Úgy tűnik, megállíthatatlanok Magyarországon az úgynevezett saját (vagy szaknyelven kereskedelmi) márkás termékek – írja a Pénzcentrum.
Az üzletláncok nevével fémjelzett árucikkek mellett egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a tortából – a például a diszkontokban – megjelenő, máshol nem kapható, kevésbé reklámozott, olcsóbb "B" márkák.
A magyar háztartások továbbra is "A" márkás termékeket választanak leggyakrabban, 2013-ban átlagosan 136 alkalommal (2-3 naponta) vásároltunk ilyen gyártói termékeket. Kereskedelmi (saját) márkás termékeket ennél ritkábban, átlagosan 129 alkalommal, míg B márkás gyártói terméket 121 alkalommal szereztünk be a vizsgált időszak során – derül ki a GfK friss tanulmányából.
A saját márkák elsősorban a gyorsan forgó fogyasztási cikkek esetében, például a tejtermékeknél vannak előnyben, de az állateledelek és a fagyasztott termékek piacán is tarolnak a saját márkák.
Természetesen a saját márkás termékek népszerűségét az áruházláncok is érzékelik – és persze ők is generálják a növekedést –, egyre jobban rétegződnek a márkák, már a felsőbb árkategóriákban, a drágább termékek között is megjelennek – írja a Pénzcentrum.
35 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Annak lenne értelme, ha a vállalkozó, illetve az őstermelő maga árulhatná a portékáját, Olyan áruházakat képzelek el, ahol standok vannak bérbe adva, vagyis egy s nagy áruházban sok pici kisbolt lenne, de úgy összeválogatva, hogy lehetőleg minden termék megtalálható legyen. Ebben viszont nem érdekelt a multi, még akkor sem, ha magyar. A magyar a legkapzsibb fajta.
A pénzéből azonnal létrehozná a vágóhidat, a húsfeldolgozó üzemet, a kenyérgyárat, üvegházat stb. és "olcsóbb" termékével kiszorítaná a minőséget. Ez fix.
Egyébként a külföldi üzletláncok árainál bosszantó tud lenni, hogy ugyan az az áru nálunk jóval drágább, mint a németeknél, vagy osztrákoknál. Viszont még így is olcsóbb, mint egy magyar kiskereskedő boltjában.
Új hozzászólás