Mit tanulhatunk a pókerjátékosoktól? Hogyan tárhatjuk fel, hogy a profi szerencsejátékosok hogyan gondolkodnak az adatokról, a stratégiáról vagy az ellenfelekről, hogy ezzel új megvilágításba helyezzük saját munkánkat? Íme néhány tipp! (x)

1. Fordítsunk nagyobb figyelmet a rendelkezésre álló információkra

A póker alapvetően a hiányos információkon alapuló döntéshozatal játéka.

5 dolog, amit a marketingesek tanulhatnak a pókerjátékosoktól

A sakkban – egy teljeskörű információs játékban – minden darab jól látható, ám a pókerben a kártyák lefelé néznek, így az információ korlátozott. A játékosok úgy kerülik meg ezt a problémát, hogy árulkodó jeleket keresnek, mint például fogadási mintákat vagy kézmozdulatokat – olyan nyomokat, amelyek feltárhatják, hogy ellenfeleik milyen lapokat tartanak a kezükben.

A marketingben a hiányos információk legnagyobb forrása a keresőmotorok. Ám azok az algoritmusok, amelyek meghatározzák, hogy mely tartalom melyik másik tartalom felé van rangsorolva, titkosak.

Azonban túljárhatunk a Google eszén, ha olyan jeleket keresünk, mint például az algoritmusfrissítések. Ezek finoman feltárhatják, hogy milyen tartalom fog működni a jövőben. Tehát ne legyünk a megszállottjai annak, amit a Google nem mond el nekünk, ehelyett fókuszáljunk arra, amit igen!

2. A hosszú távú értékre összpontosítsunk, ne a rövid távú nyereményekre

A pókerjátékosok minden döntést a várható értékük alapján ítélnek meg.

Ha egy fogadás hosszú távon nyer, akkor azt mondják, hogy pozitív várható értékkel (+EV) rendelkezik. Ha egy fogadás hosszú távon veszít, akkor negatív várható értéke (-EV) van. Ha következetesen +EV döntéseket hozunk, akkor növelhetjük annak valószínűségét, hogy hosszú távon nyereségesek legyünk.

A tartalommarketingeseknek ugyanezt a megközelítést kell alkalmazniuk.

Könnyű olyan rövid távú célokat kitűzni, amelyek negatív várható értékkel rendelkeznek. Sok olyan munkát végzünk, amely lenyűgözi az ügyfeleket, de hosszú távon negatív hatással (-EV) van az üzleti tevékenységükre. Ehelyett olyan +EV megbízásokat kell szereznünk, amelyek hosszú távon pozitív hatással rendelkeznek. Tehát stratégiát kell eladni, nem gyors nyereséget!

3. Tanulmányozzuk versenytársainkat, nehogy kijátsszanak minket

A pókerben nem jó a világ 6. legjobb játékosának lenni, ha folyamatosan az első öt ellen játsszunk.

Ez könnyű célponttá tenne bennünket és a legtöbb játékban szinte biztosan veszítenénk. De elkerülhetjük, hogy kijátsszanak minket azzal, hogy tanulmányozzuk ellenfeleinket: ismerjük meg a stílusukat, a mozdulataikat és a gyengeségeiket.

Derítsük ki, mit csinálnak jól, amit mi nem!

A tartalommarketingesek is hasonlóan naivak lehetnek, ha figyelmen kívül hagyják ügyfelük versenytársait. De ha így gondolkodunk, akkor könnyen kis halakká válunk egy cápákkal teli akváriumban. Ehelyett alaposan tanulmányozzuk versenytársainkat: milyen tartalmat hoznak létre? Hol jelennek meg? Mi a stratégiájuk?

4. Minden kampányhoz új stratégia szükséges

Ellentétben egy világszínvonalú teniszezővel vagy sakkozóval, egy top pókerjátékos nem játszhat minden játékban ugyanúgy. Miért?

Amikor új játékba kezd, tanulmányoznia kell az ellenfeleit, és hozzájuk kell igazítania saját játékát. Ha ez egy passzív asztal, akkor érdemes agresszívan játszani, ha viszont egy laza asztal, akkor talán érdemesebb óvatosabbnak lenni. A pókerben, csakúgy, mint az evolúcióban, a leginkább alkalmazkodóképes emberek élnek és virágoznak.

A tartalommarketingeseknek ugyanígy kell gondolniuk. Mit tegyünk a stratégiai sablonokkal és hétköznapi kampányokkal? Szabaduljunk meg tőlük!

Egyetlen pókerjáték sem ugyanaz, így az ügyfélkör és a versenytársak sem azok. Ehelyett összpontosítsunk egyedi, testreszabott stratégiák létrehozására, amelyek eredeti intuíción és ötleteken alapulnak, majd ezeket adaptáljuk az igényekhez!

5. Minden az adatokkal kezdődik és végződik

A pókerjátékosok nem cowboyok! A tipikus fegyverforgató gengszterek helyett a mai profi pókerjátékosok nagyobb valószínűséggel a Műszaki Egyetemen végzett diplomás analitikusok. Manapság a játékosok legalább annyira az adatok alapján döntenek, mint ösztönösen. Hogyan?

A játékok eredményeinek tanulmányozásával és a számok összehasonlításával meg tudják állapítani, hogy győztesek vagy vesztesek lesznek-e. A marketingszakembereknek is ugyanígy kell gondolkodniuk.

A mutatószámok hideg és kemény világa ismeretlen lehet a kreatív és szerkesztői háttérrel rendelkező tartalommarketingesek számára, és a tartalom hatásának kézzelfogható eredményekké alakítása ijesztő lehet.

Ám adatok nélkül a tartalommarketingesek sem jobbak, mint a csípőből lövöldöző cowboyok. Az ösztön értékes, az adatok mégis minden alkalommal felülmúlják az intuíciót!

Partner tartalom (x)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.