Szerdán a tagállamok elfogadták az Oroszország elleni 11. szankciós csomagot, amihez a magyar kormány is hozzájárult. Az új szankciós határozat még nem nyilvános, de a Válasz Online brüsszeli forrásoktól úgy értesült, a magyar kormánynak sikerült egy újabb felmentést kiharcolnia. Így a Metrovagonmas jöhet elvégezni a 3-as metró kocsijainak a karbantartását, és ehhez az eszközöket is exportálhatja Magyarországra.
A Válasz Online brüsszeli forrásoktól úgy értesült, hogy a magyar kormánynak sikerült újabb felmentést kiharcolnia az Oroszország elleni 11. európai uniós szankciós csomag elfogadásakor, amit Magyarország is megszavazott. A lap a Facebook-oldalán azt írja:
a szövegbe bekerült, hogy a 3-as metró orosz szerelvényeinek karbantartását az orosz Metrovagonmas továbbra is elvégezheti, és ehhez nagy értékű eszközöket exportálhat Magyarországra.
Tarlós István főpolgármester beszédet mond az M3-as vonalon közlekedő első felújított metrószerelvény elindításán Budapesten, a BKK Kőér utcai telephelyén 2017. március 20-án. Az új szerelvény nem sokkal fél 2 után indul utasokkal Kőbánya-Kispestről. Balra Borisz Bogatirjev, a Metrovagonmas vezérigazgatója. Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A BKV már tavaly márciusban szembesült azzal, hogy hiába vállaltak harminc év garanciát az oroszok a 3-as metró szerelvényeire, ennek érvényesítését a háború utáni első szankciós kör ellehetetlenítette. Akkoriban felmerült, hogy a BKV lehív 10 milliárd forintot a Metrovagonmastól, és felmondják a javításokról szóló szerződést, de ettől még nem oldódott volna meg a probléma, hogy honnan lesz alkatrész az Oroszországban gyártott szerelvényekhez.
A Válasz Online szerint ez magyarázhatja, hogy a magyar kormány megszavazta a csomagot, annak ellenére is, hogy az OTP-t az ukrán korrupcióellenes hatóság nem vette le az oroszokat támogató cégek listájáról. Márpedig Szijjártó Péter külügyminiszter korábban azt mondta, amíg ez nem történik meg, addig vétózza Budapest a 11. szankciós csomagot.
A lap brüsszeli információi szerint a magyar kormány ugyanakkor jelezte, egy függőben lévő, félmilliárd eurós fegyvervásárlási támogatást továbbra sem enged át, amíg az OTP a listán van.
A Népszava cikke szerint a Metrovagonmas által meglehetősen rossz minőségben újragyártott metrókocsik közül minden negyedik üzemképtelen volt februárban. Akkoriban sorozathiba, durva rozsdásodás, illetve nagy karbantartási igény miatt egyre több kocsit kellett átmenetileg kivonni a forgalomból.
13 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Budapest mar igy is dupla arat fizetett a klima nelkuli luepukkant ruszki metrokocsikert, ahelyett hogy atlathato beszerzes mellett EU-komfort UJ metrokocsikat vettunk volna.
Ez is sarlos elvtars hagyateka.
Latom jól ismered a Gyurcsány családot. Csak nem ott nyaltal segget mielőtt O1G hatalomra került?
Új hozzászólás