Nos, összefoglalnám a január 19-20-án zajlott első Superseo konferencia tanulságait. A legelső, ami eszembe jut, és fontos aláhúzni: ez a konferencia bebizonyította, hogy idehaza is lehet nagyrészt bullshitmentes, szakmai érdkelődésre számot tartó rendezvényt szervezni. Elég sok előadást ültem végig, és szinte mindegyikben volt olyan téma, információ, ami szakmai szempontból érdekes és hasznos volt. Ehhez persze elsősorban a jó előadók kellettek, akik egyrészt értik, amiről beszélnek, másrészt foglalkoztatja is őket az adott terület vagy téma. Harmadrészt pedig viszolyognak a bullshiteléstől. Olyan kisebb témák is jól körül lettek járva, mint például a rich snippetek fontossága és használhatósága, vagy mint a nyelviség problémája nemzetközi SEO-projektekben. Ugyanakkor a kerekasztal beszélgetésekben is egy sor fontos alap- és összetettebb kérdés tisztázódott. Nebehaj Viktor mantrája volt a konferencián, hogy a jó SEO-szemlélet az, ami arra fókuszál szájtfejlesztésnél, szájtépítésnél, szájtoptimalizálásnál, ami a júzereknek jó, hasznos, fontos, informatív. Ha azt kérdezzük magunktól, hogy egy adott SEO-gyakorlat vajon jó-e, akkor kérdezzük meg magunktól, hogy vajon kedvező-e ez a gyakorlat a szájtunk látogatóinak... Ez a szemlélet számomra sok előadásban visszaköszönt. Úgy látom, hogy a jó SEO-szakember onnan ismerszik meg, hogy nem csak a szakmai trükkökhöz, fogásokhoz ért, hanem beszéli az internetezők nyelvét is: megpróbálja megérteni, hogy az emberek mit csinálnak a weben, miért csinálják azt, amit csinálnak, illetve van valamiféle elképzelése arról, hogy hogyan lehetne az ő igényeiket még jobban megtámogatni - például a keresések (webes információszerzés) felől. Nagyon érdekes volt számomra Bobály Mihály eszmefuttatása is a PPC vs SEO témakörről, illetve Vadász Illés előadása az analyticses típushibákról, trükkökről, a webanalitika okosabb, profibb felhasználásáról. Ugynailyen élvezettel hallgattam Philippovich Ákos prezentációját a call centerekről, ügyfélszolgálatokról. Behozta azt a nézőpontot, hogy az csak egy dolog, hogy jó SEO-val, jó tartalommal látogatottságot tudunk hozni a szájtjainkra. Az igazi feladat pénzzé konvertálni ezt a forgalmat. És ezen a ponton egyáltalán nem lényegtelen terület az ügyfélkezelés. Amúgy a Superseo 2011 helyszíne is varázslatos volt: Galyatetőn, a Hunguest Grand Hotelben, a Kékestetőre néző szállodában kifogástalan szolgáltatás mellett, nagyszerű, nyugodt környezetben zajlott a kétnapos szakmai rendezvény. Én nagyon jól éreztem magam. És csak gratulálni tudok a konferenciaszervezést ösztönösen jól megoldó szervezőknek. A lécet magasra tették. Remélem, hogy jövőre sikerül nekik legalább ilyen színvonalas és érdekes két napot összehozniuk. Ritka az ilyen konferencia Magyarországon. Akinek webes szolgáltatása van, és számítanak neki a felhasználók, annak jövőre mindenképpen érdemes lesz felírnia ezt a rendezvényt a naptárába.

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.