A magyar élelmiszerláncok forgalmi aránya alapvetően csökkent, de a diszkontoké erőteljesen emelkedett. Ezzel együtt az látszik, hogy a vásárlási szokások erősen megváltoztak a magas infláció hatására.

Ennél az élelmiszerláncnál vásárol a legtöbbet a magyarÉlelmiszerbolt, illusztráció/ MTI/Varga György

Kezd kimenni a divatból a hipermaketek látogatása, egyre többen vásárolnak a diszkontokban, és minden támogatás ellenére a magyar láncok forgalmi aránya 40 százalékról 29 százalékra csökkent 2014 óta – mondta el Heiszler Gabriella a Közgazdász vándorgyűlésen tartott előadásában. A SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója előadásában részletesen kitért a hazai kiskereskedelmi folyamatokra, az ársapkák hatására, és az élelmiszerinfláció összetevőire – sorolja a növekedés.hu.

Heiszler szerint a 9 legnagyobb kereskedelmi lánc közül a SPAR tavaly a második helyen állt 916 milliárd forintos forgalommal, őket csak a Lidl előzte meg:

Ennél az élelmiszerláncnál vásárol a legtöbbet a magyarKiemelte: míg a kiskereskedelemi haszon százaléka erősen csökkent, a beszállítók haszna megnőtt. A szabályozási környezet hatásával kapcsolatban az inflációt emelő tényezők közé sorolta az ukrajnai háború kezdetét, az áprilisi „extraprofit adó” bevezetését és a júliusi NETA-változásokat.

Kitért arra is, hogy az élelmiszer infláció több tényező miatt is Magyarországon volt a legmagasabb a régióban. A fogyasztói árakra:

- a beszállítók áremelése

- a szabályozási környezet megváltozása, új adók kivetése

- a kereskedők árazása,

- és a vásárlói kereslet visszaesése hat leginkább.

Kiemelte: a hatósági áras időszak 2022 februártól, 2023 júliusig tartott, ekkor kulminált az infláció. Rámutatott: az infláció emelkedésével a fogyasztóknál újra az ár a legfontosabb a bolt választásnál,a jobb ár – érték arány keresése, ezért fejlesztették (a SPAR) a saját termékek arányát. Ez régen 25 % volt, 2022- ben 33 % lett, idén elérik a 35 %-ot – tette hozzá.

Kiemelte, hogy csökkent a vásárlás volumene: 2022 júniusától került 100 % alá, 2023 márciusában lett – 10% ( a régi 90 %-a), 2023 júliusában kb -4 % (a régi 96 %-a).

Forrás: növekedés.hu

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
SÍva
@Horizont: Igen ez igaz és gyalázat, hogy a leggyengébbeket használja ki az üzletlánc!
simmering73
@KisTehen: Hiába linkelgetsz, ettől még igaz, hogy a spar és a lidl a legdrágábbak között van. A Lidl-ben vannak jó akciók, de alapvetően minden drágább mint pl az Auchanban. Bár ez utóbbi sokat romlott. Látszik, hogy nem sokat forgatod az akciós újságokat. A legjobb áron most a Penny van csak sajnos szűk a termékkínálata. A Tesco szintén drága, ráadásul az akciókkal sem kápráztatják el az embert. A harmadik legdrágább az Aldi, talán ők a legdrágábbak, de van néhány jó áras termékük amiért oda is járok. Ma például 2kg csokis nápolyit vettem akciósan igen jó áron náluk.
simmering73
@Horizont: Így elég nehéz lehet neked. Én szerencsés vagyok mert 5km-en belül mindegyik van nálunk (még spar is) +3 piac. Így az olcsó (?) vásárláshoz már nem is kell más csak egy akciós app a telón meg pénz (nem kevés).
jáger laszló
Én a COOP-ban vásárolok,bár nem a legolcsóbb,de az van hozzám a legközelebb!!
Ilyen 1XŰ!!
csaj ennyi barátilag
J.L.
izéke
Akinek van kocsija és határhoz közel lakik,átjár valamelyik szomszédos országba vásárolni. Itthon max ha valami pont elfogyott és azonnal kell. Esetleg külföldre kijáró ismerőst megkér...
izéke
@Maccska: rengetegen kint vásárolnak,a határok túloldalán az áruházak parkolói magyar autókkal vannak tele. Igaz,hogy ezt lásd neked is ki kellene néha mozdulnod,bár a saját szemednek se hinnél.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.