Ha már az úti célját nem tudta elérni.
MTI/Máthé Zoltán
Mint ismert, tegnap több Balaton felé tartó vonatnak is problémája akadt a célpontra való eljutással, miután a Velencei-tónál leszakadtak a felsővezetékek. Ennek oka az volt, hogy a vihar a sínekre döntött egy fát.
A közlekedésért felelős államtitkár, Vitézy Dávid pedig saját ügyének érezte a problémát, ezért egy hosszú posztban fejtegeti, mit rontott el a MÁV a helyzet kezelése során.
Ha az ország egyik legforgalmasabb vasúti fővonalát órákra le kell zárni, az sosem lesz fájdalommentes, mindig lesz bizonytalanság, várakozás, bosszankodás. De egy ekkora rendszerben azonnal képesnek kell lennünk arra, hogy megszervezzük az utasok tájékoztatását, az autóbuszos pótlást és legalább a vonatok közlekedését azokon a szakaszokon, ahol nincs zavar. Ezek közül sajnos tegnap egyik sem sikerült
– írja. Majd hozzátette, elnézést kér mindenkitől, akit érintettek a zavar kövezkezményei.
Azt látjuk és a tegnapi nap is sajnos ezt bizonyította: alapjaiban kell újjáépíteni a MÁV működési folyamatait az ilyen, fővonalakat érintő nagyobb zavarok esetére. Nyilván egyedi emberi hibák is előfordulnak, de a probléma annyira rendszerszintű, hogy az okokat nem itt kell keresni. A teljes folyamatszabályozást, a felelősségi köröket, a működési logikát kell újratervezni és hozzáigazítani a 21. század technológiai lehetőségeihez és utaselvárásaihoz
– írja.
Új hozzászólás