A Brüsszelben csütörtökön ülésező Közlekedési Tanácsban a magyar delegáció egyértelművé tette, hogy kizárólag a megakamionokra vonatkozó rendelkezés törlése esetén tudja támogatni a jelenleg megengedettnél nagyobb tehergépjárművek közlekedését megkönnyítő javaslatot – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Az Európai Bizottság álláspontja szerint a 40 tonna vagy 18,75 méter feletti kamionok határon átmenő forgalma jogszerű, ha a szállítás csak egy határt keresztez, és a két tagállam az úthasználatot belső forgalmában megengedi.

A Közlekedési Tanács – az EU szakminisztereinek szervezete – ülésén számos delegáció nemcsak két szomszédos, hanem több tagország viszonylatában is igényelte az engedélyezést. Az ellenérvek szerint a hosszabb és nagyobb tömegű járművek felgyorsítják a közúti infrastruktúra leromlását, fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. A Közlekedési Tanács – a vita eredményeként – a megakamionokra vonatkozó új szabály nélkül fogadta el a politikai megállapodást.

A magyar álláspontot az ülésen Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár képviselte. Az államtitkár beszámolt arról, hogy a visegrádi országok (V4) létrehozták az észak-déli közlekedési kapcsolatok bővítésével foglalkozó Magas Szintű Munkacsoportot.

A V4 államok közlekedési stratégiáinak és fejlesztési terveinek összehangolására hivatott testület május végi budapesti ülésén fogadta el ütemtervét. A felek szeptember végéig összeállítják az idén kezdődő uniós pénzügyi időszakban a nemzetközi hálózatokon megvalósítani tervezett közúti, vasúti, belvízi és kikötői fejlesztéseik listáját. Ezt követően 2016 végéig közös álláspontot dolgoznak ki a 2021 után kiépítendő közös közlekedési infrastruktúra projektekről.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok