Lázár javaslata szerint a MÁV és a Volán járatain lehetne használni a Budapest-bérletet, cserébe a BKK is elfogadná az ország- és vármegyebérleteket – írta meg a Telex.
Lázár János építési és közlekedési miniszter (b) és Papp László polgármester (j) az állami támogatású közösségi közlekedés tarifarendszerének váltásáról tartott sajtótájékoztatón Debrecenben 2024. január 9-én. Idén március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más eddig használt bérletet megszüntetnek; új napi kedvezményes jegyet is bevezetnek. Fotó: MTI/Vajda János
A budapesti közlekedési kérdésben Lázár János ajánlata kapcsán Karácsony Gergely főpolgármester elmondta, hogy úgy értelmezi az ajánlatot, mint egy óriási lépést a választási programjának végrehajtása felé.
Karácsony kiemelte, hogy a választási programjában szerepelt a 14 évnél fiatalabbak ingyenes utazása és az egységes tarifaközösség létrehozása.
A Telex szerint a főpolgármester hozzátette: a fővárosnak csak az a megoldás elfogadható, ami egyszerre jelent plusz forrást a fővárosnak és a kormánynak is. Két dolgot vállalt a főváros részéről:
a budapestiek nem járhatnak rosszul, és az a cél, hogy azok is jól járjanak, akik Budapesten közlekednek.
Szerinte egy ilyen megállapodás után lehetne arról beszélni, hogy teljesen egységes rendszert, azaz egy regionális BKK-t hozzanak létre, ami az egész közép-magyarországi régiót szolgálja.
Azonban Karácsony kritizálta, hogy a minisztérium nem tett olyan tárgyalási javaslatot, amely a Budapest-bérlet jelenlegi rendszerének fenntartását szolgálta volna.
Kiemelte, hogy Lázár nem ismeri kellő mélységében a rendszert, mivel állítása szerint tévesen közölte, hogy az állam csak a jegybevételek 1 százalékát kapja meg a budapesti bevételekből.
Lázár János pontosította, hogy az ajánlat Budapest közigazgatási határán belülre vonatkozik, így nem fogadnák el a Budapest-bérleteket például egy Pest megyei járaton. Ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy nincs szándékuk senkit megkárosítani, és nem szívatnák a budapestieket.
Szerinte a budapestiek a vidékhez képest többlettámogatást kaptak a kormánytól, és a megállapodás 2023 végéig tartott.
A főváros és a kormány közötti vitában a felek egymásra mutogatnak, hogy ki miatt szűnhet meg a Budapest-bérlet. A történet egy kiszivárgott minisztériumi dokumentummal kezdődött, majd a BKK bejelentette, hogy mégsem szűnik meg a bérlettípus. Később azonban a MÁV közölte, hogy nem azokról a részletekről szól a megállapodás, mint ahogyan a BKK tájékoztatott.
A vitában az érintettek állításaiban eltérnek egymástól, és a felek egymásra hárítják a felelősséget a megállapodás hiánya miatt.
Új hozzászólás