A károsultak szerint nem!!

Feltöltő: karosultak
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

35 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Zwei
"... lehetséges-e ennek a törvény módosításnak az Alkotmánybiróságon történő megtámadása? Ha igen, hogy kell ezt megtenni? "

- természetesen lehetséges,
- jogcím: utólagos normakontroll,
- nincs ügyvédkényszer, jogosult bármely természetes személy indítványt tenni,
- konkrétan meg kell határozni az alkotmányellenesnek vélt törvéynhelyeket, és
- konkrétan meg kell jelölni, hogy az Alkotmány mely szakaszait sérti és mennyiben, valamint
- határozott kérelmet kell előterjeszteni.

ajánlom az Alkotmánybíróságról szóló törvéby (Abt.) áttekintését.
Zwei
és nagyon jók a hivatkozási alapok!
megtalálhatóak az, az Alkotmányban.
ennek analógiájára kértem már én is us.normakontrollt,
de ilyenkor az Ab. mindenkor megkeresi a jogalkotót,
s ha a jogalkotó belátja az Ab. instrukcióit,
akkor önmaga lép: visszavon vagy módosít.
s ekkor okafogyotság címén az Ab megszünteti
az eljárást!
ez az út a leggyorsabb.
Zwei
hibajegyzék: azok, az; okafogyottság
Zwei
"2006-ban Te ajánlottad nekem, hogy tegyem a pénzem az ingatlanalapodba, mert az ugyanolyan biztonságos, mint a bankbetétek, és ugyanúgy bármikor (azonnal) hozzáférhetek a pénzemhez, amikor szükségem van rá. Most azonban nem fizetsz!"

irány az Ab!
Zwei
ez a tulajdonjogot érinti, ami alapvető jog (alkotmány), s alapvető jog lényeges eleme törvényben sem korlátozható (alkotmány) ... a felfüggesztés pedig a tulajdonosi "triászt" korlátozza.
karosultak
Zwei, nagyon szépen köszönöm a hozzászólásodat, amit cak most vettem észre. Gyorsan linkeltem is a tegnap este Kolláth Györynek írt levelemhez, kiegészítésül. Kitettem az oldalunkra:
www.erdekvedelem.nolblog.hu

Valszeg "vis majorra" fognak hivatkozni a törvényhozók, de ha kimutatható, hogy az Alkotmányba ütközik a tőkepiaci törvény módosítása, akkor gondolom ez nem lesz elegendő.

Azt mindenesetre igen nehéz lesz megmagyarázni, hogy a SAJÁT pénzem után miért kell kamatot fizetnem, ha "likviditási gondjaim" miatt a bank "segiteni" akar nekem. Izgalmas lesz... :)
Zwei
figyelemmel kísérem az ügyeteket, drukkolok is nektek!
ez nem vis maior! ebben nincs elháríthatatlan erő!
sajnos, én az ab-nál átlagban 2-3 évet vártam ... ugyanis a törvény normakonztollja teljes ülést igényel.
Zwei
Zwei ma, 19:28 – válasz erre
1949. évi XX. törvény

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA

az inkriminált szakaszok:

13. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a tulajdonhoz való jogot.

(2) Tulajdont kisajátítani csak kivételesen és közérdekből, törvényben szabályozott esetekben és módon, teljes, feltétlen és azonnali kártalanítás mellett lehet.

8. § (1) A Magyar Köztársaság elismeri az ember sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvető jogait, ezek tiszteletben tartása és védelme az állam elsőrendű kötelessége.

(2) A Magyar Köztársaságban az alapvető jogokra és kötelességekre vonatkozó szabályokat törvény állapítja meg, alapvető jog lényeges tartalmát azonban nem korlátozhatja.
Zwei
13. § (2) irreleváns az ügy szempontjából!
Zwei
azt megjegyzem, hogy az Ab a tulajdon fogalmát másképpen értelmezte egy Abh - ban, mint a polgári jog:P
karosultak
Kolláth Györgynek irtam. Tudsz még valakit, aki nyilvános szakvéleményt adhatna és ugyond, tekintély?

Az dühit, hogy minden média hallgat!!

Kezdek bavdulni!

poll-r.hu/poll/1008342
Zwei
- jelenleg 3 volt profom tagja az alkotmánybíróságnak (elnök + 2 tag), nyilván ők nem nyilatkozhatnak,
- feltétlenül javaslom Dr. Kukorelli István professzort, aki volt alkotmánybíró, s szakterülete az alkotmányjog!
Zwei
Elérhetőségek:

Dr. Kukorelli István egytemi tanár (ELTE ÁJK, H-1053 Budapest, Egyetem tér 1-3., Alkotmányjogi Tanszék, t.: 411-6500/3138, kari e-mail cím: [email protected])
karosultak
Válaszolt az állampolgári jogok országgyűlési biztosa. Válaszlevelét teljes terjedlmében a www.erdekvedelem.nolblog.hu címen közzétettem.
Zwei
- nem mentem bele a levél részleteibe, de így is világos!
- persze, erre sem jog-, sem hatásköre nincs!
- az alkalmazott intézkedés törvényen alapul, nem pedig hatósági határozaton,
- arra lenne jog- vagy perosovoslat.
- ez úgy lenne elérhető, ha pl. valaki egyéni kérelemmel fordulna a pszáf-hez, és közigazgatási határozatba utasítanák el,
- akkor a határozat szerinti jogorvoslati (államigazgatási), vagy perorvoslati (bírósági) úton haladva el lehetne jutni az egyfokú közigazgatási bíróságig, melyben a egyesbíró megkereshetné akár az Ab-t (rendkívüli bíróság) is állásfoglalás vágett, ez lerövidírhetné az eljárás idejét.
- jogerős ítélet esetében (Ab-i állásfoglalás nélkül) pedig sor kerülhetne normakontroll helyett akár alkotmányjogi panaszra is.
- vagy marad a rendkívüli bírósági út, azaz, az Ab. utólagos normakontrollja, s ha az eredményes, akkor arra alapíthatóak a polgári jogi követelések.
- természetesen - esetlegesen - más jogtechnikai eszközök is elképzelhetőek.
Zwei
ha károsultak, akkor kár is van, ez járhat:

- kártérítési igénnyel (Ptk. 339. §), csakhogy ehhez "jogellenesség" kell, ami nem állhat fent, mivel törvényen alapul, így ha törvénymódosítás megáll, fogalmilag kizárt a jogellenesség, tehát ezen a jogcímen nem követelhető kártérítés,

- ha a tv-módosítás nem áll meg, akkor jogellenesség is lesz,

- ha nincs jogellenesség, de van kár, akkor kártalanításról kell beszélni.

- esetleg saját kockázatról, stb.
karosultak
Nézd meg,
href.hu/x/7kny
szerintetek tulajdonképpen nem SIKKASZTÁS vajon, amit a bank - állami segitséggel - elkövetett? A "sikkasztás" fogalmáról beszélek: Vagy "hűtlen kezelés"?
Zwei
- a hűtlen kezelés (Btk. 319. §) jellemzője, hogy megvalósulásánál nincs eltulajdonítás vagy anyagi haszonszerzés. Lényege: a vagyonkezelői megbízással való gazdasági hátrányt okozó visszaélés idegen vagyonban.

- ezzel szemben a sikkasztás (Btk. 317. §) esetében a rábízott idegen dolgot eltulajdonítja vagy azzal sajátjaként rendelkezik. Lényegében abban különbözik a lopástól, hogy a tulajdonosi részjogosítványok közül a birtoklás, esetleg a használati jog is az elkövetőt jogosan illeti meg.
karosultak
Hát sajnálom, hogy nem jogász lettem. Mindig útáltam a szerződéseket olvasgatni, pláne az apróbetűs részeket - bár ahogy nézem, ez esetben az sem mentett volna meg a megszivatástól, ha minden egyes betűjét megrágom. Azt viszont látom, hogy nem mindegy milyen szavakkal és milyen célpontra kihegyezve irok egy hivatalnak, mert nem mélyednek el túlzottan az ügy tanulmányozásában.
Szóval nem rossz ez a "brainstorming", sokat segitesz vele!
Zwei
- pedig a szerződésekben mindig az apróbetűs "ászf" (általános szerződési feltétel) a lényeg!
- én mindig csak írott anyag alapján tudtam boldogulni, s csak azzal,
ezt legutoljára 1 órával ezelőtt fogadtam meg újra, egy másik ügyben,
- sajnos nem ismerem a szerződéseitek tartalmát, de még az ászf-ket sem, így csak arra tudok legfeljebb válaszolni, amit kérdezel, s csak kérdezz!
karosultak
Erre szerinted hivatkozhatunk-e? (Ezekete a passzusokat nem érintett az Einstand-törvény - igy nevezem a tőkepiaci törvény november 24-től életbe léptetett megváltoztatását.)

A 2001. évi CXX. törvény a tőkepiacról (továbbiakban: Törvény) a következőképpen rendelkezik:
„26.§ (1) A tájékoztatónak tartalmaznia kell minden, a kibocsátó, illetőleg az értékpapírban foglalt kötelezett-
ség teljesítésére kezességet (garanciát) vállaló személy piaci, gazdasági, pénzügyi, jogi helyzetének és annak
várható alakulásának, valamint az értékpapírokhoz kapcsolódó jogoknak a befektető részéről történő meg-
alapozott megítéléséhez szükséges adatot.”
„26.§ (2) A tájékoztatóban, illetőleg az arról és az értékpapírról közzétett hirdetményben közölt adatnak,
adatcsoportosításnak, állításnak, elemzésnek a valóságnak megfelelőnek, helytállónak, az (1) bekezdésben
meghatározott cél elérésére alkalmasnak kell lennie.”
„26.§ (3) A tájékoztató és a hirdetmény félrevezető adatot, téves következtetés levonására alkalmas csopor-
tosítást, elemzést nem tartalmazhat, és nem hallgathat el olyan tényt, amely az (1) bekezdésben meghatáro-
zott cél elérését veszélyeztetheti.”
29. § (1) Az értékpapír tulajdonosának a tájékoztató félrevezető tartalmával és az információ elhallgatásával
okozott kár megtérítéséért a kibocsátó, a forgalmazó (forgalmazási konzorcium esetében a vezető forgal-
mazó), az értékpapírban foglalt jogokért kezességet (garanciát) vállaló személy, az ajánlattevő vagy az érték-
papír szabályozott piacra történő bevezetését kezdeményező személy felel. A tájékoztatóban pontosan, egy-
értelműen azonosítható módon meg kell jelölni annak a személynek a nevét/megnevezését, a forgalomba
hozatalban betöltött szerepét, valamint lakcímét/székhelyét, aki/amely a tájékoztató vagy annak valamely
részének tartalmáért felel. A tájékoztatóban foglalt minden információra, illetőleg az információ hiányára is ki
kell terjednie valamely személy felelősségvállalásának.
(2) A tájékoztatót az (1) bekezdés szerint felelős valamennyi személy köteles külön aláírt felelősségvállaló
nyilatkozattal ellátni. A nyilatkozatnak tartalmaznia kell azt, hogy a tájékoztató a valóságnak megfelelő ada-
tokat és állításokat tartalmazza, illetve nem hallgat el olyan tényeket és információkat, amelyek az értékpa-
pír, valamint a kibocsátó és az értékpapírban foglalt kötelezettségért kezességet (garanciát) vállaló személy
helyzetének megítélése szempontjából jelentőséggel bírnak.
Zwei
- természetesen hívatkozhattok!
- ímet: ha a tájékoztató tartalma félrevezető volt, mert a felfüggesztés lehetőségéről nem rendelkezett, akkor hívatkozhattok pl.: a 29. § (1) bek.-re is.
- a nevek lényegesek lehetnek, ha pl. büntetőeljárást indítotok, ilyenkor az elkövető ugyanis nem egy-egy gt., hanem egy-egy természetes személy!
karosultak
hehe, az vicces lenne, ha név szerint feljelentenék valakit erre hivatkozva. vagy esetleg Farkas Istvánt "bűnszövetkezetben elkövetett gazdasági bűncselekmény" cimén. :)
Zwei
nem erre az ügyre gondoltam in concreto,
de büntetőeljárás csak természetes személy ellen indítható, társaság ellen nem, ezért kell többek között megadni a személyek neveit.
Zwei
- bűnszövetség vagy
- bűnszervezet van!

"bűnszövetkezetet", vagy esetleg "bűntermelőszövetkezetet" nem ismer a b.jog!:D
Zwei
lásd még:

"Nooooormális? - Mi a véleményed?"

című cikk alatti hozzászólásaimat!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.