Autópálya helyett az olcsóbb falusi főutakon dübörgő kamionok, dráguló élelmiszer és tüzelő, munka nélkül maradó vagy külföldre költöző sofőrök. Íme, a teherautókra nemrég kivetett útdíj legkellemetlenebb mellékhatásai, amiért sovány vigasz, hogy lassan eltűnnek a kormot okádó IFA-k. Használattal arányos díjfizetés – ezzel az igazságosnak tűnő szlogennel indult el július 1-jén a HU-GO rendszer, amely az eddigi autópálya-matrica helyett a megtett kilométerek után fizettet a teherautók sofőrjeivel. A bevezetés első néhány hete azonban botrányba fulladt, hiszen gyakran túlszámlázott vagy rosszul, akár 200 kilométeres kerülővel tervezett útvonalat a rendszer, néhány alkalommal pedig a túlterhelés miatt le kellett állítani. Hosszú sorokban álltak a kamionok a benzinkutaknál, tanácstalan sofőrök bombázták telefonhívásaikkal és e-mailjeikkel az illetékes szerveket, és sokan tették fel joggal a kérdést: miért maradt el a tesztidőszak?
Szétbarmolják a falvakat a megsarcolt kamionok
Forrás:
Origo
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
Népszerű az Interneten
Itthon
- 2024. May 18., 12:02
Ez fájhatott – Hatalmasat zuhant Varga Judit
Itthon
- 2024. May 18., 13:40
Az Orbán-kormány kitalálta ezt az "őrült ötletét" – Teljesen kiakadt az LMP
Itthon
- 2024. May 18., 13:10
Újabb sarc? – Meglepődik ha megtudja, hogy mennyibe fog kerülni a rollerek kötelező biztosítása
További ajánlatok
Itthon
- 2024. May 17., 21:15
Bozótvágók, kések, lapátok és egy szándékos gázolás – Mindez egyetlen balhéba sűrítve
Sport
- 2024. May 17., 17:56
Merész fogadalmat tett Marco Rossi, Szoboszlai Dominik is reagált
Szórakozás
- 2024. May 17., 17:45
Enyedi Ildikó új filmjében a dél-koreai mozi nagy sztárja is szerepet kapott
22 hozzászólásarrow_drop_down_circle
- a szombathelyi logisztikai bázis,
- a budapesti logisztikai bázis,
- a ferihegyi gyorsvasút,
- az országos vasúti korszerűsítés és
- a többi 2-3 éve beigért fejlesztés amiket Szijjártó Péter hangoztatott a kinai utazásait követően sokkal jobb lenne a helyzet.
Szerintem a kinaiaknak fingjuk sincs miket ígérgetett a Kormány a nevükben.
Senki nem figyel oda az autóbuszokra!
A legtöbb autóbusz (kamion is) ugyanis légrugós.
És egy meglehetősen téves képzet él az emberekben arról, hogy a légrugók milyen lágy rugózást tesznek lehetővé. Pedig ez nem igaz!
Lágy rugózású annak idején a Citroen DS19, Ds 21 személykocsik voltak. (A '60-as évek francia filmjeinek az elengedhetetlen kellékeik.)
Csakhogy azok nem légrugózásúak voltak, hanem ún. hirdopneumatikus elven működtek.
A levegő valóban a rugózást szolgálta, azonban a rugózó tagban egy nagyon precíz hidraulikus egység is volt, amely pedig szabályozottan mindig az útviszonyok szerinti keménységű lengéscsillapítást végezte!
Ha valaki személygépkocsiban utazva egy kamion mellett haladva oldalra néz, láthatja, hogy rosszabb minőségű utakon a kerekek úgy pattognak, mint a gumilabdák!
Ha valaki egyszer már megpróbált teherautó, vagy autóbusz kereket megemelni, odébb-gurítani, az tudja hogy milyen nehezek!
És erre még rájönnek a járművek és a rakomány tömegeinek a súlyereje is.
Nos ezek a pattogó kerekekből eredő igen nagy erőhatások valójában az útburkolatok gyilkosai.
Kíváncsi vagyok, mikor fog valakinek eszébe jutni, hogy illene szúrópróba jelleggel a gumirugókban uralkodó légnyomást is ellenőrizni a nehéz járműveknél!
A pattogást ugyanis a túlzottan keményre felfújt gumirugók és a rossz lengéscsillapítók okozzák!
Nekem is volt Citroen BX-em (bár az már nem a klasszikus "cápa"). Ismerem a rugózásuk elvét, tényleg jó és kényelmes volt. A lelkük a kiegyenlítő közös gömb volt. Ha ott volt valami tömítésprobléma, akkor oda volt az egész. Beindítás után nehezen állt fel a rendszer, sokat járt a kiegyenlítő szelep, hamar elengedte a nyomást. Nekem szerencsére nem volt vele sok gond, de a sógoromé állandóan szervízben volt.
Az e-útdíjjal egyáltalán nem értek egyet. Meggondolatlan, káros döntés. Azt még mindig nem tudom, hogy ebből jobban profitálnak, mint az autópálya díjakból vagy nem.
Új hozzászólás