Sokaknak nehéz mostanában áttérni a hétköznapokról a hétvégi rendre, mert már összemosódnak az órák, percek. Az otthonról dolgozók számára talán már nincs is különbség a hétvége és munkanapok között. Ezen igyekszünk segíteni.

Nem kötelező túlórázni – 9 tipp a produktív otthoni munkához

Fotó: Pixabay

Ha azok közé a szerencsések közé tartozol, akiket nem bocsátottak el a gazdaságot befolyásoló koronavírus-járvány miatt, akkor talán a munkád megtartása miatt stresszelsz. Szóval még néhány extra e-mailre válaszolsz, mielőtt befejeznéd a műszakod. Vagy még egy késő esti videóhívásra benevezel a főnökkel, mert félsz nemet mondani – írja a Metro.co.

Csábítóan hathat a munka folytatása, de tudni kell nemet mondani.

Fontos, hogy el tudd különíteni a munkát a magánéletedtől, és vigyázz a mentális egészségedre. Ha teheted, állj fel a laptop mellől, és vissza se nézz.

„Annak érdekében, hogy minél több információt fel tudj dolgozni, az agyad természetesen kifejleszt egyfajta személyes algoritmust, amely kiszűri az óránként érkező üzenetek millióit, és lehetővé teszi a tudatos döntést” – mondta Tara Swart, idegtudós.

Úgy kell felfogni a koncentrációt, mint egy hosszú és megterhelő edzést. Az után is pihennie és regenerálódnia kell a szervezetnek, az agynak is szüksége van újratöltődési időre. Nem szabad túl sokáig görnyedni a laptop felett.

Ha tovább dolgozunk, az Dr. Swart szerint szellemi károsodáshoz vezethet, az érzelmi központunkat támadjuk meg vele, csökken a döntéshozatali képességünk, és figyelmünk is lelankad. Az agy túlterhelésének további tünetei lehetnek a stressz, szorongás, álmatlanság és a kiégés. Továbbá tapasztalhatunk depressziót, vérnyomás-emelkedést, de kialakulhatnak emiatt szív-és érrendszeri megbetegedések is.

Látszólag könnyű lehet otthonról dolgozni, rugalmasnak tűnik egy külső szemlélődő szemével, de valójában nagyon sok önfegyelmet igényel a produktív munka.

A legfontosabb tippek a kiégés elkerülésére:

1. Határozz meg napirendet – a felkelést, a munkaidőt, a szünetet, mindent tervezz meg!

2. Öltözz úgy, hogy hatékony legyél – lehet ez kényelmes vagy elegáns öltözet is, ha ez inspirál téged a munkában!

3. Ne ajánld fel zsigerből a főnöködnek a szabadidődet is – használd rendesen ki az „én időt”!

4. Mindig tarts ebédszünetet – az agynak szüksége van a táplálékra, és a hidratálásról se feledkezzünk meg!

5. Tartsd a kapcsolatot a külvilággal – legyen egy telefonhívás, egy üzenet vagy videochat, a lényeg, hogy ne szigetelőd el!

6. Mozogj – keresd meg azt a mozgásformát, ami pótolja a munkahelyedig tett sétát!

7. Élvezd a természetet – menj ki a friss levegőre, még ha csak egy csésze kávé erejéig is!

8. Alakíts ki egy saját területet, ahol dolgozni tudsz! Akár dekoráld ki növényekkel, érezd a tiédnek a te munkaszentélyed! Mondd meg a párodnak, gyerekeidnek, lakótársaidnak, hogy az az asztal a te munkahelyed most!

9. Tarts 10 perces szüneteket időnként, sétálj egyet a lakásban, ez javítja a produktivitást is! A főnököd se fok megharagudni érte, mindannyian tudjuk, hogy kissé szokatlan időket élünk manapság.

Szeretlek Magyarország

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.