Kiírta az M1-es metróvonal meghosszabbításának engedélyezéséről és kivitelezési terveiről szóló tendert a BKK. A vonalat épp 122 éve, 1896 májusában adták át.

Képek: új megállókkal bővülne a kisföldalatti

A felújítási terveket néhány éve a Főmterv készítette el, ezek alapján a kisföldalatti jelentős és látványos változásokon megy majd át. Az építkezést három szakaszra bontanák. Az első ütemben a meglévő vonalat fejlesztenék, és a Vörösmarty tértől meghosszabbítanák a Vigadó térig, a második ütemben a Kassai térig, a 3-as villamos majdani új szakaszáig, az utolsó szakaszban pedig a Marcheggi hídig tolnák ki a vonalat.

Képek: új megállókkal bővülne a kisföldalatti

„A hosszabbításba azonban addig nem lehet belekezdeni, amíg a 3-as metró felújításához szükséges terveket el nem fogadják” – mondta el a Metróért Egyesület elnöke.

Képek: új megállókkal bővülne a kisföldalatti

Bíró Endre Hozzátette, a Vigadó térig történő meghosszabbítás nem olyan egyszerű, mint amilyennek első látásra tűnik. – A történelmi belvárosban nem lehet ugyanazzal a technikával alagutat fúrni, mint a nagy metróknál. A felszíni, északi szakaszon a tervek szerint a villamosmegállóknál a gyalogosoknak a síneken kellene átsétálniuk, ezt mindenképp újra kell gondolni – jegyezte meg.

Új állomások a Mexikói úttól:

Kassai tér

Balázs park

Rákosszeg park

Csáktornya park

Körvasút – Marcheggi híd

A Vörösmarty tértől:

Vigadó tér

Cikk- és címlapkép: BKK

(Bors)

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

verőce21
Értelmetlen pénzszórás ezt a Vigadó térig építeni. (Hacsak nem az a cél, kifelé csak alibi.)
papa.49
Aki ezt kitalálta az sommásan kiakar baszni a Pestiekkel ENNYIRŐL VAN SZÓ !!! A Vörösmarty tér, és a Vigadó tér úgy 5 perc kényelmesen sétálva, vagyis kb 500 méter, mi lesz ott a házakkal, és hogyan akarják csinálni a ,,kisföldalatti,, un. kéregvasút,, vagyis annak idején felbontották az Andrássy utat, és úgy építették meg az alagutat, nem FÚRVA !!!
A belváros közepén mit fogy csinálni a rengeteg közművezetékkel csatornával, szerintem az is hülye volt aki kitalálta !!!
A Mexikói úttól kifelé pláne ha a felszínen halad még jó is lehet ...
verőce21
Száz évvel ezelőtt átgondolták jobban már ennek a földalattinak az építését! És akkor sem vitték be a Vigadóig, mert értelmetlen volt.
Pedig még nem is volt ennyi közművezeték, csak a beépítés már létezett.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.