Napi hétmillió forint járna szerelvényenként a forgalomból kivont felújított orosz metrók után a fővárosnak. Ha kérné.

Naponta hétmillió forintnál is több járna a fővárosnak a forgalomból kivont felújított orosz metrószerelvények után, az erről szóló szerződés szerint ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó meghibásodás miatt két napnál több ideig ki kell vonni a forgalomból, akkor kárátalány jár.

Ennek az összege 23 ezer euró lenne a hvg.hu cikke szerint. 

Ám ez csak akkor járna, ha a budapesti városvezetés igényli, ám a lap információi szerint a fővárost inkább az érdekli, mikor érkezik meg a többi felújított orosz metrószerelvény. Amik ugyanúgy nem állhatnának egyből forgalomba a bennük lévő szoftveres hiba miatt.

A BKV a szerelvények elmaradó leszállítása miatt 800 millió forintos kötbért már kiszámlázott az orosz cég felé, ám a műszaki hiba és az emiatti leállás újabb 43 milliót jelenthetne a cégnek. 

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 3.0/Teemah)

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Korrupt, szarházi tolvaj bandától nem is lehetett másra számítani!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
Egy karakteres gondolat

bár meg kell jegyezzem, hogy az alkalmazott jelző contextus idegen =))

A hvg.hu vezető írása „Szerelvényenként napi hétmilliót kérhetne a főváros a veszteglő metrókért, mégsem teszi” anekdotázgat egy jóízűt az M3-as kocsik téma kapcsán. Főleg a legújabb események kapcsán. A cikk végén olvasható egy egyáltalán nem meglepő megjegyzés: „Azt már a szerződéskötéskor elismerte a BKV, hogy az orosz szerelvények karbantartás-igényesek maradnak.”, ami azt takarja, hogy az magas áron túl, még irgalmatlanul sokat kell majd költeni a szerelvények üzemkész állapotban való tartására. Meg kell jegyezzem, hogy ezen szerelvények kapcsán az igényes szó használata meglehetősem valóságtól elrugaszkodott!
Egyébként a cikk egyik erénye, hogy felvet egy igencsak elhanyagolt kérdést: „az új szerelvények a régi pályán futnak, ami károsíthatja a kocsikat.”, ami azon túl, hogy egy kényes kérdés, ráadásul „egy esetleges kötbérperben nem használnák-e ezt fel a főváros ellen.” =))
karma1
De nem fognak kerni, mert a fidesz-tarlos tandem hangja putyin seggetol nem jut fel putyin fuleig...
quadrocopter
Nem lenne értelme, mert az orszok - ha fizetnének, amire esély sincs! - beletennék Paks-II árába!
Qqberci
A napi 7 milla bakfitty ahhoz az évtizedekre előrevetülő kárhoz képest, amit ez a konstrukció ("felújítás" és a másik két metróval nem kompatibilis szerelvények beszerzése) okoz...
Eladott Ország
Korrupt, szarházi tolvaj bandától nem is lehetett másra számítani!
kokopelli
...az a "banda" egy kicsit erős volt! ..mivel a "bandában" él a
betyárbecsület!...a hordában nem!.. :=)
Sámannus
Amit Makaóról kell vissza reklamálni, azok zsetonba lettek fektetve. Attól még a pótlóbuszok üzemanyag sem jön ki.
Sámannus
@Eladott Ország: A nyugdíjakat már elba.ták most az következik, ami mozog.
Eladott Ország
kolozsvaros.com/wp-content/uploads/2017/06/bonka.jpg
A 444.hu pedig arról számol be, hogy valami elvetemült őrült betört egy letelepedési kötvényeket forgalmazó üzletbe. Nem most, még áprilisban. Az eset Budapesten történt, a rablók készpénzt vittek el. Azonban a szomszédos üzletek tulajdonosai igencsak meglepődtek, amikor vagy 80 rendőr szállt ki az erőszak nélküli bűncselekmény helyszínére. Rettenetesen nagy az ügybuzgalom, teljesen, mint amikor a trónörökös mobiltelóját lenyúlta valaki királyi esküvőn. Nem tudom, ki volt a betörő, de tudhatná, hogy tolvajtól lopni nem szerencsés, mert azoknak nagyon fejlett az önérzetük és ilyen esetben teljes súlyukkal a jogra és törvényre tehénkednek. Azt csak ők hághatják át, senki más. De ők mindjárt törvényt is írnak róla, ezt más bűnöző nem tudja megtenni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.