Stephen Hawking brit professzor, a világ leghíresebb elméleti fizikusa egy új írásában arról spekulál, hogy talán mégsem kéne olyan nagyon kutatni a 2012-ben megtalált isteni részecskét, a Higgs-bozont, mert az elpusztíthatja a világot. Hawking szerint extrém teszteléskor, nagyon magas energiaszinten az isteni részecske (ami az anyagnak formát és méretet ad) olyan katasztrofális vákuumot hozhat létre, hogy egy pillanat alatt összeomolhat a tér és az idő, és mi észre se vennénk, hogy megszűnt a világ. A fizikus szerint a Higgs-bozon azért félelmetes, mert instabillá válhat 100 milliárd GeV fölött, és a vákuumbuborék, ami létrejöhetne, fénysebességgel tágulhatna. Tudósok szerint viszont ez nem igazán valószínű, hiszen nincs is akkora részecskegyorsító, ami ekkora energiát tudna előállítani. Ehhez akkora gép kéne, ami nagyobb mint a Föld, tehát a közeljövőben nem kell tartani egy ilyesféle világvégétől. A genfi Nagy Hadronütköztető a veszélyes energiamennyiség töredékét képes...

Forrás: 444.hu
Feltöltő: Commneter
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

17 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Commneter
Azért én, nem lépnék oly könnyen túl, S. W. Hawking professzor eme kijelentésén, aki, nem mellesleg Albert Einstein-díja. aki 1979-ben a Cambridge-i Egyetem tizenhetedik Lucas-professzora lett - mely posztot korábban Isaac Newton is betöltötte -, aki ma, éppen Newton székében ül.

S mint közismert, Isac Newton alkotta meg a gravitáció (tömegvonzás) empíriával igazolt klasszikus képletét.
Mely képlet azonban messze nem írja le magát a gravitációt, mint, természeti jelenséget, s ennek okán, ez a képlet erősen claudikál.

Ugyanis, minden nemzetközi mértékrendszerben (amely ma az: SI), szükség volt/van/lesz, az egyenlet két oldalának egyenlőségét dimenzionálisan is kiegyenlítően egy-egy, ún. dimenzionális szorzóra ; amely az a, bizonyos kis „f”, az összefüggés elején.

Mindaddig viszont, amíg ennek konkrét mibenlétét nem tudjuk, addig nem is ismerhetjük meg a tömegvonzás fizikatudományi értelemben vett mibenlétét; azaz, nem ismerhetjük meg magát a gravitációt; mint az empírián túlmutató, matematikai- és fizikai képletekkel pontosan leírható fizikai jelenséget, mint a természeti jelenség leképezését!
A fizikában, a fizikai képletek általában mindig pontosan leírják azt a fizikai jelenséget, amelyre éppen vonatkoznak.
Ez azonban, a „gravitációs erő”általunk ismert - I. Newton által lefektetett -, empirikus szinten igazolt fizikai összefüggésben, messze nem így van!

Ennek ismeretében viszont megalapozható lenne a teleportálás; illetve, ahogy én szok. mondani: tömeg-transzformáció; melynek fizikatudományi értelemben vett mibenlétéről A. Einstein már bizonyára sejtett vagy tudott konkrétan valamit, hiszen erre kellett felépítenie a Philadelphiai-kísérletet!
A kísérletre történő elméleti alapú felkészülés 1943. kora tavaszán – F. D. Roosevelt elnök jóváhagyása után -, kezdődött el. Majd végre is hajtották e kísérleteket.

Azt azonban nem tudni, hogy A. Einstein milyen következtetéseket vont le e kísérletből, de annyi bizonyos – legalábbis a külvilág felé...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Commneter
Azért én, nem lépnék oly könnyen túl, S. W. Hawking professzor eme kijelentésén, aki, nem mellesleg Albert Einstein-díja. aki 1979-ben a Cambridge-i Egyetem tizenhetedik Lucas-professzora lett - mely posztot korábban Isaac Newton is betöltötte -, aki ma, éppen Newton székében ül.

S mint közismert, Isac Newton alkotta meg a gravitáció (tömegvonzás) empíriával igazolt klasszikus képletét.
Mely képlet azonban messze nem írja le magát a gravitációt, mint, természeti jelenséget, s ennek okán, ez a képlet erősen claudikál.

Ugyanis, minden nemzetközi mértékrendszerben (amely ma az: SI), szükség volt/van/lesz, az egyenlet két oldalának egyenlőségét dimenzionálisan is kiegyenlítően egy-egy, ún. dimenzionális szorzóra ; amely az a, bizonyos kis „f”, az összefüggés elején.

Mindaddig viszont, amíg ennek konkrét mibenlétét nem tudjuk, addig nem is ismerhetjük meg a tömegvonzás fizikatudományi értelemben vett mibenlétét; azaz, nem ismerhetjük meg magát a gravitációt; mint az empírián túlmutató, matematikai- és fizikai képletekkel pontosan leírható fizikai jelenséget, mint a természeti jelenség leképezését!
A fizikában, a fizikai képletek általában mindig pontosan leírják azt a fizikai jelenséget, amelyre éppen vonatkoznak.
Ez azonban, a „gravitációs erő”általunk ismert - I. Newton által lefektetett -, empirikus szinten igazolt fizikai összefüggésben, messze nem így van!

Ennek ismeretében viszont megalapozható lenne a teleportálás; illetve, ahogy én szok. mondani: tömeg-transzformáció; melynek fizikatudományi értelemben vett mibenlétéről A. Einstein már bizonyára sejtett vagy tudott konkrétan valamit, hiszen erre kellett felépítenie a Philadelphiai-kísérletet!
A kísérletre történő elméleti alapú felkészülés 1943. kora tavaszán – F. D. Roosevelt elnök jóváhagyása után -, kezdődött el. Majd végre is hajtották e kísérleteket.

Azt azonban nem tudni, hogy A. Einstein milyen következtetéseket vont le e kísérletből, de annyi bizonyos – legalábbis a külvilág felé...
Commneter
A fentiek folytatásaként:

Azt azonban nem tudni, hogy A. Einstein milyen következtetéseket vont le e kísérletből, de annyi bizonyos – legalább is a külvilág felé –,nyilván maradtak még bőven megválaszolatlan kérdések.

Sajnos, a gravitáció fizikatudományi értelemben való definiálása tekintetében – eddig legalábbis – a CERN kutatásai sem hoztak eredményt.

S az, amit, amit S. W. Hawking professzor állít, véleményem szerint főképpen gravitációs alapú kérdés; melyet egy egyszerű modellezéssel magam is bemutattam már.

Szerény véleményem szerint, most is S. W. Hawking professzor úrnál a „pont”!
verum
Sajnos nincs az az emberiségre veszélyes, vagy morálisan elítélhető kísérlet, vagy kutatás, amit egyszer véghez ne vinnének.
Az emberek többsége szerint a tudománynak nem lehet gátja semmi.
És nincs is gátja, de ez sosem lehet tragikus következmény nélkül. És mindig van, akinek minden ár megéri...
JAJMÁR
Vagy így, vagy úgy, de az ember elpusztítja a világot.
eugen4402
@Commneter: Nagyon érdekesnek találom Hawking professzor figyelmeztetését, és attól tartok, hogy a kérdésére adandó válasz megismerése az a "tiltott gyümölcs", amely tényleg az emberiség megsemmisüléséhez vezetne.
Viszont kevésbé veszélyes kérdést érintettél, ami miatt végül is írni kezdtem.
Úgy tűnik, tényként említetted a Philadelphia- kísérletet. Erről először Hernádi Gyula Drakula c. könyvében olvastam, ám ő messze földön híres volt a ál-dokumentumok készítéséről. Teljesen valószerű, hihető minden állítása, de az olvasó közben tudja, hogy csak egy remekül megszerkesztett koholmányt olvas. Most, hogy elolvastam a gravitációval kapcsolatos gondolataidat egy csöppet elbizonytalanodtam...
Commneter
@eugen4402: 21.24
A kísérlettel kapcsolatos minden hiteles dokumentumot titkosított anno a Pentagon, ami valahol érthető.
- Ezek között a legérdemibb bizonyítékok, nyilván azok a radarfelvételek lehetnek, amelyek "tér-idő alapon" rögzítettek olyan mozgásokat, amelyek egyértelműen tömegtranszformációra utalnak.
- Voltak azonban anno, olyan újságcikkek, amelyekben egyesek - az utóbb nyilvánosságra kerülése után felocsúdva -, a kísérletek egyes momentumait vélték látni, így különféle villanásokat; s voltak akik, a kísérlet emberi áldozatairól is említést tettek; s főképpen égési sérüléseket említettek.
- Ez utóbbi, vélelmem szerint is összefüggésbe hozható a teleportálás óriási sebességéből fakadó, a kialakuló súrlódásból eredő óriási hőtermeléssel, hőmérséklettel; s mint gondolom, A. Einstein nemigen foglalkozott vagy akár meg is feledkezhettek a transzportálásból fakadó - a kísérletben résztvevő személyek érintő - biológiai hatásokról.
Commneter
@verum: 20:33
Emlékszel arra, hogy Teller Ede mit mondott ezzel kapcsolatban?:P
... nekem most kapcsiból nem ugrik be, de valami olyasmi a vége, hogy "nem bánta meg" Los Alamost ...
Commneter
@JAJMÁR: 21:18
... ha már fenntartani és teremteni nem tud, akkor, nyilván "elpusztul a Világ"!.(
www.youtube.com/watch?v=pxNZe1VYDsc
eugen4402
@Commneter: Amennyiben tényként elfogadjuk a Philadelphia-kísérlet megtörténtét, úgy teljesen természetes a dokumentumok titkosítása, mivel a Hernádi-könyvben egy DE-173 tipusú Eldridge nevű cirkáló eltűnéséről ill. onnét ezer mérföldnyi távolságban történő megjelenéséről van szó. Akár a hajó, a rajta szolgálatot teljesítő tengerészek is egy ellenőrizetlenné vált teleportáció szenvedő alanyai lesznek, és a teljesen váratlanul a világ különböző pontjain jelennek meg. Tudom, a könyv fikció, és néha illúzionista fenomének is bámulatos mutatványokkal teszik hihetővé a teleportáció jelenségét, de ők csak ügyesen összeállított optikai látszatot keltenek.
A gravitáció legyőzése ill. szabályozása ősi álma az emberiségnek. Nem csak a levitációra gondolok, hanem pl. H. G. Wells egyik könyvében egy Cavor nevű fickó kotyvaszt egy ötvözetet, amelyre nem hat a tömegvonzás, és abból hengerelt lapokkal burkol egy gömböt, ami űrhajóként kirepül az űrbe...Visszatérve a Philadelphia-kísérletre a józan paraszti eszem tiltakozik, nem létezik, hogy emberek életét, testi épségét kockáztatták volna egy olyan kísérletben, amelynek részletei még kidolgozatlanok voltak. Aztán eszembe jutott a valóság, az űrkutatás, ki tudja hány pilóta áldozta életét a mai napig, és még ma sem biztos, hogy akiket felküldenek a nemzetközi űrállomásra, vajon hazatérnek-e a feladat elvégzése után.
Commneter
@eugen4402: 22:48
A kísérlet helyszíne az amerikai haditengerészet philadelphiai kikötője és hajójavító dokkjaiban volt.
- A laboratóriumi kísérletre pedig valóban a DE-173-as hadrendi számú, USS Eldridge kísérő rombolót jelölték ki. S azt felszereltek minden olyan kütyüvel, ami a huszadik század közepének csúcstechnikája volt.
- Ami pedig a józan paraszti eszed aggályos voltát illeti, arról annyit, a második világháború alatt a US Navy agytrösztjei azon (is) dolgoztak, hogy egy "tökéletes álcázási technikát/technológiát fejlesszenek ki" a hadihajóik számára, hiszen akkor súlyponti kérdés volt a tengeri hadviselés.
- Ehhez pedig az elméleti hátteret az einsteini általános relativitáselmélet, és az elektromágnesesség jelenségének együttese adta , a lényege pedig, hogy ha egy test körül megfelelő indukciójú mágneses mezőt gerjesztenek, akkor a test (itt a hajó), az ellenséges radarok számára láthatatlanná válik;
- ahogy a tömegtranszformáció során is.
- A mai űrkutatás már eléggé transzparens ahhoz, hogy elleplezni bármit is, szinte lehetetlen.

Hogy aztán mi játszódik le a színfalak mögött - visszatérve Philadelphiához -, hát ki tudja; ezen el lehet fantáziálgatni, de ez meg, már az írók dolga.
eugen4402
@Commneter: Így már világosabbak az összefüggések, köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet a konkrét korra, a konkrét folyamatokra, melyeket én nem vettem kellőképpen figyelembe. Az USA-ból Nagy Britanniába irányuló elképzelhetetlen nagyságú nyers- és hadianyag szállító hajókaravánok "láthatatlanná tétele" bármekkora áldozatot megért volna Washingtonnak, és maga a kísérlet nem egy öncélú mutatvány volt, hanem tényleges hadi célokat szolgált. Még egyszer kösz...
Commneter
@eugen4402: 05:41

Folytak azonban a II. Világháború. során, kemény tengeri csaták is, bár a figyelem általában a szárazföldi haditevékenységet követte ... íme, néhány hír a legnagyobb tengeri ütközetekről:

A midway-i tengeri csata
tortenelemklub.com/ii-vilaghaboru/csatak-hadmveletek/389-a-midwayi-tengeri-csata

A második világháború tengeri ütközetei
makettinfo.hu/index.php?jobb=A-masodik-vilaghaboru-tengeri-utkozetei&&hash=

Kategória:A második világháború tengeri csatái
hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:A_m%C3%A1sodik_vil%C3%A1gh%C3%A1bor%C3%BA_tengeri_csat%C3%A1i
eugen4402
@Commneter: Tudom, sőt halálom órájáig emlékezni fogok dr W. első előadására, amelyben kissé "helyre tette" a történelem-szemléletünket, amennyiben közölte, hogy ha csak az európai hadszintéren lezajlott eseményeket ismerjük meg, akkor fogalmunk sincs a világháborúról. Aztán öcsémmel éveken át faltuk Herman Wouk, Norman Mailer és Joseph Heller könyveit, és megnéztünk minden dok.filmet, amihez, amihez a 60-as évek óta el tudtunk érni. Köszönöm a fenti linkeket, mert - nevess ki -, van olyan, hogy ötödször látom ugyanazt a filmet, és mindig felfedezek benne valami olyan kis részletet, amire addig nem figyeltem fel.
Commneter
@eugen4402: 07.50
"...(...)...közölte, hogy ha csak az európai hadszintéren lezajlott eseményeket ismerjük meg, akkor fogalmunk sincs a világháborúról. ...(...)..."

- Nagyon jól mondta dr. W., aki, ki is?
eugen4402
@Commneter: Sajnos, már "néhai"-ként kell említenem. Engedelmeddel a nevét nem írnám le, de egy vidéki felsőoktatási intézményben volt történelem-tanszékvezető, nálunk "mint vendég" tartott előadásokat. Visszagondolva, az Ő óráin senki nem aludt el... (és bocsi az előbbi hsz.-ben elkövetett fogalmazási hibáim miatt. Megzavartak, de azt bárki mondhatja):-)
Commneter
@eugen4402: 08.24
Nemigen szoktam az ilyesféle mondanivalókat, boncolgatva olvasni!;)
JAJMÁR
@Commneter: 22:22 Köszönöm, nagyon szeretem ezt a számot :)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.