Uniós támogatásokra ácsingózik a fideszes kormány. A „békepárti” társaság részben katonai célú vasút fejlesztési projektre szeretne uniós pénzt kapni.

Új Duna-hidat építene Budapesten a békepárti kormány, katonai célra

Erről a hídról már az autók is ki vannak tiltva, nemhogy a tankok. Forrás: Pixabay

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz nevű uniós pénzügyi alap lenne a támogatás finanszírozója – írja a hvg, egy friss kormányhatározat alapján.

Az öt projekt:

· Szolnok vasútállomásának átjárhatósági fejlesztése, a polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően.

· A jelenlegi Gubacsi vasúti híd helyett új hidat építenének a Soroksári-Duna-ág fölött, a jelenlegi hídtól északra. A híd és a Corvin úti csomópont közötti vasúti pályát kétvágányú vágányhálózattá építenék ki. Így „lehetővé válna nagyobb tömegű katonai rakományok vasúton való eljuttatása a Csepeli Szabadkikötőbe”.

· Tata vasútállomás mellett új rakodó építését készítik elő egyebek közt környezetvizsgálati hatástanulmány és engedélyezési tervek elkészítésével.

· Szintén előkészítésre kérnek pénzt a vasúti infrastruktúra polgári-védelmi kettős felhasználásra való alkalmassá tételéhez az országos vasúthálózat azon kelet-magyarországi állomásain, amelyek a transzeurópai törzshálózaton találhatók: Szob, Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba. (Nem mindegyik település kelet-magyarországi, de a határozat melléklete így nevezi őket.)

· A NATO által is potenciálisan használni kívánt, jelenlegi állapotukban megerősítést igénylő hidak átépítése valósulna meg, teherbírás-növeléssel a polgári/katonai kettős hasznosíthatóság érdekében. E megerősítendő hidak Nyugat-Magyarországon a 74. sz. főúton (4 darab) és a 8. sz. főúton (8 darab), valamint Észak-Magyarországon a 2. sz. főúton (3 darab) és Kelet-Magyarországon az 52. sz. főúton (3 darab) vannak.

A fideszes kormány felszólította Lázár János építési és közlekedési minisztert, hogy szeptember 21-éig, csütörtökig nyújtsa be ezeket a javaslatokat az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi Katonai mobilitás pályázatára.

A tervezett beruházások bruttó összköltsége a kormányhatározat melléklete szerint 107 milliárd forintnak felelne meg, amiből 48 milliárd forintnak megfelelő összeget várnak az EU említett pénzügyi alapjától, 59 milliárdot pedig a hazai költségvetésből tennének hozzá.

A fideszes kormány nemrég több vasúti fejlesztést és a budapesti Galvani híd megépítését is törölt, állítólag „a honvédelmi célok teljesítése érdekében”.

Forrás: hvg
Fotó: Pixabay

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

pultosjocó
egy fillért sem ,míg nem lógnak a lámpavason...
simmering73
Mindegy mi módon csak jöjjön a pénz. Mindent ki fognak találni ezek a brigantik. Nix euro, nix ugribugri.
Box Hill
Már a régi rómaiak is mondták: ha békét akarsz, készülj a háborúra.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.