Nem szerepel az uniós projektlistán a 3-as metró felújítása; a kisföldalatti, azaz az 1-es metró korszerűsítése; valamint a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése sem – írta az Index.
Pedig a kormány uniós pénzekből költött a projektek előkészítésére. A KEOP-támogatásokból jut viszont több vasúti fejlesztésre és a Szeged-Hódmezővásárhely villamosvonal kialakítására.
A fejlesztésekkel kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz fordult a lap. A kapott válasz szerint Budapest szinte csak vasúti felújításokkal vagy fejlesztésekkel számolhat, újonnan indítandó tömegközlekedési beruházás nincs, kivéve a Gödöllői HÉV korszerűsítését.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása több mint tízéves vágy. Bár az elmúlt években több vizsgálat, tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány készült, az előkészítés még a kezdeti fázisában tart, a MÁV elő-megvalósíthatósági tanulmánya áll rendelkezésre. A részletes tervek elkészítése itt még sok időt vesz igénybe – írja az Index.
Menjenek limuzinnal!
(Mária Antoinette után szabadon!)