A fővárosi északi szakaszán autózók sem ússzák meg a 3-as metró felújításával járó káoszt. A Váci úti ideiglenes buszsáv 8-10 ezer gépkocsi elől foglalja el a forgalmi sávot. Nem lesz könnyű dolguk, ha meg akarják találni a centrum felé vezető útjukat.

A metrófelújítás november 4-én indul, ami jelentős késéseket, zsúfoltságot eredményezhet a tömegközlekedésben. A Váci út kapacitása a metrópótlóbusz-sávok miatt harmadával csökken. Az alábbi útvonalakon lehet egérutat nyerni:

Nincs kijelölt kerülőút

A BKK, ahogy az már megszokott, nem jelölt ki hivatalos kerülőutat az autós forgalomnak. Számításaik szerint elsősorban a Váci út újpesti szakaszán kell főleg a kezdeti időszakban nagyobb fennakadásokra számítani. Az alternatív útvonalat választó járművek miatt pedig a Pap Károly utca – Göncöl utca útvonal, a Béke út és a Reitter Ferenc utca, valamint az M3-as autópálya városi szakaszának forgalomnövekedésére számítanak. A BKK szerint átlagosan negyedórával korábban kell majd indulniuk az erre közlekedő autósoknak, ami elsőre elég optimista becslésnek tűnik, legalábbis az első napokra.

A zsúfolt és beállt Váci útról menekülni fognak az autósok a Duna felé, ahol tehetik.

A reggeli csúcsban a bejövők közül sokan már Angyalföldnél kisorolnak a Duna felé a Vizafogó utcánál, a Dagály utcánál vagy a Dráva utcánál, és valamelyik szűk újlipótvárosi utcán (Pozsonyi út, Pannónia u., Visegrádi u.) megpróbálnak leevickélni a Lehel tér alá, ahol már nem lesz buszsáv a Váci úton. Ebben a városrészben amúgy is nagy a forgalom, ami a metrópótlás idején várhatóan még nagyobb lesz.

Az autósok is megszívják a metrófelújítást – így kerülheti ezt el

(Illusztráció: Flickr)

Az M0-s sokat segíthet

Az első napok sokkja után valószínűleg sokan már be se hajtanak a csökkentett áteresztőképességű Váci útra, nehogy az újlipótvárosi csapdában rekedjenek. A legkönnyebb dolguk az északi agglomerációs településekről érkezőknek lesz. A Külső-Váci út mellett négy komolyabb elkerülő útvonal áll rendelkezésükre.

Belvárosi úti céltól függően (Buda vagy Pest) az M0-snál lekanyarodhatnak Óbuda irányába, és a Szentendrei úton közelíthetik meg a belső kerületeket. Ezt a többletforgalmat Belső-Óbuda fogja igazán megérezni, ahol enélkül is gyakori a torlódás. Aki inkább Pest irányába tart, választhatja az M0-son át az M3-as bevezetőjét is. Nem nagy kerülő, garantáltan kisebb dugóval.

Ezenkívül a Külső-Szilágyi úton és a Külső-Fóti úton is beereszkedhetnek majd a gépkocsik Újpest-központig, ám itt beleütköznek majd a metrópótlás sújtotta zónába.

A Béke út-Lehel utca ugyanúgy bedugul

A külső városrészekben (Káposztásmegyer, Újpest, Angyalföld) lakóknak a Béke út –Lehel utca kínálkozik első számú kerülőnek. Annyira adja magát, hogy olyan sokan fogják választani, hogy várhatóan ugyanúgy bedugul eleinte, mint a Váci út. Itt jöhet majd szóba a kerülőút kerülőútja, ami egyfelől a Göncöl utca – Röppentyű utca –Kassák Lajos utca vagy Tüzér utca tengely lehet, másfelől a Béke út másik oldalán levő Reiter Ferenc utca és Tatai utca. Ezeken be lehet gurulni egészen a Városligetig, onnan pedig már a Podmaniczky utca vagy az Andrássy út kínálja magát a centrumba jutáshoz.

A Váci út buszsávvá alakuló harmadik sávja a becslések szerint napi 8-10 ezer beérkező járművet kényszerít majd más útvonalra. A választék nem nagy kerülőútból, ez a mennyiség nagyjából a fent vázolt három komolyabb és három szűkebb útvonalon fog bejönni a belvárosba. A probléma az, hogy ezek az utak eleve forgalmasak, ezért a Váci úti torlódások áttevődnek majd ezekre is.

A Róbert Károly körúti buszhíd

A buszos pótlást tervezők nem merték megkockáztatni, hogy a kétsávos Váci úti felüljárón viszik át a buszsávot a Róbert Károly körút felett, mert akkor a Váci út azon a szakaszon egy sávra szűkült volna az autósok számára. Ez pedig kezelhetetlen torlódást okozott volna.

Ehelyett egy trükkös megoldással éltek: a buszok a Róbert Károly körút – Váci út főcsomóponton keresztül (azaz a felüljáróval párhuzamosan, de alatta, szintben) közlekednek majd. Hogy ez lehetővé válhasson, megszűnik a Váci út északi ágáról a Róbert Károly körútra vezető balra kanyarodási lehetőség (ezt kiegyenesítve vezetik át a körút túloldalára a buszokat).

Tehát aki a Váci útról a Róbert Károly körúton a Városliget felé menne, annak jóval korábban le kell majd térni balra (ehhez a Forgách utcánál, illetve a Fiastyúk utcánál levő balra kanyarodási lehetőség használható majd). A BKK szerint is érdemes megfontolni egy másik, külsőbb területen található sugárút használatát a Váci út helyett.

A reggeli csúcsidőben 45 másodpercenként metrópótló buszok átvonulása a Róbert Károly körúton várhatóan rendesen odatesz a körút forgalmának is, hiszen ehhez módosítani kell az eddigi lámpaprogramokat. Magyarul: itt is nagy dugó lesz.

A Lehel tér

Mivel a Lehel tér lesz a metrópótló buszok végállomása, a tér környékén is jelentősen csökken az eddig autózható terület. A téren biztosítani kell ugyanis a forgalomból időszakosan kiálló buszok várakozási lehetőségét, és a tér körül fordulnak majd meg a forgalomban lévő járművek is. A buszok a Lehel teret körülvevő úthálózat több pontján várakoznak majd, emiatt többek között a Lehel utca befelé vezető oldalán is időszakosan sávkorlátozásokra kell számítani. A buszok egy új jelzőlámpás kordonnál fordulnak majd meg a Csanády utca torkolata mellett, a főcsomópont forgalmát nem akadályozva.

Aki a Lehel téren túljut, érkezzen akár a Váci útról, a Lehel utcáról, vagy annak menekülőútjairól, az várhatóan fellélegezhet: onnantól befelé már csak a szokásos dugóval kell megküzdenie.

A komolyabb útlezárások eddigi tapasztalatai szerint az első napokban van mindig a legnagyobb káosz, aztán lassan mindenki megtalálja majd a neki leginkább megfelelő útvonalat. De ezt követően is általában várható, hogy a metrópótlás idején mind a főutakon, mind a mellékutakon jelentősen megnő majd a forgalom a metrófelújítás által leginkább érintett Újpest központjában, egész Angyalföldön, a Lőportárdűlőn és Újlipótvárosban. – írja az Index.

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

cikicakk55
Mikor én utoljára Budapesten voltam,kb 5-6 éve,akkor még sehol nem voltak ezek az új dolgok.Ezt a fényképet elnézve,nem is csodálom,hogy ilyen sokba kerül a metró felújítása. Ez a sárga " Isteni csoda" is a Metróhoz tartozik? Anyán borogass! Borzasztóan néz ki! Persze lehet,hogy az összkép nem ennyire rettenetes.
Sega
@cikicakk55: szép délutánt!
Az a sárga "szépség" a lehel csarnok :)
hu.wikipedia.org/wiki/Lehel_Csarnok
cikicakk55
@Sega: Köszönöm a segítséget. Így már érthetőbb a sárga betonba ültetett virágok( vagy zöldségek) látványa.
ila51
@cikicakk55: Nagyon jó kis piac ez , ha vasárnap meglepetés vendég jön , itt mindent beszerezhetünk , elfogadható áron.
cikicakk55
@ila51: Tudom, mert anyukám Budapesten lakott és voltam vele a Lehel csarnokban,de akkor természetesen nem így nézett ki kívülről,meg mint ha nem is ott lett volna,ahol most van . Persze nem élek ott,és elég rég volt. Az biztos,hogy hatalmas csarnok volt. Anyu a Haller utcai piachoz lakott közelebb így még az működött azt ismertem jobban.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.