Fordult már elő veletek az, hogy a pénztárhoz érve valamelyik termék hirtelen jóval drágább lett, mint amennyi ki volt írva a polcra? Persze, ilyen mindenhol előfordul, általában úgy vesszük, hogy ez véletlen. De mi van akkor, ha a pénztáros, amikor reklamálsz, meg sem lepődik, csak panaszkodik kicsit, hogy ez ma már a sokadik reklamáció, és mekkora hiánya lesz zárásra. Na itt már elgondolkodik az ember.

Forrás: gasztro-tv.hu
Feltöltő: Gasztro TV
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

34 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Hellcat
Kötelesek a legkisebb kiírt áron odaadni...panasz ide vagy oda. Amúgy meg CBA...meg sem lepődök...hajrá fidesznyikek kergessétek el a sok csúnya multit...majd marad egyedül a királyi CBA aztán nyelhetitek a bránert. Erre van igényetek gondolom mint amit a cikkben leírtak...
lampa laz
Ezeknek a pénztárosoknak sem lehet könnyű az élet. Nem elég a minimálbér, de még a vagy bejön, vagy nem akciót is nekik kell megtéríteni, ha a vevő netán észreveszi a furcsa áremelést.
nyanya001
Velem az is megtörtént, hogy a végösszeg után a gép gyorsan hozzáadott 80 Ft-ot
aminek az volt a címe,hogy üres üdítős üveget vásároltam.
1magyar
Sparban sűrűn előfordul velem is,hogy mire odaérek, na persze ha figyelek, drágább lesz a termék. Ha szólok azt mondják elfelejtették a régi árat elvenni.
Vagy olyan apró betűvel van kiírva, hogy csak 2 db termék esetén olcsóbb és a kis liba leszidott,hogy miért nem nézem meg jobban. Ha valaki szemüveges, már nem látja olyan jól a kicsi betűt a feltűnő nagyméretű ár mellett.
hetöndöe
Erre mondják,hogy ügyes,illetve az ostobábbak,hogy biztos zsidó trükk.A két ár közti különbözet meg adómentesen a tulajé, okosba.
tivoli
Vonalkódos rendszerben kizárt dolog a tévedés, ez csak egy buta, lázító cikk.
A pénztárosnak mindig azt az összeget kell mérvadónak tekinteni, amit a leolvasó mutat, önszorgalomból nem adhat vissza pénzt, mert ha igen, akkor elég nagy marha és az ő pénztárhiánya lesz.
A vevő meg eldöntheti, megér-e neki annyit az áru, vagy ott is hagyhatja.
varrólány
@tivoli: Igazad van a vonalkód alapján számol a gép. De viszont sokszor már a polcon se jól vannak pakolva az áruk. Főleg Coop-nál nagyon kell figyelni mert nem stimmel a gramm . Valahogy arrébb mászik , meg elég csak egy kicsit arrább rakják és" nahát milyen olcsó ez a csomagolás" és kiderül nem jót vettünk.
Jó nagyítós szemüveggel kell menni vásárolni!
Ezért volt jobb a címkés, ott simán lehetett mondani kérem az árun ez az ár!
szaboria1
@tivoli: Nem a vonalkódosoknál van a probléma hanem a hagyományos árazással az újságban az akciós terméket nem árazzák be és ha nem figyelsz akkor a régi drágább árat üti be a pénztárgépbe.
tivoli
@varrólány: ma, 13:29
Ez a nagyítós szemüveg, ez telitalálat! :-))
tivoli
@szaboria1: ma, 13:30
Bizony előfordulhat az ilyesmi kisebb boltoknál, ahol nem vonalkódos rendszer van.
De az nem a CBA.
(Nem a boltláncot védem, mert arról se jót se rosszat nem tudok mondani, a büdös életben nem vásároltam még ott).
varrólány
@tivoli: 13:53 Muszáj ,mert a lényeg mindig apró betűs. A szórólapokon is a /kg is kicsi számos. Aztán kiderül hogy mégse olcsóbb ha más kiszerelésben vesszük meg!
tivoli
@varrólány: Ez mi ez az új avatarodon? Zebrakáposzta?
varrólány
@tivoli: 13:57 Kisebb boltok inkább vevőbarátok , legalábbis a nem nagy üzletlánc félék.
varrólány
@tivoli: 13:59 ÁÁÁ milyen vagy már !:-)) Kotta rózsa!:-)hangjegyek vannak rózsaformába hajtva.
szaboria1
@tivoli: Bizony ez CBA itt nálunk Szécsényi terv keretében épült.
tivoli
@varrólány: ma, 13:57
Vannak termékek, ahol szokásból feltételezzük a súlyt, hogy 1 kg, vagy 1 l. Mint cukor, liszt, étolaj, stb. Ha nálad van a nagyítód és oda is figyelsz, kiderülhet, hogy az bizony csak 0.9 kg, vagy liter, változatlan áron. Burkolt áremelés?
Kötelező a csomagolásra ráírni, az illető termék kg/ft, vagy l/forint árát, így összehasonlíthatóak. Általában minél kisebb egy kiszerelés, annál drágább a csomagolás miatt.
szaboria1
@tivoli: Sajnos nálunk 2 üzlet van Coop és CBA. A Coopos vonalkódos de ott van leolvasó is.
tivoli
@varrólány: ma, 14:01
Bocsi, ezt benéztem. De legalább most már tudom. :-))
tivoli
@szaboria1: ma, 14:04
Mekkora pazarlás! Készülnek el a multik, nem egyszerűbb egy kész boltot venni?
tivoli
@szaboria1: ma, 14:07
A CBA pult mögül árul? :-))
szaboria1
@tivoli:ma 13.57. Ebben igazad van, ma lepődtem meg eddig a spagetti 0,5 kg volt most már csak 40 dkg. és ráadásul még így is drágább.
Gasztro TV
@tivoli: "ez csak egy buta, lázító cikk."
Kedves Tivoli! Semmilyen lázítás nem célunk, és még hátsó gondolat szintjén sem fordult meg a fejünkben hogy bárkit bárki ellen hangoljunk. Amit leírtunk az úgy történt meg szóról szóra, ahogy leírtuk.
Azt írod: vonalkódos rendszerben kizárt a tévedés. De az megtörténhet a vonalkódos rendszerben is, hogy a polcnál - véletlenül vagy szándékosan - más árat tüntetnek fel egy adott terméknél mint ami a vonalkódos rendszerben van, azaz mint amit a pénztárgép ki fog írni a végén.
"A pénztárosnak mindig azt az összeget kell mérvadónak tekinteni, amit a leolvasó mutat, önszorgalomból nem adhat vissza pénzt, mert ha igen, akkor elég nagy marha és az ő pénztárhiánya lesz."
Ehhez képest vita nélkül visszaadta, és még arra is panaszkodott, hogy emiatt hiánya lesz, mert olyan sokan kérték már vissza aznap a különbözetet ami a polcnál kiírt ár és a pénztárgépben szereplő ár között volt.
tivoli
@Gasztro TV: ma, 14:47
Szoktam bocsánatot kérni ha kiderül, hogy hülyeséget írok.
Kérdeznék valamit kedves cikkíró: Vásárló, vagy boltos szemszögből lett megírva a tényeset?
Gasztro TV
@tivoli: Nem kell bocsánatot kérned, mert szerintem nem írtál semmilyen sértőt, csak félreértetted a szándékot. Hiszen szándék nem volt. Csak leírtam ami történt, és hozzátettem: ez lehet véletlen is, szándékos is, nem tudom, és nem is fogom soha megtudni.
Az eset természetesen vásárló szemszögből lett megírva, mi másból lehetett volna, ha egyszer vásárlóként futottunk bele. Boltos szemszögből boltosok írhatnak cikket, nekünk nincs CBA-nk. Meg Tesconk meg Sparunk meg semmink sem.
Gasztro TV
@tivoli: Egyébként pedig még egy dologra szeretnék reagálni, azt írtad: "A pénztárosnak mindig azt az összeget kell mérvadónak tekinteni, amit a leolvasó mutat" Ezt nem tudod pontosan. A Fogyasztóvédelmi Törvény (1997. évi CLV. törvény) egészen pontosan úgy fogalmaz: "Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására." Azaz a pénztáros nem önszorgalomból ad vissza ilyenkor pénzt, hanem ez a kötelessége.
tivoli
@Gasztro TV: ma, 15:02
Köszi a választ. Én csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy az félrevezető lehet, hogy a pénztáros visszaadja a pénzt. Nem adja, mert nem adhatja. Neki azzal az összeggel kell elszámolnia amit a pénztárgép mutat, nem számít mi van kiírva a polcon.
Gasztro TV
@tivoli: Én úgy értelmezem a Fogyasztóvédelmi Törvényt, hogy ilyenkor az alacsonyabb ár az érvényes, hiszen van egyrészt egy ár feltüntetve a polcon - ez adott esetben 229 forint - majd van egy újabb ár "feltüntetve" a pénztárgép kijelzőjén, ami jelen esetben 299 forint. A törvény szerint pedig több ár esetén az alacsonyabbat kell felszámolni.
tivoli
@Gasztro TV: ma, 15:10
Természetesen vonalkódos rendszerről beszélek, nem olyanról, ahol a pénztáros a cimkén lévő árat üti be.
tivoli
@Gasztro TV: ma, 15:18
Számítógépes rendszerben ez lehetetlen. A pénztáros öncélúan nem tudja megváltoztatni a vonalkód által beazonosított termék árát.
A polcra kézzel bármit lehet írni, még az is lehet, hogy az ár nem ahhoz a termékhez tartozik, melyhez a vevő gondolja.
Gasztro TV
@tivoli: én is vonalkódos rendszerről beszélek, ebben az esetben, amiről a cikk szól, szintén vonalkódos rendszer volt.
Gasztro TV
@tivoli: "A polcra kézzel bármit lehet írni, még az is lehet, hogy az ár nem ahhoz a termékhez tartozik, melyhez a vevő gondolja."
Pontosan ezért ment oda a polchoz a pénztáros személyesen, hogy ellenőrizze, hogy tévedtem-e vagy tényleg az az ár tartozik a termékhez, amiről én beszélek.
Én nem tudom, hogy mit változtathat meg a pénztáros és mit nem, én vásárló vagyok. És vásárlóként azt látom, hogy az a termék ami 229-ért van kiírva, drágább a pénztárnál. És vásárlóként reklamálok. És vásárlóként az előző kommentjeimben említett Fogyasztóvédelmi Törvény nekem ad igazat. Nem tudom, hogy a boltokban technikailag hogyan oldják meg, hogy visszaadják ilyenkor a pénzt, de vissza kell adniuk.
tivoli
@Gasztro TV: ma, 15:26
Ebben az esetben a pénztáros nem járt el helyesen, mert nem hümmögnie kellett volna, hanem azonnal az árazással foglalkozó operátor adminisztrátorhoz fordulnia, aki eldönti, hogy hol a probléma. Az ő feladata a tévedés korrigálása, nem a pénztárosé.
Gasztro TV
@tivoli: hiszek neked, gondolom te ehhez jobban értesz. Én vásárlóként tudom csak értelmezni az adott helyzetet, kereskedőként nem, hiszen nem vagyok kereskedő.
tivoli
@Gasztro TV: ma, 15:42
Oké, elhiszem, hogy úgy történt ahogy leírtad, most már csak azt kell megnézned, hogy a pénztáros ott dolgozik-e még. Ilyesmi ügy miatt seperc alatt kirúghatják.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.