Az észak spanyol Aviles városban José Martinez vegyesbolt-tulajdonos éppen a napi bevételt számolta a pénztárban, amikor a különleges érmére bukkant. Az egyeuróson Juan Carlos spanyol király arcmása helyett az ismert fiktív sörissza kanapéjunkie, Homér Simpson képe díszeleg. A nyomat ráadásul profinak tűnik - adta hírül a Reuters hírügynökség. Az eredeti kép átkarcolása helyett úgy tűnik, valaki egy biankó euróst használt, hogy a Spanyolországban szokásos nyomat helyett az amerikai kertvárosi szatíra főszereplőjét vésse a fej helyére. Ilyen félkész érme pedig csak a pénzverdékben létezik. A szerencsés boltosnak már egy huszast ajánlottak a rendkívüli érméért cserébe, a bennünk rejtőző kortárs művészettörténész pedig ujjongva csapja össze a tenyerét: az milyen már, amikor a nagyvárosi akcióművészek és street art fenegyerekek kenyerét egy egyszerű pénzverdei munkás veszi el? Amikor az adott szimbólumot eredeti kontextusából kiemelő, ezáltal görbe tükröt mutató nagyvárosi gerillaművészet már az alaptermék gyártásnál megkapja a duplacsavart? Hogyan vethetünk véget a graffitinek? Ha sorozatgyártjuk a tageket, amiket munkások fújnak a falakra. Ha Banksy csókolódzó Bobby-jait műanyagsisakos szobafestők stencilezik az újépítésű lakóingatlanok oldalára. Persze tudunk példát a felülről irányított undergroundra korábbról is. Az irányzatot Punk-nak nevezték, a millió dolláros biznisz mögött pedig egy profi divattervező, Vivienne Westwood állt, a fülében biztosítótűt viselő angol királynős pólóival.

Forrás: Kultplay
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.