Mostantól a felhasználóváltást 15 napon belül be kell jelenteni.

Fontos bejelentés érkezett az Energiahivataltól – Önt is érintheti MTVA/Bizományosi: Róka László

A villamos energiát, földgázt, távhőt vagy vezetékes vizet fogyasztó személyében bekövetkezett változást 15 napon belül be kell jelenteni a szolgáltatónál – hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) hétfőn. Ezt azért most tették meg, mert a felvételi ponthatárok kihirdetése évek óta az albérletpiac főszezonjának kezdete, amikor számos kiadó ingatlan talál új bérlőre. A bérleti szerződések mellett azonban figyelni kell a közművekkel kapcsolatos teendőkre is – írja az MTI a hivatal közleménye alapján.

A MEKH szerint a legjobb, ha a felhasználóváltozást a régi és a beköltöző új fogyasztó együtt jelenti be a szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában.

A változás bejelentése a kormányablakok ügyfélszolgálatain és a https://e-bejelento.gov.hu/ weboldalon indított elektronikus ügyintézés segítségével is elintézhető. A közüzemi szolgáltatásokkal összefüggő elektronikus ügyintézésre a https://magyarorszag.hu oldalon is van lehetőség, az ott publikált űrlapok segítségével.

Közölték, a szolgáltatóknál általában kérhető, hogy a bérlő úgynevezett „eltérő fizető”-státuszt kapjon, így a tulajdonos továbbra is szerződő fél marad. Választható az a megoldás is, amikor a bérlő saját nevén köt szerződést, a tulajdonos írásbeli hozzájárulásával. Ebben az esetben javasolt a tulajdonos részére állandó meghatalmazást adni a szerződés kezelésére.

A bejelentéshez általában szükség lehet egyebek mellett az előző és az új fogyasztó által kitöltött és aláírt bejelentő formanyomtatványra, a régi és az új fogyasztó személyes adataira, illetve az új fogyasztó felhasználási jogcímének igazolására (például bérleti szerződés) is.

A MEKH javasolja, hogy a bérlemény átadásakor készüljön jegyzőkönyv, amely alapján a szerződő felek, a felhasználási hely és a fogyasztásmérők adatai egyértelműen beazonosíthatók, a legjobb, ha az átvett mérőórákról egy fotót is készítenek – olvasható a hivatal közleményében.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
"A MEKH szerint a legjobb, ha a felhasználóváltozást a régi és a beköltöző új fogyasztó együtt jelenti be a szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában."

Nesze neked digitalizáció...
Toller Béla
MIndent, csak mondjátok,soroljátok, rendelkezzetek ! Az ideális persze az lenne, ha odajönnétek, megnéznétek, lefényképeznétek ami kell, oszt nem is hallanánk többet felőletek ! Végtére is, ti munkaidőben intéznétek az ügyet !

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.