Bódis Kálmánt kérdeztük arról, hogyan keletkezett a saját építésű versenyautó, a Brokernet Silver Sting és milyen eredményeket ért el, valamint megtudtuk, milyen lesz az épülő új modell, a Brokernet Gold Sting. Dóka Attila interjúja Itt ül velem szemben Bódis Kálmán, aki amellett, hogy a Bovi Motorsport alapítója, elmondhatja magáról, amit elég kevesen: nevezetesen azt, hogy egy saját építésű versenyautóval, a Brokernet Silver Sting-el áll rajthoz 2007 óta. Bódis Kálmán: - Igen, az első 24 órás verseny 2007. január 11-én volt Dubaiban, ahol kategóriában harmadikok lettünk, és az egy nagyon jó eredménynek számított. Rengeteg volt ott a gyári csapat, összesen 108 autó indult. Dóka Attila: - Miért volt szükség arra, hogy egy saját tervezésű és építésű autó szülessen meg? Miért nem voltak jók - az egyébként itt a műhelyben is látható - fantasztikus Porsche-k? Mivel tud a Brokernet Silver Sting többet, mivel jobb, mint egy Porsche? Bódis Kálmán: - Maga az építési alapelve teljesen más. Amíg egy Porsche farmotoros autó, azaz a hátsó tengely után helyezkedik el a motor, ez egy középmotoros autó. Sokkal jobb a súlyelosztása, és ezáltal a kanyar stabilitása is. Egyszerűen nagyobb tempókkal tudja bevenni a kanyarokat, és a hosszabb nyújtott kanyaroknál is jobban fekszik. Megváltoztattuk a tengelytávot is a Porsche-hoz képest. Próbáltunk azokból a hibákból tanulni, amelyek a hosszú, tíz évet átölelő Porsche-val való versenyzés során előjöttek. Úgy gondoltuk, hogy megpróbálunk egy jobb autót építeni, mint a Porsche. (A teljes interjút az Observer oldalán olvashatja).

Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.