Autópálya helyett az olcsóbb falusi főutakon dübörgő kamionok, dráguló élelmiszer és tüzelő, munka nélkül maradó vagy külföldre költöző sofőrök. Íme, a teherautókra nemrég kivetett útdíj legkellemetlenebb mellékhatásai, amiért sovány vigasz, hogy lassan eltűnnek a kormot okádó IFA-k. Használattal arányos díjfizetés – ezzel az igazságosnak tűnő szlogennel indult el július 1-jén a HU-GO rendszer, amely az eddigi autópálya-matrica helyett a megtett kilométerek után fizettet a teherautók sofőrjeivel. A bevezetés első néhány hete azonban botrányba fulladt, hiszen gyakran túlszámlázott vagy rosszul, akár 200 kilométeres kerülővel tervezett útvonalat a rendszer, néhány alkalommal pedig a túlterhelés miatt le kellett állítani. Hosszú sorokban álltak a kamionok a benzinkutaknál, tanácstalan sofőrök bombázták telefonhívásaikkal és e-mailjeikkel az illetékes szerveket, és sokan tették fel joggal a kérdést: miért maradt el a tesztidőszak?

Forrás: Origo
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

22 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
Nincs ebben semmi meglepo. Csak egy ujabb elbaszott fideszes mutatvany
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Meine Ehre heisst Treue
@Brother Louie: Igen, ismerem a történetet. Sajnálom a megszűnést, pedig ezt nem szanálni, hanem bővíteni kellett volna, így az országon áthaladó kamionokat vasúton, környezetbarátabb módon szállíthatták volna.
Meine Ehre heisst Treue
@Vizual: Az érintett településeken élőket rohadtul nem érdekli a szállítmányozással foglalkozók problémája, érdekei. Nekik a közvetlen élet-és balesetveszély megszűnése és az ingatlanok értéke a fontos.
Brother Louie
@Meine Ehre heisst Treue: persze, ha már készen lenne
- a szombathelyi logisztikai bázis,
- a budapesti logisztikai bázis,
- a ferihegyi gyorsvasút,
- az országos vasúti korszerűsítés és
- a többi 2-3 éve beigért fejlesztés amiket Szijjártó Péter hangoztatott a kinai utazásait követően sokkal jobb lenne a helyzet.

Szerintem a kinaiaknak fingjuk sincs miket ígérgetett a Kormány a nevükben.
kukac50
Az útdíjak miatt drágultak az élelmiszerek árai,ezzel sem számolt a kormány.
sbl
@SELIG: Az utak állapotát nem csak a kamionok rongálják. (Bár legfőbb képen azok!)
Senki nem figyel oda az autóbuszokra!
A legtöbb autóbusz (kamion is) ugyanis légrugós.

És egy meglehetősen téves képzet él az emberekben arról, hogy a légrugók milyen lágy rugózást tesznek lehetővé. Pedig ez nem igaz!
Lágy rugózású annak idején a Citroen DS19, Ds 21 személykocsik voltak. (A '60-as évek francia filmjeinek az elengedhetetlen kellékeik.)
Csakhogy azok nem légrugózásúak voltak, hanem ún. hirdopneumatikus elven működtek.
A levegő valóban a rugózást szolgálta, azonban a rugózó tagban egy nagyon precíz hidraulikus egység is volt, amely pedig szabályozottan mindig az útviszonyok szerinti keménységű lengéscsillapítást végezte!
Ha valaki személygépkocsiban utazva egy kamion mellett haladva oldalra néz, láthatja, hogy rosszabb minőségű utakon a kerekek úgy pattognak, mint a gumilabdák!
Ha valaki egyszer már megpróbált teherautó, vagy autóbusz kereket megemelni, odébb-gurítani, az tudja hogy milyen nehezek!
És erre még rájönnek a járművek és a rakomány tömegeinek a súlyereje is.
Nos ezek a pattogó kerekekből eredő igen nagy erőhatások valójában az útburkolatok gyilkosai.

Kíváncsi vagyok, mikor fog valakinek eszébe jutni, hogy illene szúrópróba jelleggel a gumirugókban uralkodó légnyomást is ellenőrizni a nehéz járműveknél!
A pattogást ugyanis a túlzottan keményre felfújt gumirugók és a rossz lengéscsillapítók okozzák!
SELIG
@sbl: Egyetértek.
Nekem is volt Citroen BX-em (bár az már nem a klasszikus "cápa"). Ismerem a rugózásuk elvét, tényleg jó és kényelmes volt. A lelkük a kiegyenlítő közös gömb volt. Ha ott volt valami tömítésprobléma, akkor oda volt az egész. Beindítás után nehezen állt fel a rendszer, sokat járt a kiegyenlítő szelep, hamar elengedte a nyomást. Nekem szerencsére nem volt vele sok gond, de a sógoromé állandóan szervízben volt.
Az e-útdíjjal egyáltalán nem értek egyet. Meggondolatlan, káros döntés. Azt még mindig nem tudom, hogy ebből jobban profitálnak, mint az autópálya díjakból vagy nem.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.