A magyar autópálya-építés történetének legdrágább szakasza épül az M4-es autópályán – írja az atv.hu. A 29 kilométeres kelet-magyarországi útszakasz kilométerenként 3,8 milliárd forintba kerül majd. Ki nem találnák, ki építheti meg.
Összesen több mint 110 milliárd forintba kerülő út a szaktárca szerint azért kerül ennyibe, mert körülményes a kivitelezés, és az uniós támogatások miatt gyorsan kell dolgozni. Az Együtt-PM elfogadhatatlannak tartja az érveket, meg is alapították az Arany szalagkorlát-díjat, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elé vitt Jávor Benedek.
Az Abonytól Fegyvernekig tartó 29 kilométeres autópálya szakasz három részben épül majd. Először a Tiszáig építik meg, majd a Tisza-hídon lévő szakaszt, végül a fennmaradó részt Fegyvernekig. Kilométerenként átlagosan 3,8 milliárd forintból épül az autópálya – ugyanennyiért építették Ausztriában az A5-ös egy szakaszát is.
A munkálatok egy részét a Közgép nyerte el.
A magyar autópálya építés történetének eddig ez lesz a legdrágább szakasza. Az M7-es, Fidesz által is sokat kritizált, Kőröshegyi völgyhidat is magában foglaló szakaszát 76 milliárdból építették. Kilométerenként 1 milliárd forinttal került kevesebbe.
21 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Minden focistadionhoz vezessen új út.
Ilyen általában háborúk alkalmával van, szabad rablás...
Itt már mindenki visz mindent.
Új hozzászólás