Amikor bő egy évvel ezelőtt szolgálatba állt, a Boeing 787 Dreamlinert az innováció csodájaként üdvözölték. A Chicago-i központú cég lítium-ion akkukat, szénszálas géptörzset és elképesztően gyors számítógépes hálózatokat használt az üzemanyag fogyasztás csökkentése és az utazás minőségének tökéletessé tétele érdekében. A jelenleg 50 gépből álló flotta azonban sorozatos, főként elektromos meghibásodásokat szenvedett el. A múlt heti akkumulátor tűz után, ami a bostoni Logan Nemzetközi Repülőtéren érte az egyik 787-est, a gépek a reptereken vesztegelnek. Az Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Tanácsa a repülőgépek elektronikai rendszerének vizsgálatát rendelte el, miközben a Szövetségi Repülési Hivatal (FAA), ami 2011-ben repülésre alkalmasnak nyilvánította a Dreamlinert, megkérdőjelezte saját engedélyezési folyamatát.

Forrás: sg.hu
Feltöltő: Pilóta
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pilóta
"A gép lítium-ion akkui, amik a japán All Nippon Airways 787-esének múlt heti kényszerleszállásában is szerepet játszhattak, kétszer annyi energiát tárolnak, mint a nikkel-kadmium akkuk, ezáltal jóval könnyebbek, bizonyos működtetési körülmények között azonban köztudottan tűzveszélyesek. Jelenleg még senki sem tudja, hogy a japán GS Yuasa által gyártott, és a francia Thales által szállított akkuk maguk a hibásak, vagy a csatlakoztatott rendszerek valamilyen vezetékelési, vagy elektronikai problémája okozza a meghibásodásokat."
bosszants
@Pilóta: Minden új technológiának lehetnek gyermekbetegségei.
Lásd az F35-öt, mely megint csendes pihenőre vonult.
csiga0771
Azért nem szívesen ülnék egy ilyen gyermekbeteg gépen.
lbs
@Pilóta: Szerintem az nem akkukkal van probléma, hanem az üzemeltetésükkel.
Ezek az akkuk ugyanis 20°C plusz-minusz egy néhány fok hőmérséklet-tartományban működnek megfelelően.
Amennyiben alacsonyabb a hőmérséklet, csökken a kapacitása rohamosan, ha nő a hőmérséklete, akkor szintén rohamosan csökken, de egyben az élettartama is és nem lineárisan.
Tehát kizárólag feszesen klimatizált környezetben használhatók.
Az pedig, hogy tűzveszélyesek adott körülmények esetében egy igen súlyos kockázati tényezőt hozott be a régiekhez képest.
Ráadásul még igen valószínű, hogy a tömegcsökkentés végett igencsak határra vannak méretezve az akkuk, ami annyit jelent, hogy gyakorlatilag állandóan teljes terheléssel működnek, amely alkalmasint néha túlterheléssé is fajulhat.

Tény, hogy nem egészséges tömegközlekedési eszközök esetében (A repülőgép is az!) határra méretezett alkatészegységeket alkalmazni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.