Amikor bő egy évvel ezelőtt szolgálatba állt, a Boeing 787 Dreamlinert az innováció csodájaként üdvözölték. A Chicago-i központú cég lítium-ion akkukat, szénszálas géptörzset és elképesztően gyors számítógépes hálózatokat használt az üzemanyag fogyasztás csökkentése és az utazás minőségének tökéletessé tétele érdekében. A jelenleg 50 gépből álló flotta azonban sorozatos, főként elektromos meghibásodásokat szenvedett el. A múlt heti akkumulátor tűz után, ami a bostoni Logan Nemzetközi Repülőtéren érte az egyik 787-est, a gépek a reptereken vesztegelnek. Az Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Tanácsa a repülőgépek elektronikai rendszerének vizsgálatát rendelte el, miközben a Szövetségi Repülési Hivatal (FAA), ami 2011-ben repülésre alkalmasnak nyilvánította a Dreamlinert, megkérdőjelezte saját engedélyezési folyamatát.
Akku problémákkal küzd a Dreamliner
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
Népszerű az Interneten
Itthon
- 2024. May 6., 13:04
Gulyás Gergely egyenesen az Európai Unió felbomlásáról beszélt
Itthon
- 2024. May 6., 11:15
Gyárfás Tamás hét év fegyházat kapott, majd gyorsan felesége nevére íratta cégét
Itthon
- 2024. May 6., 12:11
Elárulta, mit tenne Magyar Péter Orbán Viktorral, ha hatalomra kerülne – a börtön is szóba került
4 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás
További ajánlatok
Szórakozás
- 2024. May 5., 19:01
Mi történt? Károly király olyat tett, amiért Vilmos nagyon nem rajong – Gyűlnek a bajok a királyi családban
Szórakozás
- 2024. May 5., 19:37
Tóth Gabi anyák napi köszöntésénél már nem lesz szentimentálisabb ma – fotó
Itthon
- 2024. May 5., 19:38
Őrizetbe vették a miskolci emberölés gyanúsítottját
Lásd az F35-öt, mely megint csendes pihenőre vonult.
Ezek az akkuk ugyanis 20°C plusz-minusz egy néhány fok hőmérséklet-tartományban működnek megfelelően.
Amennyiben alacsonyabb a hőmérséklet, csökken a kapacitása rohamosan, ha nő a hőmérséklete, akkor szintén rohamosan csökken, de egyben az élettartama is és nem lineárisan.
Tehát kizárólag feszesen klimatizált környezetben használhatók.
Az pedig, hogy tűzveszélyesek adott körülmények esetében egy igen súlyos kockázati tényezőt hozott be a régiekhez képest.
Ráadásul még igen valószínű, hogy a tömegcsökkentés végett igencsak határra vannak méretezve az akkuk, ami annyit jelent, hogy gyakorlatilag állandóan teljes terheléssel működnek, amely alkalmasint néha túlterheléssé is fajulhat.
Tény, hogy nem egészséges tömegközlekedési eszközök esetében (A repülőgép is az!) határra méretezett alkatészegységeket alkalmazni.