Az egyre kevesebb tanárért egyre nagyobb harc folyik a magyar iskolákban. A szakképzésben például kevesebb munkáért több fizetést kaphat ugyanaz a pedagógus, mint egy Emmi-iskolában, így egyre nagyobb eséllyel csábítják át a technikumok a gimnáziumoktól őket. Az igazgatók pedig nem értik, hogy az állam miért fizet többet az egyik minisztériumon keresztül ugyanazért a munkáért, mint egy másik minisztériumon keresztül.
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
www.napi.hu/magyar-vallalatok/szallitmanyozas-fuvarozas-logisztika-teherautosofor-sofor-kamion-vezeto-teherauto-okj.735256.html
a logisztikusok nem is kicsi siráma
A derék napi.hu adja közre „Súlyos teherautósofőr hiány érik Magyarországon is, kormányzati beavatkozásra lenne szükség” címmel Székely Sándor, a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke elmélkedéseit.
Mentségére legyen szólva, ha a részletes önvizsgálat elmaradt, de annyit leírtak:
„A magyar vállalkozásoknak kiváltképp nehéz versenyképesnek lenniük a nemzetközi áruszállításban: egyrészt azért mert a fizetések még mindig körülbelül 50 százalékkal elmaradnak a nyugat-európaiaktól, másrészt a sofőröket általában minimálbérre jelentik be a munkáltatók - még csak nem is garantált bérminimumra, hiszen a járművezetés nem szakmának, hanem segédmunkának számít - így a bér nem képez elegendő nyugdíjalapot. Nyugaton viszont a munkaadók minden egyes fillért leadóznak, fizetik a nyugdíj-, és egészségbiztosítási járulékot, így a sofőr annyi várományra számíthat, mint amennyi például egy brit vagy német állampolgár nyugdíja - figyelmeztetett.”