A vágányzár leple alatt megszüntették a villamosbarát lámpaprogramot a Nagykörút pesti szakaszán – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója.
2012-ben a Nagykörút forgalmi rendjét uniós támogatással alakították át úgy, hogy a zöldhullám a villamosnak kedvezzen, ne az autóforgalomnak.
Vitézy szerint 2012-ben két fontos változtatást is bevezettek:
„A villamosokra hangolt lámpák olyan zöldhullámot biztosítottak, ami a tömegközlekedésnek kedvezett és figyelembe vette a villamosok által átlagosan megállóban töltött időt is – míg korábban az autókra hangolt lámpákat mindenütt lekésték a villamosok, és az utascsere után is még körülbelül fél percig álltak a megállóban indokolatlanul, az új rendszerben ez a jelenség lényegében megszűnt.
A körúti lámpaváltás ciklusideje kilencvenről hatvan másodpercre változott. Miért fontos ez? Mert a 4-6-os villamosok kétpercenként, azaz százhúsz másodpercenként indulnak a végállomásokról. A kilencven másodperces ciklusban a villamosok nem tudtak szabályosan kétpercenként közlekedni, hanem amint beértek a körúti lámpaprogramba, váltakozva kilencven és száznyolcvan másodpercenként jártak. Nem csoda, hogy a száznyolcvan másodperces követésben közlekedő járat túlzsúfolódott, egyre jobban lemaradt, és végül, mondjuk, a Nyugati pályaudvarnál várva a villamost Buda felé az utas rendszeresen azt tapasztalhatta: négy-öt percig nem jön semmi, aztán egymás után három villamos. Ez nem a véletlen műve volt, hanem a rossz, autóforgalomra hangolt lámparendszeré.”
A BKK öt év után felfüggesztette a villamosbarát lámpaprogramot a körúton, csütörtök reggel pedig már érezhetően lassabban közlekedtek a szerelvények.
Lófaszt azért. Hanem mert Soros, Soros, Soros, Soros, Soros. És még pluszban Soros is.