Csépke András MÁV-vezér szerint a 2019-es menetrendváltáskor gyorsítani fognak, az IC+ vonatok kevesebb helyen állnak meg a normál IC-nél, és kétórás ütemezett menetrenddel közlekednek majd.

Óriási az érdeklődés a MÁV új kocsijai iránt – állítva a MÁV-vezér

Óriási szakmai érdeklődés mutatkozik a MÁV-Start legújabb, saját fejlesztésű és gyártású IC+ multifunkcionális kocsija iránt a berlini InnoTrans nemzetközi közlekedési szakkiállításon – nyilatkozta Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója kedden az MTI-nek.

Megint felmerült, hogy megváltoztatják az IC-vonatok rendszerét

Az Osztrák Szövetségi Vasutak 310-es és MÁV 424-es gőzmozdonya a nemzetközi vasúti járműparádén a Magyar Vasúttörténeti Parkban 2018. szeptember 8-án

Fotó, címlapi kép: MTI/Máthé Zoltán

Az idei InnoTrans közlekedési nemzetközi szakvásáron 61 országból 3062 kiállító vesz részt, a rendezvényen mutatja be a MÁV-Start az immár sorozatgyártásra került IC+ multifunkcionális járművét.

Csépke András elmondta: a járművet a keddi szakmai napon nagyon sok látogató nézte meg, érezhető, hogy a szakmai közönség nagyon keresi a személyszállítással kapcsolatos új megoldásokat.

Az első vélemények nagyon kedvezőek, tekintettel arra, hogy multifunkcionális járműről van szó, amelyben a kerekesszékes utasoknak liftet, az utastérben biztonságos utazást biztosító három helyet építettek, illetve számukra mosdót alakítottak ki, ami az alacsonypadlós járműveknél sztenderd szolgáltatás, de az IC-kocsikban még nem – mondta Csépke András.

Hozzátette: a multifunkcionális kocsi újdonsága, hogy alkalmas nyolc kerékpár szállítására, az utastér 47 ülőhelyéből 10 családbarát, ez azt jelenti, hogy két darab 5 személyes részt alakítottak ki, amely a kisgyerekekkel utazóknak komfortosabb utazást biztosít.

Az IC+ multifunkcionális kocsi sorozatgyártása megkezdődött, az idén 10 darabot készítenek, ezek egy része belföldi, a másik része nemzetközi forgalomban közlekedik majd. A belföldi forgalom számára további 30 darab IC+ multifunkcionális kocsit, 2020 elejétől pedig 35 darab első osztályú IC+ kocsit gyártanak.

Az első osztályú IC+ kocsik újdonsága, hogy visszakerül a büfészolgáltatás, elhelyeznek a járműben két business-fülkét egyenként négy kényelmes üléssel, továbbá két darab 6 személyes fülkét alakítanak ki, ahol a teljes csendet biztosítják az utazáshoz – ismertette a MÁV-Start vezérigazgatója.

Síneken suhanó sebességmámor jöhet

A 2019-es menetrendváltáskor a 160 kilométeres pályafelújítások lehetőségeit kihasználva "gyorsítanak" – mondta. Minden második órában közlekednek majd az IC+ szolgáltatást nyújtó vonatok, a szerelvényekbe az első osztályú, a multifunkcionális és új gyártású másodosztályú IC+ kocsikat állítják be. E járatokkal jobb menetidőt biztosítanak, ugyanis a hagyományos IC-hez képest kevesebb helyen állnak meg.

Csépke András megjegyezte, hogy a MÁV-Start IC+ járműtermékcsaládjából hiányzik a vezérlőkocsi, amelynek tervezését jövő év elején kezdik, várhatóan három-négy év után vezérlő kocsi esetében is prototípust tudnak bemutatni.

-------------------

Lazán kapcsolódó hír: vasárnap este egy felsővezetékszakadás, majd a kívántnál kevesebb pótlóbusz miatt a Budapest-Pécs vonalon utazóknak (akiknek február óta kell küzdeniük az Érd és Kelenföld közti teljes vágányzárral) közel hét órába tellett az utazásuk – a szerk.

(MTI, Propeller)

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

vadsanca
Az autópályák sebesség-határát is ideje lenne emelni. Persze a forgalom függvényében.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.