Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket az üzletekben, ami jobb arány a világátlagnál, de a hazai eladók és ügyfélkiszolgálók továbbra is keveset mosolyognak, 79 százalékos átlagukkal csak a középmezőnyben végeztek – tájékoztatta a ClientFirst Consulting Kft. az MTI-t hétfőn.
A közlemény szerint a tizedik vevőkiszolgálási felmérés során 53 országban végeztek próbavásárlásokat, az eredmények több mint 1,6 millió válasz értékelésével készültek.
Világszinten összességében a vásárlók 83 százalékára mosolygott az eladó, 86 százalékukat üdvözölték, de csupán 57 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására.
Az üdvözlések Magyarországon tapasztalt 93 százalékos aránya három százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Sikeres kapcsolt értékesítés viszont csak 50 százalékban történt, ami 7 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál – derült ki az összesítésből.
Magyarország 2008 óta vesz részt a felmérésben, változó mutatószámokkal, de valódi javulást még egyik évben sem sikerült elérni – idézi a közlemény Mózes Istvánt, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetőjét.
A szakember szerint azok a vállalatok, amelyek bekapcsolódtak a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Programba, kiemelt hangsúlyt fektetnek az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére, és a hazai átlaghoz képest egyre jobban teljesítenek. A legfrissebb eredményeik alapján a vásárlók 85 százalékát üdvözölték mosolyogva, 97 százalékukat köszöntötték barátságosan, a kapcsolt termékek ajánlása területén pedig 79 százalékot értek el.
Világszerte átlagosan a legtöbbet a kormányzati szektorban dolgozók mosolyognak, ezen a területen 93 százalékos volt az arány. A legrosszabb eredményt 69 százalékkal a közlekedésben dolgozó kiszolgálók érték el.
Az üdvözlést tekintve a lista élére nyolc dél-amerikai ország került, közülük négy – Guatemala, Panama, Peru és Uruguay – 100 százalékos eredményt ért el. A legalacsonyabb értékek Ázsiában születtek, India 59 százalékkal áll a sor végén.
24 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Csak nekem nem volt eladói képesítésem, fél év mulva bolt vezető helyettes voltam.
Miért? Nem elég iskolába járni a kedvességet nem oktatják.
De ha valaki nekem akár mosolyogva is, de azt kérdezi mit akarok vásárolni,bizony rossz néven veszem.
De egyébként tényleg a mai fiatalok között nagyon kevés aki kedves. Úgy végzik a munkájukat mintha büntetésüket töltenék.
Jöttek a tanulók a boltba gyakorlatra. csinálták a dísz csomagolást az oktatóval. Mit ad az ég, Jön egy jól öltözött úri ember hoz egy rakás akármit és kéri a dísz csomagolást. .Na ott az oktató, a tanulók, a csemegések, és át szól a csemegés.nekem.- Gyere már Kukszi csomagolni kell.
Abba hagyom a csontozást, át megyek és meg csinálom a csomagot, miközben az oktató gagyog a diákoknak. - Na látjátok? így kell szépen, csomagolni. Néz a két csemegés, a sok tanuló és nem veszik észre hogy ott áll két vásárló. Végzek a csomagolással és kiszolgálom a vevőket. miközben beszélgetnek a csemegések. és ez minden boltban így megy én sem adnák nekik több pénzt..
Majd késöbb területi képviselő lettem és ezért jártam a boltokat és zavartam el a sok lepcses eladókat.
Még én is segítek vásárlóknak ha látom hogy tanácstalanok vagy nem érik el a magasan levő árút.
A legtöbb boltban barátságosak, inkább az ügyintézők a mogorvábbak.
De akkor viszont elvárom,hogy kedves legyen. Bár a túlzásokat sem szeretem, a "szép napot, legyen jó napja" vagy hasonlók is zavarnak. Főleg ha emiatt nem jól ad vissza.
Én meg nem szeretek készpénzzel fizetni. Mindíg azon rettegek, hogy nincs nálam elég készpénz:))
Új hozzászólás