Ha globális logisztikai központ akar lenni Magyarország, ahhoz fejlesztések is kellenek.
Kép: MTI/Lakatos Péter
Az ország geopolitikai pozíciója jelentősen felértékelődött, ezzel a logisztikai előnnyel élve Magyarországnak kell az áteresztő zsilip szerepét beöltenie nyugat és kelet között
– jelentette ki Lázár János pítési és közlekedési miniszter a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség nemzetközi konferenciáján csütörtökön. A miniszter stratégiai feladatnak nevezte, hogy Magyarország a 21. század autóipari kihívásaira válaszolni képes ipari központ legyen.
Ha azt akarjuk, hogy Magyarországon keresztül menjen a személy- és áruforgalom keletről-nyugatra, ahhoz megfelelő infrastruktúra és járműpark szükséges, ezért az erőforrásainkat erre is szeretnénk felhasználni
– fogalmazott Lázár, fogalmazott a miniszter, felidézve: tavaly ősszel a MÁV-Volán csoport 6500 milliárd forintos, tízéves fejlesztési tervét terjesztették a kormány elé. A miniszter ismertette:
Lepsényi István, a MÁV igazgatóságának elnöke, egyben a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke célul tűzte ki, hogy három éven belül megjelenjenek hidrogénhajtású vonatok a vasúttársaságnál és hidrogénhajtású autóbuszok a Volánnál.
A miniszter szerint a kormány nyitott minden, az új típusú energiaforrások felhasználásával kapcsolatos párbeszédre.
14 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A vonalakat képtelenek vagytok, normálisan karbantartani, de három éven belül, a MÁV lesz a világ legkorszerűbb vasútja!
A Marson mikor kezditek, az autópályahálózat kiépítését?
Új hozzászólás