Általános iskolai tanárként kezdett a tankönyvek történetével foglalkozni, majd tudományos pályára lépve a Horthy-korszak történelemtanítása kapcsán tisztázott számos kérdést. Albert B. Gáborral, a Kaposvári Egyetem Pedagógia-Pszichológia Tanszékének egyetemi docensével Szőts Zoltán Oszkár beszélgetett. Újkor.hu: Egyedülálló életpályát tudhatsz magadénak, hiszen általános iskolai tanárból lettél egyetemi docens. Eredetileg történelem-orosz szakos tanárként végeztél. Hogyan kezdtél érdeklődni a történelem iránt, miért választottad ezt az utat? Albert B. Gábor: Ez a középiskolára vezethető vissza. Bajai születésű vagyok, Jánoshalmán jártam gimnáziumba. Eredetileg nem igazán szerettem a történelmet, mivel zavart, hogy nem látom benne az összefüggéseket. Harmadik osztályban fakultáció választáskor úgy alakult, hogy a matematika és a történelem egy sávba került, így ezek közül kellett kiválasztanom, hogy melyiket tanuljam emelt óraszámban. A választásom a történelemre esett. A...

Forrás: ujkor.hu
Feltöltő: Jesper
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.