Már az e-útdíj bevezetése előtt megindult a szállítási árak növekedése, de az igazán jelentős hatásra a harmadik negyedévben lehet számítani. Nem csak maga az útdíj, hanem a piacról eltűnt fuvarkapacitások is az áremelkedés irányába mutatnak. Éves összevetésben 0,9 százalékkal nőttek 2013 második negyedében a szolgáltatási kibocsátási árak, amin belül a szállítási, raktározási szolgáltatások árai több mint 3 százalékkal emelkedtek. A KSH adatai szerint az áremelkedést jelentős részben az 5,3 százalékkal dráguló postai, futárpostai szolgáltatások fűtötték, miközben a raktározás, tárolás terén 6 százalékot meghaladó áresést mért a hivatal. Előbbi nem csak az inflációt, de az EU-ban hasonló területen mért 1,5 százalékos drágulást is felülmúlja, míg a raktározás esetében az áresés teljesen szembe ment az unió egészében tapasztalható szerény emelkedéssel. Az üres raktárak számának növekedése eredményezte a díjcsökkenést – kommentálta a KSH adatait a Napi.hu kérdésére Bíró Koppány Ajtony. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkára szerint ugyanis a cégek nemigen termelnek raktárra, aki pedig vásárol, az a lehető leghamarabb akarja haszálni, felhasználni a vásárolt anyagot.

Forrás: Napi Gazdaság
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

43 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Mobil123
Hát az áremelés várható volt, és lesz is!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Brother Louie
@Mobil123: Azért ha New Yorkban, az ottani Tarlós "úr" saját hatáskörben intézte volna a "húgysárga" matricákat, egyeztetés nélkül rég a Szabadság-szoborra lenne felnyársalva a szöszi fejével felfelé.
Mobil123
@Brother Louie: Vigyázz mert vizuális vagyok!!!:-))
Ebben az országban a törvényeik által mindent megtehetnek, és meg is fognak tenni!
kukac50
Az árakba benne vannak az útdíjak is ha vásárolunk,Orbán azt próbálja bemesélni,hogy alacsony az infláció,hogy kevesebb nyugdíjemelés legyen. ' 1 zsák cement ami 25kg 100 forinttal lett drágább az E útdíj miatt,ez vonatkozik nagyon sok élelmiszerre is.
Brother Louie
@hattorihanna: Megnéztem ezt a propaganda filmet, és engem arról győzött meg: nem a külföldivel van a baj hanem a magyarral.

Azzal, hogy valami nincs rendben ebben az országban. Évente több ezer milliárd forint megy el támogatásra és a magyar termék a legdrágább.

Arra hivatkozni, hogy mert a "magyar az minőségi ezért fizess érte többet" enyhén szólva is ökörség. Semmivel sem rohad meg később egy magyar paradicsom mint amit idehordanak.

De amit itt árulnak az 30%-al drágább. Nem vagyok mazohosta, hogy irreális árat fizessek ki valamiért ami ugyan-az.

Az egész magyar rendeszerre legjobb példa a tej ára.

Van tej 180 forintért meg vagy 410 forintért egy liter. A 410 forintos tejet a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Mizo gyártja. A termelő viszont mind a két esetben legfeljebb 50 forintot kap érte.

Mire a kezedhez kerül a magyar termék, nyolc másik ember is keres rajta. Elég ha ránéz, nem is kell megfognia.

A külföldről idehordott terméken meg legfeljebb három.
Miért kellene fizetnem a Magyarországon megjelenő közbeeső vállalkozókat akik ráteszik a saját maguk hasznát?
stone
Útdíj, smafu.
Már nem merek elmenni egy bankomat előtt sem, nehogy lehuzzon néhány ezrelék "bankomat előtti útszakasz használati" illetéket a kártyámról.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.