezős beruházással épült autóalkatrész-gyár 120 embernek ad munkát. A cég beszállítója a Ford, az Audi, a Volkswagen márkának.

Szalay Ferenc a város fideszes polgármestere arról beszélt, hogy a Tisza-parti településen a rendszerváltást követően a több tízezer embernek munkát adó nagy állami vállalatok, így a vegyiművek, a bútorgyár, a papírgyár, és a cukorgyár, sorra zártak be, ezért egy új ipari struktúra alapjait kellett megteremteni. Ennek jegyében az elmúlt években sikerült több külföldi vállalkozást a városba csábítani, itt működik a svájci Stadler, az amerikai Eagle Ottawa, az ír McHale, és immár a spanyol Segura cég is - mondta.

A spanyol Grupo F. Segura 2007 novemberében jelentette be Szolnokon, hogy autóalkatrész-gyártó üzemet épít az ipari parkban. Az F. Segura Hungária Kft. gyárában elsősorban sajtolt és hegesztett autóalkatrészeket készítenek.

A családi vállalkozásként működő, valenciai székhelyű céget 44 éve alapították. Spanyolországban négy gyáruk működik, képviseletük van Lengyelországban, Portugáliában és Törökországban is. Első külföldi termelő üzemük azonban Szolnokon épült.

30 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lópicigáspár
Az hát! A németek, franciák, lengyelek, olaszok, románok, csehek, meg a fene tudja ki után! Mert ugye kiknek is vagyunk olcsó munkaerői: németeknek (opel audi mercedes, japán suzuki, meg a fene tudja kié még) Na ez a fellegvár pókhálón függ és ha ennyire dübörögtetjük a gazdaságot, nem biztos, hogy karbantartják a hálót!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
jancsipapa
Ez a Peti ,ha így halad komoly versenytársa lehet a Török Zsoltnak .A Selmeczi már az .
kkalman
Mindig meg tud röhögtetni ez a zselé fejű droid. Még hogy "Magyarország az autóipar európai fellegvára"! Ezt a dumát ha a macskám bevenné, a négynapos kölykei megállnának a fejlövésben,
sport50
@marlin: honnan tudná,alig van itthon!!!nem lehet komolyan venni!!!
mátmar
Hogy ez milyen hülyeségeket tud mondani?
töky
Petike, petike. Ezt megint elbasztad. Túl erős neked ez a poszt. Még akkor is, ha egy kretén fideszes vagy. Nyugtasson az, hogy amit elértél arról nem te tehetsz, hanem az imádott vezéred. Látod az tud kis pöcsökből is nagy (z)embert faragni. Te vagy rá a jó példa baszkikám.
kukac50
Félre beszél ilyen kevés új autó eladás még nem volt mint amennyi 2013-ban.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.