A kohó és a szétvágás elől megmentett ősrégi buszokat is bevethet a BKV a 3-as metró pótlása miatt, Budapest utcáira visszatérhetnek a környezetszennyező járművek.

A tervek szerint az év második felében indulhat el a 3-as metró felújítása – bár az utolsó hírek szerint még 30 milliárdot kellene erre Tarlós István főpolgármesternek összekalapoznia –, emiatt rengeteg buszt kell beállítania a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK).

A forgalomba állítandó mintegy 150 busz négyötödét a BKV üzemelteti, a maradékot vállalkozóktól rendelik meg – tudatta a BKV-Figyelővel a BKK. 

A BKV-Figyelő szerint a metrótpótlásra kijelölt járművek 0-4 év közti alacsonypadlós csuklós buszok lesznek légkondícionált kivitelben, a régi buszok tehát azokon a vonalakon tűnhetnek fel majd, ahonnan a fentebbi kritériumoknak megfelelő járműveket átirányítják. 

A portál szerint a tervekben az új és kevésbé új buszok beszerzése mellett mintegy 25-30, lassan kohószökevénynek minősíthető Ikarus is visszaállhat a forgalomba (280-as és 435-ös típusúak). Ezeket a BKV fel fogja újítani, darabonként több milliós tétellel számol a BKV-Figyelő.

És hogy mi miatt van erre szükség?

"A BKK-nak és a BKV-nak azért kell innen-onnan összekaparnia a metrópótláshoz szükséges 150 autóbuszt, mert a fővárosi cégek által lebonyolított sikeres tender ellenére a kormány megtiltotta, hogy a főváros új buszokat vásároljon a 3-as metró pótlására. A kormány eleinte magyar buszgyártókat akart helyzetbe hozni, később a buszkiszervezést erőltette, végül egyikből sem lett semmi.

A tender eredménye szerint a metrót 150 darab vadonatúj, lengyel gyártmányú, Solaris típusú csuklós busz pótolta volna, amelyekhez Budapest kedvező áron juthatott volna hozzá. Ezek beszerzését állította le időközben a kormány"

- olvasható a megfejtés a cikkben.

(Címlapi kép: wikipedia.hu CC BY-SA 4.0/Anatolly-o24)

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Equus
javaslatom a hatökrös szekérre való áttérés... ha elzárják az uniós fejőstehén csapját, akkor úgyis az jön... nem árt barátkozni a gondolattal
Equus
javaslatom a hatökrös szekérre való áttérés... ha elzárják az uniós fejőstehén csapját, akkor úgyis az jön... nem árt barátkozni a gondolattal
justhpeter
@Equus: Én sem tudtam volna jobbat kitalálni. Esetleg járhatnak gyalog is. Ha messzebbre kell menniük beiktathatnak alvóhelyeket is félútra.
Nessy
Remek! Eddig is, ha valahol pótló buszok kellettek, azt a külső kerületek szívták meg. Volt, amikor fogadásokat kötöttünk, hogy Békásmegyerről be ér e a 160-s busz Óbudára. A mostani normális közlekedésnek ezek szerint megint vége lesz hosszú időre.
Lényeg, hogy az "urak" szuper autókkal közlekedhetnek közpénzen.
Némelyikük a Földet is megkerüli egy év alatt, már ami az üzemanyag költséget illeti.
papa.49
Azok a buszok némelyike már a kohó is csak segítséggel tud elmenni, arra a felújításra honnan lesz suska, futómű, motor, váltó, belsőtér, lámpák, festés???
Vagy mi is beállunk a világ szegényei sorában, hogy madzaggal összekötözött buszok fognak járni a fővárosban???

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok