Fordult már elő veletek az, hogy a pénztárhoz érve valamelyik termék hirtelen jóval drágább lett, mint amennyi ki volt írva a polcra? Persze, ilyen mindenhol előfordul, általában úgy vesszük, hogy ez véletlen. De mi van akkor, ha a pénztáros, amikor reklamálsz, meg sem lepődik, csak panaszkodik kicsit, hogy ez ma már a sokadik reklamáció, és mekkora hiánya lesz zárásra. Na itt már elgondolkodik az ember.
Forrás:
gasztro-tv.hu
Feltöltő: Gasztro TV
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
34 hozzászólásarrow_drop_down_circle
aminek az volt a címe,hogy üres üdítős üveget vásároltam.
Vagy olyan apró betűvel van kiírva, hogy csak 2 db termék esetén olcsóbb és a kis liba leszidott,hogy miért nem nézem meg jobban. Ha valaki szemüveges, már nem látja olyan jól a kicsi betűt a feltűnő nagyméretű ár mellett.
A pénztárosnak mindig azt az összeget kell mérvadónak tekinteni, amit a leolvasó mutat, önszorgalomból nem adhat vissza pénzt, mert ha igen, akkor elég nagy marha és az ő pénztárhiánya lesz.
A vevő meg eldöntheti, megér-e neki annyit az áru, vagy ott is hagyhatja.
Jó nagyítós szemüveggel kell menni vásárolni!
Ezért volt jobb a címkés, ott simán lehetett mondani kérem az árun ez az ár!
Ez a nagyítós szemüveg, ez telitalálat! :-))
Bizony előfordulhat az ilyesmi kisebb boltoknál, ahol nem vonalkódos rendszer van.
De az nem a CBA.
(Nem a boltláncot védem, mert arról se jót se rosszat nem tudok mondani, a büdös életben nem vásároltam még ott).
Vannak termékek, ahol szokásból feltételezzük a súlyt, hogy 1 kg, vagy 1 l. Mint cukor, liszt, étolaj, stb. Ha nálad van a nagyítód és oda is figyelsz, kiderülhet, hogy az bizony csak 0.9 kg, vagy liter, változatlan áron. Burkolt áremelés?
Kötelező a csomagolásra ráírni, az illető termék kg/ft, vagy l/forint árát, így összehasonlíthatóak. Általában minél kisebb egy kiszerelés, annál drágább a csomagolás miatt.
Bocsi, ezt benéztem. De legalább most már tudom. :-))
Mekkora pazarlás! Készülnek el a multik, nem egyszerűbb egy kész boltot venni?
A CBA pult mögül árul? :-))
Kedves Tivoli! Semmilyen lázítás nem célunk, és még hátsó gondolat szintjén sem fordult meg a fejünkben hogy bárkit bárki ellen hangoljunk. Amit leírtunk az úgy történt meg szóról szóra, ahogy leírtuk.
Azt írod: vonalkódos rendszerben kizárt a tévedés. De az megtörténhet a vonalkódos rendszerben is, hogy a polcnál - véletlenül vagy szándékosan - más árat tüntetnek fel egy adott terméknél mint ami a vonalkódos rendszerben van, azaz mint amit a pénztárgép ki fog írni a végén.
"A pénztárosnak mindig azt az összeget kell mérvadónak tekinteni, amit a leolvasó mutat, önszorgalomból nem adhat vissza pénzt, mert ha igen, akkor elég nagy marha és az ő pénztárhiánya lesz."
Ehhez képest vita nélkül visszaadta, és még arra is panaszkodott, hogy emiatt hiánya lesz, mert olyan sokan kérték már vissza aznap a különbözetet ami a polcnál kiírt ár és a pénztárgépben szereplő ár között volt.
Szoktam bocsánatot kérni ha kiderül, hogy hülyeséget írok.
Kérdeznék valamit kedves cikkíró: Vásárló, vagy boltos szemszögből lett megírva a tényeset?
Az eset természetesen vásárló szemszögből lett megírva, mi másból lehetett volna, ha egyszer vásárlóként futottunk bele. Boltos szemszögből boltosok írhatnak cikket, nekünk nincs CBA-nk. Meg Tesconk meg Sparunk meg semmink sem.
Köszi a választ. Én csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy az félrevezető lehet, hogy a pénztáros visszaadja a pénzt. Nem adja, mert nem adhatja. Neki azzal az összeggel kell elszámolnia amit a pénztárgép mutat, nem számít mi van kiírva a polcon.
Természetesen vonalkódos rendszerről beszélek, nem olyanról, ahol a pénztáros a cimkén lévő árat üti be.
Számítógépes rendszerben ez lehetetlen. A pénztáros öncélúan nem tudja megváltoztatni a vonalkód által beazonosított termék árát.
A polcra kézzel bármit lehet írni, még az is lehet, hogy az ár nem ahhoz a termékhez tartozik, melyhez a vevő gondolja.
Pontosan ezért ment oda a polchoz a pénztáros személyesen, hogy ellenőrizze, hogy tévedtem-e vagy tényleg az az ár tartozik a termékhez, amiről én beszélek.
Én nem tudom, hogy mit változtathat meg a pénztáros és mit nem, én vásárló vagyok. És vásárlóként azt látom, hogy az a termék ami 229-ért van kiírva, drágább a pénztárnál. És vásárlóként reklamálok. És vásárlóként az előző kommentjeimben említett Fogyasztóvédelmi Törvény nekem ad igazat. Nem tudom, hogy a boltokban technikailag hogyan oldják meg, hogy visszaadják ilyenkor a pénzt, de vissza kell adniuk.
Ebben az esetben a pénztáros nem járt el helyesen, mert nem hümmögnie kellett volna, hanem azonnal az árazással foglalkozó operátor adminisztrátorhoz fordulnia, aki eldönti, hogy hol a probléma. Az ő feladata a tévedés korrigálása, nem a pénztárosé.
Oké, elhiszem, hogy úgy történt ahogy leírtad, most már csak azt kell megnézned, hogy a pénztáros ott dolgozik-e még. Ilyesmi ügy miatt seperc alatt kirúghatják.
Új hozzászólás