A nőket diszkrimináló Ákos-kijelentés után felbontotta szponzorációs szerződését a Telekom az énekessel, ami miatt a kormány is szerződést bontott a vállalattal, igaz, csak a mobilinternet-előfizetéseket érintően. Az ügy kapcsán Straub Elek volt Telekom-elnök-vezérigazgató és Nagy Bálint volt kommunikációs igazgató, az International Business School marketing tanszékvezetője nyilatkozott az ATV-n.
Nagy Bálint szerint szokatlan és merész volt a Magyar Telekom döntése, amellyel szerződést bontottak Ákossal. A kormány Telekom-bojkottról szóló döntését nem kívánta minősíteni, de ha megtenné, semmiképp sem a szokatlan és a merész jelzőket használná.
Straub Elek, aki 1995 és 2006 között irányította a Matávot, majd a Magyar Telekomot, a mostani Telekom-menedzsment Ákossal kapcsolatos lépését nagyon határozott és szokatlan lépésnek nevezte, de annak tükrében, hogy a vállalat számára mennyire fontos a nők egyenjogúsága, esélyegyenlősége, azonos fizetése, szerinte semmiképpen nem tekinthető váratlannak, ami történt.
Kevés olyan értéke van a T-brandnek, amelyeket nem lehet félretenni, és amelyekkel kapcsolatban nem lehet kompromisszumokat kötni, ám a női egyenjogúság ezek közé tartozik
- magyarázta, majd kiemelte, Ákos részéről hiba volt figyelmen kívül hagyni az esélyegyenlőséget:
Általában a szponzorációról szóló szerződésekben megfogalmazzák a felek, hogy a szponzorált, aki végső soron a szponzor arcaként jelenik meg a nyilvánosság előtt, olyan értékeket kell hogy képviseljen, amelyeket szponzor fontosnak tart.
Straub és Nagy egyetértettek abban, hogy az Ákos-féle szerződés felmondásáról a magyar és nem a német Telekom menedzsmentjében született meg a döntés. Utóbbi feltételezése az ügy túldimenzionálása lett volna.
Straub úgy reagált Orbán Viktor kijelentésére, amely szerint a Telekom „elnyomást és visszaélést” követett volna el, hogy egy ilyen lépést a vállalat csak akkor tehet meg, ha az a szerződés alapján jogszerű, tehát ha a szponzorált megszegte a szerződés valamely pontját.
Nagy szerint pedig az eset nagyon jól mutatja Magyarország „nagyon beteg lelkületét”, hiszen itt két gazdasági szereplő (Ákos és a Telekom) áll egymással szemben. Az, hogy a kormány ebbe a vitába beleszólt, szerinte marketing szempontból megmagyarázhatatlan.
"Egy szponzori szerződés ugyanis, normális körülmények között, két független piaci szereplő között létrejött támogatási megállapodás. Így, kívülről szemlélve mindenképpen. Az egyik fél adja a pénzt, a másik fél pedig az ismertségét, és azt az imázst, ami a fizető fél arculatának megfelelően, erősíti. Így érthető volt a Magyar Telekom lépése, ha úgy ítélte meg, hogy Ákos nyilatkozata nem erősíti, hanem rombolja a cég arculatát. "
endresy.blogspot.hu/2015/12/demagogisztani-naplo-diktaturabeismeres.html
legfeljebb Lázárnak és Orbánnak nem világois