Akik voltak múlt héten a SUPERWEEK konferencián és tudtak a sorok között olvasni, azok számára világos, hogy a Google idén tényleg teljes erőbedobással készül tolni saját közösségi szolgáltatását, a Google Plus-t. Ez nem csak azt jelenti, hogy a Google keresőjének találati rangsorolásában egyre fontosabb szerepet fog játszani a pluszozás, de egyben azt is, hogy megkezdődik a lájkháború. Vagyhát: a Facebook, a Twitter és a Google közötti nagyszabású versengés a netezők közösségi aktivitásaiért.  2012 végére a SEO legalább annyira fog szólni a közösségi optimalizálásról (a Google Plus-on keresztül), mint a hagyományos keresőoptimalizálós tevékenységekről. Ez önmagában nem is lenne baj, csakhogy a Google jótékonyan elhallgatja a weboldalak lájkjait és retweetjeit.  Miért probléma ez? A Google alapfilozófiája, hogy a felhasználókat helyezi a fókuszba. Arra esküdtek fel, és így is voltak képesek egy hatékony és népszerű keresőt fejleszteni, hogy csak a felhasználó érdekeit szolgálják. Viszont legfontosabb szolgáltatásukból, a keresőből kimaradnak a nagy közösségi szájtok (Facebook, Twitter, Tumblr) aktivitásai, közösségi visszacsatolásai.  Amúgy éppen ezen felismerés hívta életre a "don't be evil" bookmarkletet is, mely megkísérli korrigálni a Google hiányosságait: a Facebook, Tumblr és a Twitter hivatkozások szerepeltetését. (Lásd: Focusontheuser.org)   Ez a bookmarklettel hekkelgetés persze inkább figyelemfelhívás, mint megoldás a problémára. Ma sokkal valószínűbbnek tűnik, hogy a Google egyre erőszakosabban próbálja visszavenni a Facebooktól a netezői (közösségi) aktivitásokat. És abban is biztosak lehetünk, hogy a Facebook is egyre erőteljesebben próbálja majd a következő hónapokban gyengíteni a Google legfontosabb pilléreit: a keresőt és az erre épülő hirdetési rendszerét. Könnyen meglehet, hogy a Google képes eltolni odáig a Plus-t, hogy az a Facebookkal konkuráló közösségi médiaszájttá nője ki magát. És az sem teljesen valószínűtlen, hogy a Facebook a Binggel karöltve újra és újra megpróbál majd egy közel olyan hatékony keresőt összehozni, mint amilyen a Google-é.  Egyre több veszélyt rejt ez a kétosztatú világ. És egyáltalán nem biztos, hogy a végén mindkét cég állva tud majd maradni. Gondoljuk meg: ha a Facebook social hype-ja halványodik, azzal borul maga a Facebook is. Ha a Google kereső hype-ja fog halványodni, azzal pedig a Google egésze omolhat össze egy szemhunyás alatt.  Jelen pillanatban arra tör mindkét cég, hogy a másik alappilléreit végzetesen meggyengítse. Már csak az a kérdés, hogy ebből vajon lesz-e valódi haszna a netezőknek. Hiszen mindkét cég azzal lett mintaértékű sikersztori, hogy a felhasználók érdekeit tartotta szem előtt, és jól értette azt a közeget, amiben működnie kell: a webet.  A világon szinte mindenhol, és Magyarországon is igaz, hogy a két legnépszerűbb webes szolgáltatás a Google és a Facebook. Vagyis a magyar netezők túlnyomó többsége ma ezt a két szolgáltatást önként és dalolva használja napi szinten. Ez egy nagyon jó visszajelzés a valódi sikerességről.  Viszont ha e két cég elkezd egyre inkább egymással foglalkozni, és egyre kevésbé a felhasználóira fókuszálni, az könnyen az aranykoruk végét jelentheti. Talán hamarabb is, mint gondolnánk.

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.