Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket az üzletekben, ami jobb arány a világátlagnál, de a hazai eladók és ügyfélkiszolgálók továbbra is keveset mosolyognak, 79 százalékos átlagukkal csak a középmezőnyben végeztek – tájékoztatta a ClientFirst Consulting Kft. az MTI-t hétfőn.

A közlemény szerint a tizedik vevőkiszolgálási felmérés során 53 országban végeztek próbavásárlásokat, az eredmények több mint 1,6 millió válasz értékelésével készültek.

Világszinten összességében a vásárlók 83 százalékára mosolygott az eladó, 86 százalékukat üdvözölték, de csupán 57 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására.

Az üdvözlések Magyarországon tapasztalt 93 százalékos aránya három százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Sikeres kapcsolt értékesítés viszont csak 50 százalékban történt, ami 7 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál – derült ki az összesítésből.

Magyarország 2008 óta vesz részt a felmérésben, változó mutatószámokkal, de valódi javulást még egyik évben sem sikerült elérni – idézi a közlemény Mózes Istvánt, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetőjét.

A szakember szerint azok a vállalatok, amelyek bekapcsolódtak a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Programba, kiemelt hangsúlyt fektetnek az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére, és a hazai átlaghoz képest egyre jobban teljesítenek. A legfrissebb eredményeik alapján a vásárlók 85 százalékát üdvözölték mosolyogva, 97 százalékukat köszöntötték barátságosan, a kapcsolt termékek ajánlása területén pedig 79 százalékot értek el.

Világszerte átlagosan a legtöbbet a kormányzati szektorban dolgozók mosolyognak, ezen a területen 93 százalékos volt az arány. A legrosszabb eredményt 69 százalékkal a közlekedésben dolgozó kiszolgálók érték el.

Az üdvözlést tekintve a lista élére nyolc dél-amerikai ország került, közülük négy – Guatemala, Panama, Peru és Uruguay – 100 százalékos eredményt ért el. A legalacsonyabb értékek Ázsiában születtek, India 59 százalékkal áll a sor végén.

24 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Szvetlana
@varrólány: Ezt ismerem, ez olyan, mint az orvosi váróban. Összevesznek, hogy ki következik, de utána a sarkon még 1 órahosszát van ideje beszélgetni:))
Én meg nem szeretek készpénzzel fizetni. Mindíg azon rettegek, hogy nincs nálam elég készpénz:))
geo
@Szvetlana: Én nem rettegek. Magabiztosan tudom.
Szvetlana
@geo: mert te olyan realista vagy. Én meg képzelgő. Azt képzeltem, hogy vettem egy doboz epres jégkrémet. És otthon derül ki a szomorú valóság, hogy most sem vettem:))
geo
@Szvetlana: No majd álmodok egy dobozzal Neked is.
geo
@Szvetlana: Meg egy pár rántott szeletet, olyan Nagy Magyarország alakút.
Szvetlana
@geo: Az is jó lesz, éppen illik az eperfagyihoz.:))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.