Házi feladat (fordítás): "Egy nyugati kultúrnemzet életére rátelepedett a Kelet uralma, amely megmételyezte és tönkre tette országunkat. Nyugatos nép a keleti önkény hálójában. Ez a magyarok tragédiája, amelyet a XX. századi kommunizmus hozott a nyakunkra. " "Kékcédulás választás, a szovjet felszabadítás hamis mítosza, a vas és acél országának lázas látomása, a munkásosztály hatalmáról és a Nyugat bukásáról táplált beteges propaganda. " "A keleti politika nem tűri az önállóságot, nem tűri a függetlenséget, és nem tűri a szabadságot. Felszámolja az emberek független életét védő védvonalakat. Vagyontalanná tesz, elszegényít, kiszolgáltatottá vetkőztet, ha kell, megfélemlít. A hatalomtól függő élet láncába fűz. "

Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

John J. Dunbar
Kedves Pajtások! Ha kedvetek lenne hozzá, és jobban szeretnétek megérteni az idézet szöveget, próbáljátok dúdolni magatokban. Sikeres fordítást kívánok!
www.youtube.com/watch?v=0r_CIlvteDY
pbalage
@John J. Dunbar: az a baj, hogy ezt végig értem, még le is tudom írni diktálás után.
Mondjuk valahogy azért utálom az egészet.
John J. Dunbar
@pbalage: Ne zsörtölődjél Pajtás, hiszen örömteli időket élünk! Zengjen bátran ajkaidról is Pártunk dicső tetteinek méltatása, Kedves Vezetőnk éljenzése! Nagy öröm ez Dolgozó Népünknek, Sztahanov elvtárs kései követőinek!
John J. Dunbar
Bencsik András méltatása a pedagógusok munkájáról - 1986-ból. Kérem, olvassák el a teljes cikket is a linken! (Nem lehetséges, hogy Bencsik elvtárs is a tüntetőkkel érez, csak szörnyen szégyelli a mocskos múltját?) Íme:
.
ТОВАРИЩ АНДРАШ БЭНЧИК
.
Érzelmi kötődés
.
„Legendája volt a gimnáziumi orosztanárnőnek, pedig szokatlanul szigorú volt. Legendáját mégis az táplálta, hogy az osztályokban tanulók az átlagnál sokkal jobban tudták, szerették és használták az orosz nyelvet...
.
Ha nem is az ő személyes példája, de hozzá hasonló jó, s a vele pörölő rossz példák tapasztalatai indították talán egyebek között a Magyar-Szovjet Baráti Társaságot, hogy új utakat, lehetőségeket keressen, s találjon a magyar ifjúság internacionalista nevelésére, a Szovjetunióhoz fűződő viszonyuk világlátásuk tisztázására.
.
Amint az MSZBT országos elnökségének állásfoglalása hangsúlyozza, az ifjúság nevelésében a formális elemeket kerülve, a gazdag tudásanyag megszerzésén túl olyan lehetőségeket kell találni amelyek erősebb élményeket rögzítenek a fiatalokban.
.
Van mit tenni ezen a téren, hiszen az összefüggéseket nem minden esetben feltáró történelemoktatás, a tájékoztatás hiányosságai akadályozták a szilárd és mozgósító erejű történelmi és nemzettudat kialakítását. Az ifjúság szinte minden rétegében találhatók olyanok, akik elfordultak a politikai, közéleti tevékenységtől. Egyebek között azért is, mert ma a pályakezdés és családalapítás éppen erre a korosztályra ró fokozott terhet.
.
A lehetőségek gazdagok, legyen szó általános iskolásról, gimnazistáról, vagy szakmunkás fiatalról. De kétségtelen tény, hogy általános érvényű recept erre sem létezik. Helytől, kortól, érdeklődéstől függően lehet és kell megtalálni azokat a módozatokat, amelyek a két nép kapcsolatainak hagyományait az ifjúság körében tovább gazdagítják.”
.
(Bencsik András írása eredetileg a Népszabadság Pártélet rovatában jelent meg 1986-ban.)
mandiner.hu/cikk/20140124_bencsik_andras_erzelmi_kotodes

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok