Amennyire uralja a motorosok versenyét a spanyol Marc Coma, annyira kezd dominálni az autósok között honfitársa, az egykori kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz, aki kedden végérvényesen bebizonyította, nemcsak a rali-jellegű Dakar-etapokon tud a leggyorsabb lenni. Palik László legrosszabb esetben is a 11. az összetettben! 10-ből 6: ez Carlos Sainz eddigi győzelmi mutatója a 2009-es Dakaron. Ha ehhez még azt is hozzátesszük, hogy az elmúlt négy szakasz mindegyikét a spanyol Matador nyerte, illetve hogy a maradék négy szakaszgyőzelmen testvériesen osztozkodó, Nasser Al-Attiyah és Giniel de Villiers közül az előbbi versenyző már korábban kiesett, utóbbi pedig a pihenőnap óta folyamatosan visszaesőben van, akkor azt hiszem, teljes lelki nyugalommal kijelenthetjük, Carlos Sainz jelen pillanatból nyomasztó fölénnyel dominál az autósok versenyében. Mindezzel együtt, a verseny — köszönhetően Mark Miller és Giniel de Villiers viszonylagos stabilitásának — még korántsem lefutott. A Volkswagen csapat két versenyzője ugyanis 27 és fél, illetve 41 perc hátrányban követik jelenleg az összetettben vezető csapattársukat, ami még talán egyikük esetében sem mondható ledolgozhatatlan hátránynak. A keddi szakaszon (ami nem mellesleg a 2009-es Dakar királyetapjának számított) is remekelt az előző napon 3. helyet megszerző amerikai, Robbie Gordon, aki a 10. szakaszon sokáig vezetett, és végül mindössze 21 másodperces hátránnyal, a 2. helyre hozta be a Hummert. hirdetés // Ami pedig a verseny egyetlen még állva maradt gyári Mitsubishis versenyzőjét, a spanyol Joan Nani Romát illeti, nos, ő kedden sem tudta bizonyítani, hogy a japán gyár versenygépével bármiféle veszélyt jelentene a folytatásban Carlos Sainz elsőségére, akitől ezúttal újabb negyedórát kapott. Sőt, Romának egyre inkább hátrafelé, mintsem előre kell majd tekintgetnie az eredménylistán, mivel Gordon elképesztő iramban közelít hozzá az összesített listán, amelyen már “csak" 20 perc választja el egymástól a két pilótát. A 10. szakasz legnagyobb vesztesének a BMW argentin versenyzője, az az Orlando Terranova bizonyult, aki remek tempóban kezdte az etapot, és 178 kilométer után még az élen állt, ám kevéssel később csúnyát bukott, ami miatt a verseny feladására kényszerült. Ugyanis bár ő maga, navigátorával együtt megúszta komolyabb sérülések nélkül az esetet, az autó végleg harcképtelenné vált a jelenetnél. Terranova kiesése a kedden 46. születésnapját ünneplő, magyar Palik László számára azt jelentette, hogy amennyiben maga mögött tartja a nap folyamán az eddig is mögötte lévő versenyzőket, akkor legrosszabb esetben is előrelép a 11. helyre az összetett rangsorban. Ezt a feladatot biztosan teljesítette is a Nissannal versenyző kiválóság, aki a 17. helyen zárta a szakaszt. Egyelőre ennél többet még nem lehet biztosan állítani, de az sem kizárt, hogy egészen a 10. helyre ugrik előre a magyar egység, jelen pillanatban ugyanis ezen pozícióba vannak rangsorolva, igaz, az eddig előttük álló holland Tonnie Van Deijne még nem ért be a célba. De mivel a holland Mitsubishis “csak" 1 órával állt eddig Palikék előtt az összetettben, és eleddig nem ért be a célba, így minden bizonnyal őt is megelőzi a magyar páros a rangsorban, és ezzel belép a top10 elittársaságába. Magyar szempontból továbbra is remekül alakul hát a 2009-es Dakar rali, reméljük a hasonlóan jó folytatást. Szalay Balázs és Liszi László még nem értek be a célba, igaz, még rengetegen vannak ezzel így, többek között az összes kamionos versenyző is. A szerdára tervezett szakaszt, a keddi nap nehézségeire, valamint a sűrű ködre hivatkozva a rendezők egy az egyben törölték, a folytatás tehát csütörtökön következik. A verseny (NEM HIVATALOS) állása 10 szakasz után: 1. Carlos Sainz (spanyol, VW), 2. Mark Miller (amerikai, VW): 27p. 31mp.h., 3. Giniel de Villiers (dél-afrikai, VW): 41p. 13mp.h., 4. Joan Nani Roma (spanyol, Mitsubushi): 1ó. 13p. 13mp.h., 5. Robbie Gordon (amerikai, Hummer): 1ó. 34p. 38mp.h., 6. Ivan Erik Tollefsen (norvég, Nissan): 5ó. 14p. 18mp.h., 7. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Nissan): 5ó. 51p. 56mp.h., 8. René Kuipers (holland, BMW): 8ó. 1p. 51mp.h., 9. Dieter Depping (német, VW): 8ó. 32p. 34mp.h., 10. Palik László (magyar, Nissan): 9ó. 50p. 29mp.h.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.