A 3-as metróvonal felújításával kapcsolatban több állomás speciális akadálymentesítéséről is dönthet szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, a vonal 20 állomása közül 18 akadálymentesen megközelíthető lesz.
Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett – a budapest.hu oldalon közzétett – előterjesztés elfogadásával a 3-as metró felújításával egyidejűleg akadálymentesítik az Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák állomásokat is.
A Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végezhetik majd el, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ) kötendő megállapodás szerint
legkésőbb 2020 szeptember végéig.
A rekonstrukciós projekt jelenlegi kiviteli szintű tervei 12 állomás akadálymentesítését tartalmazzák, és ezen felül a főváros további hat állomás – Dózsa György út, Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák – akadálymentesítését vállalja a projekten kívül, de azzal párhuzamosan.
Az említett öt állomás esetében megvalósítandó speciális akadálymentesítés részleteit is ismertették az előterjesztésben. Ezek szerint
a Klinikák állomásnál a peronszint és a felszín között épülne úgynevezett ferdepályás felvonó, ez a becslések szerint nettó 640 millióba kerülhet.
A Corvin-negyednél a peronszint és az aluljárószint között ferdepályás felvonó, az aluljáró és a felszín között hagyományos felvonó épülne
nettó 929 millió forintból.
A Kálvin térnél a peronszint és az aluljárószint között épülne
ferdepályás felvonó nettó 671 millió forintos becsült összegből, a Ferenciek terénél pedig nettó 656 millió forintból. Ennél a két állomásnál az aluljáró és a felszín között már van lift.
Az Arany János utcai állomás esetében a peronszint és a felszín között ferdepályás felvonót építenének.
Ennek becsült költsége nettó 653 millió forint.
A Dózsa György úti állomásnál a peronszint és a felszín között lifteket építenének, amelyek – lehetőség szerint – az aluljárószinten is megállnának.
Ennek becsült költsége nettó 804 millió forint.
(MTI)
Új hozzászólás