Már az e-útdíj bevezetése előtt megindult a szállítási árak növekedése, de az igazán jelentős hatásra a harmadik negyedévben lehet számítani. Nem csak maga az útdíj, hanem a piacról eltűnt fuvarkapacitások is az áremelkedés irányába mutatnak. Éves összevetésben 0,9 százalékkal nőttek 2013 második negyedében a szolgáltatási kibocsátási árak, amin belül a szállítási, raktározási szolgáltatások árai több mint 3 százalékkal emelkedtek. A KSH adatai szerint az áremelkedést jelentős részben az 5,3 százalékkal dráguló postai, futárpostai szolgáltatások fűtötték, miközben a raktározás, tárolás terén 6 százalékot meghaladó áresést mért a hivatal. Előbbi nem csak az inflációt, de az EU-ban hasonló területen mért 1,5 százalékos drágulást is felülmúlja, míg a raktározás esetében az áresés teljesen szembe ment az unió egészében tapasztalható szerény emelkedéssel. Az üres raktárak számának növekedése eredményezte a díjcsökkenést – kommentálta a KSH adatait a Napi.hu kérdésére Bíró Koppány Ajtony. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkára szerint ugyanis a cégek nemigen termelnek raktárra, aki pedig vásárol, az a lehető leghamarabb akarja haszálni, felhasználni a vásárolt anyagot.
Drasztikus áremelkedés az utakon - kamionok tűntek el
Forrás:
Napi Gazdaság
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
Népszerű az Interneten
- Az indiai próféta döbbenetes szavai: már idén elkezdődik, itt vannak a veszélyes dátumok
- Fury sem legyőzhetetlen. Uszik a nehézsúly vitathatatlan bajnoka - videóval
- Borzasztó szoros végeredményt hozott az évezred legfontosabb bokszmeccse
- Ezt a 4 vitamint szedik az orvosok, hogy ne legyenek betegek sose
Itthon
- 2024. May 18., 20:12
Elképesztő árak a Balatonnál, erre fel kell majd készülnie a nyaralóknak
Itthon
- 2024. May 18., 12:02
Ez fájhatott – Hatalmasat zuhant Varga Judit
Itthon
- 2024. May 18., 20:13
Lázár János erre azt mondta, hogy "soha", Vitézy Dávid pont szembemenne ezzel
További ajánlatok
Itthon
- 2024. May 18., 08:25
Csak győzze követni – Jégeső után napsütés
Itthon
- 2024. May 18., 13:38
Bandaháború és brutális leszámolás Pécsett: Lapátokkal és macsétével estek egymásnak, majd szándékos gázolással zárult a harc
Sport
- 2024. May 17., 17:56
Merész fogadalmat tett Marco Rossi, Szoboszlai Dominik is reagált
43 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ebben az országban a törvényeik által mindent megtehetnek, és meg is fognak tenni!
www.youtube.com/watch?v=kI14ldKRnJQ
Azzal, hogy valami nincs rendben ebben az országban. Évente több ezer milliárd forint megy el támogatásra és a magyar termék a legdrágább.
Arra hivatkozni, hogy mert a "magyar az minőségi ezért fizess érte többet" enyhén szólva is ökörség. Semmivel sem rohad meg később egy magyar paradicsom mint amit idehordanak.
De amit itt árulnak az 30%-al drágább. Nem vagyok mazohosta, hogy irreális árat fizessek ki valamiért ami ugyan-az.
Az egész magyar rendeszerre legjobb példa a tej ára.
Van tej 180 forintért meg vagy 410 forintért egy liter. A 410 forintos tejet a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Mizo gyártja. A termelő viszont mind a két esetben legfeljebb 50 forintot kap érte.
Mire a kezedhez kerül a magyar termék, nyolc másik ember is keres rajta. Elég ha ránéz, nem is kell megfognia.
A külföldről idehordott terméken meg legfeljebb három.
Miért kellene fizetnem a Magyarországon megjelenő közbeeső vállalkozókat akik ráteszik a saját maguk hasznát?
Már nem merek elmenni egy bankomat előtt sem, nehogy lehuzzon néhány ezrelék "bankomat előtti útszakasz használati" illetéket a kártyámról.
Új hozzászólás