Szerdán megvertek egy buszsofőrt a 95-ös buszon, aki súlyos sérüléseket szenvedett – közölte a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet.

A sofőr jegyváltásra szólított fel egy csoportot, amelynek tagjai emiatt kitört karfával kezdték ütni a félig nyitott fülkében dolgozó buszvezetőt. A mentők a sofőrt kórházba szállították.

Nemes Gábor, az EKSZ elnöke közleményében minden eddiginél gyorsabb, mielőbbi megoldást sürgetett. Jelezte, a BKV a napokban megkezdte és októberre ígérte az egyes típusokon hiányzó biztonságos, zárt fülkék valamint egy jól működő kamerarendszer pótlásának a tervezését, de a kivitelezés határidejét nem tudni.

A szakszervezet azt kéri a fővárostól, hogy nyújtson azonnali pénzügyi segítséget a fülkék átalakításához. Emellett az érdekképviselet követelte, hogy akár törvénymódosítással, de megelőző céllal szigorítsák a közszolgálatot ellátó személyek elleni támadások büntetési tételét.

26 hozzászólásarrow_drop_down_circle

oncogito
Az ég szerelmére, végülis nem ülhet egy buszsofőr egy pánikszobában!
A tetteseket elfogni és nagyon, nagyon keményen büntetni!
Legalább annyira, mint az utasokat verő ellenőröket!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
oncogito
Az ég szerelmére, végülis nem ülhet egy buszsofőr egy pánikszobában!
A tetteseket elfogni és nagyon, nagyon keményen büntetni!
Legalább annyira, mint az utasokat verő ellenőröket!
oncogito
Ja, a kamera ilyen esetben mit sem ér. Hiszen aki ellopott egy kamerát és jól látszik az arca, azt sem tudták még előkeríteni.
Nem értik, nem tudják, hogy hogy kell közbiztonságot teremteni, csak kapkodnak és egyik rosszabb intézkedést hozzák a másik után. :-(
ágimami
Én nem tudom, hova fajul ez a világ??? Milyen emberek ezek???
Meddig akarnak még várni a rém egyszerű megoldásra?
Az ilyen régi buszokat is rég meg kellett volna csinálni elzárt fülkével és kamerával felszerelni, nem ezen kellene spórolni!
Mennyi ilyen esetnek kell még történnie, főleg mennyi időnek kell eltelnie, hogy végleges megoldás szülessen, hogy félelem nélkül dolgozhassanak a buszsofőrök??
ágimami
@oncogito: Én sem pánikszobára gondoltam, de ez már a sokadik eset és nem igazán hallottam,hogy nagyon-nagyon keményen meg lettek volna büntetve az elkövetők, ezért is gondoltam, hogy nagyobb biztonságban lennének a sofőrök.
Azzal teljes mértékben egyetértek, akikre ez tartozna nem igazán vannak a helyzet magaslatán - sajnos!!
papa.49
Milyen érdekes eset honnan is közlekedik a 95. busz, ha jól tudom a nyockerből a Gyömrői útig, hát ez azért leszűkíti a lehetséges elkövetők körét!!!
@ágimami: Azt hiszem nem tévedek de már a világ kezdetekor is voltak elkülönített sofőr helyek, pl. a 12. busz az 54. busz, a 94 busz, igaz azok az ősöreg Ikarusok voltak...
Igaz én utoljára 1980. használtam a bkv. járműveit...
oncogito
@ágimami: Azért gondolj bele, egy buszsofőr teljesen bezárva - milyen levegőtlen neki - és így lenne rábízva az utasok élete. Meg aztán ha valahogy illetéktelen jutna be a vezetőfülkébe mi lenne?
Szóval az igazi biztonságot a közbiztonság megteremtése adná. Hogy ne merjenek ilyesmit csinálni a semmi emberek.
Aki piás, drogos azt dupla súlyosan kellene büntetni, ha valamit elkövet.
ágimami
@oncogito: Ez mind igaz, de sajnos még nem tartunk ott, hogy ezek a "semmi" emberek megkapják méltó büntetésüket!
ágimami
@papa.49: Én sem sűrűn utazom buszon, utoljára talán 2009-ben, de ott is elkülönitett vezetőfülke volt.
Ebben az esetben ha tényleg azon az útvonalon közlekedik a 95-ös busz, (nem Bp-en élek) akkor nagy valószínüséggel tényleg leszűkíthető a kör az elkövetőket illetően!!
oncogito
@papa.49: - igaz, én is utaztam gyerekkoromban olyan buszon, ahol a vezetőülés mögötti részen, menetiránynak háttal végig utasülések voltak. A buszsofőrnek külön ajtaja volt.
De ugye akkor még nem a sofőrök árulták a jegyet, volt kalauz...
papa.49
@oncogito: Még később is volt mikor már a bkv. jeggyel, vagy bérlettel használtuk a járatokat, egész pontosan annak a ferde résznek az oszlopán volt a jegykezelő készülék ami a buszvezető ajtajánál volt...
wagabund
nem olvastam végig, így nem tudom, hogy előzetesben vannak-e a kedves bliccelő utasok? az látom, hogy a szakszervezet harcosan rázza az öklét, sőt igért is valamit...amolyan nesze semmit..
se rendőrség, se tanúk, se videjó, se semmi?

marhajó...

hibátlan gyógyulást kívánok a járművezetőnek! akik meg nem gondoskodnak a vezetők védelméről, azok szarjanak sünt.
Fradigege
@papa.49: Ez a 95-ös a Puskás stadiontól közlekedik. Végig megy a Pongrác úton. A Hős utcánál ott a gettó. A Liget tér Budapest egyik legsötétebb bugyra és így tovább. Maglódi út. A Venyige-börtön mellett, stb. Folyamatosak a cigányok örjöngései. Folyamatosan sunyognak a romák és agresszívek.
papa.49
@Fradigege: Kösz én mikor azzal közlekedtem az Új Köztemetőbe még a Mosonyi utcából indult és ment ki a temetőhöz, meg tovább a Gyömrői úthoz, de mint írtam 1980. óta én nem ültem, álltam bkv. járművön...
papa.49
@oncogito: Az tényleg nagyon régen volt, később az utastér felé nyílott az ajtó...
papa.49
@Fradigege: Most hogy jobban megnéztem a képet hát bizony a Maglódi úti műintézmény látható a háttérben, ahol mindig ment az integetés...
egyvandor
Az a fránya két hét. Na persze abban az országban ahol a fősuttyó mindent megtehet büntetlenül, a két hét eltarthat akár húsz évig is.
egyvandor
@ágimami: A biztonsági rendszereket lehet fokozni a végtelenségig. Egyeseknek futja is rá. De hogy ilyenek előfordulnak a hal fejének bűze erősen közrejátszik.
advocat
Ma délután a XV. kerületi Kossuth utcában egy BKV-s busz az elsőbsségadás kötelező tábla ellenére kihajtott. (Nyilván látta a kerületi kamera is.) Bizony majd a teljes terjedelmévek áthaladt a kereszteződésen. Amikor egy Audis felhábordott, hogy kihajtott, és ő (üzemi) fékezni kényszerült. Egy okos vezető is beszóllt, hogy ott Állj! Elsőbbségadás kötelező tábla van. De nem. Csak macisajt. E táblánál, aki nem vette, hanem megtanulta KRESZ-t, tudhatja, hogy csak hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra nem késztetheti a másikat. Itt erről szó sem volt, hisz lassítással is elengedhette a buszt. Node norvég vendégünknek ez nem tetszett. Szerencsére azért nem volt olyan bátor, csak szidta vezetőt, hogy nem ismeri a KRESZ-t (a teljes szöveg idézésétől eltekintenék).
Kinek van igaza?
wagabund
@advocat: Az igazság odaát van... Mint tudjuk a közlekedés veszélyes üzem...ezt kellene tolerálnunk...néha nem sikerül.
perfekt
Gyötrő álmaim vannak.A hazai migránsok,védett szabadcsapatok ellen,erőszakkal kell válaszolni-Vagy bekeríteni a sofőröket-egyéb veszélyeztetett dolgozókat!A megfogott erőszakolókat is bekerített helyre kell vinni.Itt rohadtul be vagyunk már kerítve amúgy is
Mangu
Nem kivánok plagizálni, de Cato után szabadon - Egyébként javaslom a halálbüntetés visszaállítását! Nagyon elkurvult ez a világ és vagyunk elegen, nem fog hiányozni senkinek az a pár, önmagát a társadalmi normákból kizáró köztörvényes bűnöző egyén. Nem vagyunk normálisak, a raboknak jogaik vannak, a beteg meg pusztúljon?! Börtön helyett kórházat kellene építeni.
1magyar
Én nem foglalkoznék vele, mert a buszjegy nem érne annyit mint az életem. Szálljon fel és kész.
Ha a cég nem képes megvédeni az érdekeit nehogy már minimálbérért feláldozza még az életét is.
Oldja meg a cég ahogy akarja a biztonságot és a biztos bevételét!
desert
Tessék szépen a közlekedési társaságoknak minden buszra, villamosra stb 2-2 biztonsági őrt alkalmazni gumibottal, paprika spray-vel, sokkolóval felszerelve. Nem ilyen 40 kilós, elől a fegyver húzza, hátul a cb tipusú 70 éves papókákra gondolok, hanem rendesen kiképzett, életerős, jó fizikumú emberekre. Ki kell ragasztani egy közleményt minden megállóban és a járatokon, hogy a járművek a társaság magántulajdonát képezik, a biztonsági emberek a társaság dolgozói és az utasok testi éppségéért és a szerelvény rendeltetésszerű használatának biztosításáért felelősek. Ezek betartása érdekében adott esetben a náluk levő kényszerítő eszközök használatával tartják fenn a rendet, illetve a rendőrség kiérkezéséig visszatartják a renitens elemeket. Az első pár ilyen szarházinak eltörnék a mocskos kezét a gumibottal, a többinek csak elmenne a kedve az emberkedéstől.
1magyar
El kellene szeparálni egy olyan golyóálló műanyaggal, rajta egy jegykiadó ablakkal legalább őket, hiszen ha baj éri őket mögötte sok ember is életveszélyben van ha a sofőr csak elengedi a kormány - akár-.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.