Várhatóan az idén sem lesz még klíma a hármas metró felújított szerelvényein – írja a Népszava. A lap hozzáteszi, a beszerzést a technikai nehézségek mellett a járvány, egy kötbérper, és az orosz gyártóval kötött szerződés is nehezíti.
A Népszava szerint a vonalon futó 222 szerelvény klímával való felszerelése még akkor is lehetetlen lenne a nyári hónapokig rendelkezésre álló rövid idő alatt, ha már kiválasztották volna a céget.
Egyelőre a pályázatot se írták ki, pedig a városvezetés korábban azt mondta, hogy tendert hirdetnek ez ügyben.
Áprilisban a bizonytalan gazdasági helyzetre hivatkozva közbeszerzési moratóriumot hirdetett a fővárosi önkormányzat, így szeptember közepéig semmilyen kötelezettségvállalással járó tendert nem hirdethetnek a fővárosi cégek, beleértve a BKV-t is.
Karácsony Gergely főpolgármester februárban Facebook-bejegyzésben reagált a támadásokra, miután Ughy Attila fideszes képviselő azzal hozta kínos helyzetbe a városvezetést, hogy
a hármas metró klímával való felszerelésére kért pénzt az idei költségvetésben.
Az ellenzéki többségű közgyűlés nem támogatta a javaslatot. A főpolgármester akkor azt közölte: a klíma beszerelése elsősorban nem pénzkérdés, a forrás erre rendelkezésre áll, ezért nem kellett külön módosítót befogadni a költségvetéshez. A kérdés csak az, hogy a költségeket lenyeleti-e a főváros az orosz beszállítóval, a városnak járó kötbér terhére. Ennek érdekében jelenleg is folyik a per.
A BKV egyébként már tavaly nyáron felvette a kapcsolatot több klímagyártó céggel, miután az előző városvezetés is elismerte, hogy a hármas metrón szükség van a hűtésre.
Közvetlenül a választások előtt műszaki szimpóziumot rendeztek öt szakcég − a Liebherr, Kiepe, Thermo King, Shijazhuang King, Webasto, valamint a Metrowagonmash −részvételével. Utóbbi meghívását a BKV azzal indokolta a Népszavának, hogy az orosz céggel kötött vállalkozási szerződés értelmében mindenféle változtatáshoz hozzá kell járulniuk, különben elvész a szerelvényekre adott 30 év garancia, ennél azonban a lap szerint többről lehet szó.
Karácsony Gergely korábbi elszólása szerint a Metrowagonmash beszállna a klímaüzletbe.
Előzetesen 6-10 milliárdra becsülték a légkondícionálás utólagos kiépítésének költségét.
Csakhogy a felújított kocsikat ehhez meg kell erősíteni, amely jelentős beavatkozást kíván a vázszerkezetbe.
A lap szerint az oroszok a jelenleg is folyó perben követelt kötbér és kártérítés fejében szerelnék be s klímákat. Az oroszokkal folytatott alkudozás közben három cég is jelezte, hogy vállalkozna a feladatra. A BKV mindegyiktől kért egy orosz kocsiszekrényre felszerelt prototípust.
444.hu/2020/05/18/metroert-egyesulet-drotkotellel-kell-megerositeni-a-3-as-metro-uj-orosz-kocsijait?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=metroert-egyesulet-drotkotellel-kell-megerositeni-a-3-as-metro-uj-orosz-kocsijait
Köszönjük meg ezt is, az Orbán seggéből kilógó Tarlós "demens" Pista bácsinak!
(hát drótkötéllel megerősíted a 3-as metró új orosz kocsijait)