Az iPhone 2006-os megjelenésével megfigyelhető volt, hogy az early adopterek után mindig érkezett egy második hullám, egy sokkal nagyobb fogyasztói bázis, mely nem az Apple bejelentés napján akarta birtokolni az új Apple-terméket, hanem előbb megbizonyosodott arról, hogy valóban nincs jobb választás a piacon (mindegy, hogy így van-e vagy sem), és akkor kezdett el új Apple-termék bevásárlásában gondolkodni, amikor már látta, hogy mások is kiadnak erre ennyi pénzt, másoknak is bejön, és mindenki erről beszél. Szimbólum. Az iPhone 4 és az iPad 2 esetében az Apple tényleg olyan szintre vitte mindkét termékét, amit kár lett volna ezt a két típust nagyon gyorsan hátrahagyni. Angelday Józsi mondta a mai élő kommentárjában, hogy neki bizony első generációs iPadje van, és egy iPhone 4-e. Vagyis egyik terméktípusból sem birtokolja a frissebb változatot. Nincs ezzel egyedül.  Az Apple-t viszont marketing érvek vezetik, amikor nem akarja kiábrándítani a leszakadó, lassabban adoptáló fogyasztóit. 2011-ben rengeteg emberrel sikerült megvetetniük végre az iPad-et. Egészen pontosan az iPad 2-t. Ha a mai napon azt üzenik nekik, hogy az ő vásárlási döntésük mára idejét múlt, akkor egyre nehezebben fogják tudni értékesíteni az újabb termékverziókat, és egyre növelik a kiábrándult felhasználóik táborát. Így viszont nehéz lesz jó eladási adatokat elérni a soron következő termékekkel.  Rövidebben szólva az egyéves termékciklus ezeknél az eszközöknél túlságosan rövid. Így az Apple most is ahhoz a taktikához folyamodott, mint az iPhone 4S esetében: olyan előnyöket ad a legújabb terméktípushoz, ami valóban csak az értő közönség számára fontosak. Ugyanakkor a második hullámos fogyasztói közönség számára nem elég fontosak ahhoz, hogy ne az olcsóbbat (eggyel régebbi verziót) válasszák.  A mai bejelentésen is külön megemlítették, hogy az iPad 2 árát lejjebb viszik. És az új termékverziót nem is nevezték el sehogy sem. Egyszerűen új iPadnek hívják. Viszont az iPad 2 is új iPad - az első generációshoz képest. Így amikor összetalálkozik majd a második és harmadik generációs iPaddel rendelkező felhasználó, előbbiben nem lesz az a rossz érzés, hogy mennyire át lett baszva, amikor decemberben végre valahára rászánta magát, hogy vegyen magának egy laptop áráért egy iPadet.  Az Apple az early adoptereknek készíti a termékeit, de nem csak belőlük akar meggazdagodni. Mindig ügyelnek arra, hogy az early adopterek szofisztikáltabb ízlését is kiszolgálják, de a második hullámban érkezőket se veszítsék el. Ezért nem fognak lemondani arról, hogy egy-egy termékükből egy gyorsan megjelenő oké és egy később érkező advanced verziót is kihozzanak időről időre.  Most arról nem beszélve, hogy az alkalmazásfejlesztői közösségnek is adoptálnia kell az újabb és újabb fícsöröket. A felbontás változását, a hardveres változásokat, a finomodó funkciókat és lehetőségeket. Velük sem lehet évente új eszközöket vetetni, újrafejlesztetni az appjaikat. A mai prezentációt Tim Cook azzal zárta, hogy 2012-ben nagy dolgok fognak történni náluk. Az utolsó mondatával tehát megint elhúzta a mézes madzagot az early adopterek előtt. "Most kicsiszoltuk a cuccot. De legközelebb végre megint oda fogunk baszni, ugye tudjátok" - sugallta. 

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.