Idén április óta van közvetlen légi összeköttetés Budapest és öt nyugat-balkáni főváros között, az állam a járatok veszteségeire 1,4 milliárd forintot adhat a Wizz Air-nek a sajtóhírek szerint.
Idén április óta a magyar hátterű Wizz Air közlekedtet járatokat Budapest és öt nyugat-balkáni állam (Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Albánia, Koszovó és Macedónia) fővárosaiba.
A 444 cikke szerint a járatok indítására koncessziót írt ki a magyar állam, és sejthető volt, hogy a Wizz Air fog nyerni, mert az indulási feltételek közt szerepelt a magyarországi karbantartási bázis.
Fotó: wikipedia CC BY-SA 3.0/Piotr Hojka
A 444 adatokat kért mind a Wizz Airtől, mind pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól a közpénzek felhasználásáról. A Wizz Air nem adta ki a kért adatokat, csupán annyit árult el, hogy három útiránynál már sűrítették a járatokat, és szerintük van rá esély, hogy "a 4 éves támogatási időszak lejártával mind az 5 nyugat-balkáni útvonal tisztán üzleti alapon üzemeltethető lesz."
Az NFM egyelőre időt kért, ám néhány adatot megosztott a lappal, amik szerint"áprilisban és júniusban 233 millió forintot fizettek ki a légitársaságnak, és ennyi idő alatt 35 ezren repültek, átlagosan 77%-os kihasználtság mellett. Egy évben várhatóan 1,4 milliárd forintba kerül az államnak" a lap szerint, hogy fedezi a járatok alacsony kihasználtsága miatt keletkezett veszteségeket.
A legolcsóbb retúrjegyek az öt állam fővárosába 10 és 15 ezer forint közt mozognak, a lap szerint körülbelül ugyanennyit érhet a jegyeknél az állami támogatás, vagyis egy utazásra számolva utasonként olyan 6 ezer forintot adnak a magyar adófizetők be a kalapba.
(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 3.0/Piotr Hojka)
Itt csak az ellenségeskedéd, a nacionalizmus, az egymás elleni provokációk a mindennaposak! Vagy éppen ezért kell ez orbánnak? És még a mi adónkból finanszírozza is.!!!???
Gyónjon csak a kontár elkurmány gyorsan !!!