Az új pedagógus előmeneteli rendszer 2013. szeptember 1-jei bevezetése után immár harmadik alkalommal növekszik generálisan a pedagógusok bére szeptember 1-jétől. Emellett kisebb jogszabályi változások is várhatók az új tanévben.

A kormany.hu oldalon közzétett tanévkezdő kiadvány szerint a pedagógus és pedagógiai előadó, pedagógiai szakértő munkakörben foglalkoztatottak illetményalapja 2014. szeptember 1. és 2015. augusztus 31. között a teljes munkaidőre megállapított kötelező minimálbér havi összegének 118,9 százaléka középfokú végzettség esetén, 163,3 százaléka alapfokozat esetén, 179,6 százaléka pedig mesterfokozat esetén.

Pedagógus I. fokozatban a fizetések bachelor végzettség esetén 165.750 forint és 314.924 forint között, mesterfokozat esetén 182.294 és 346.359 forint között mozognak.

Minden pedagógus, aki a kormányrendeletnek megfelelően április 30-ig rendelkezett 14 év szakmai gyakorlattal, pedagógus szakvizsgával (vagy azzal egyenértékű tudományos fokozattal), és feltöltötte akár "egyszerűsített", akár "teljes" portfólióját az Oktatási Hivatal (OH) által működtetett informatikai támogató rendszerbe, teljesítette a 2015. január 1-jei ideiglenes Pedagógus II. fokozatba kerülés feltételeit.

Azon pedagógusok számára, akik megkezdték portfóliójuk feltöltését, de az április 30-i határidőig nem töltöttek fel véglegesíthető portfóliót, az OH 2014. május 30. és június 5. között egyszeri hiánypótlási lehetőséget biztosított, melyről az érintetteket több alkalommal értesítette. A portfóliók feltöltését követően az OH ellenőrizte minden érintett pedagógus esetében a rendeletben foglalt összes feltétel meglétét, és az eredményről 2014. június 30-ig értesítést küldött az érintettek számára. Összesen 22 697 jogosult pedagógus véglegesítette e-portfólióját és ezzel jogosultságot szerzett arra, hogy munkáltatója a 2015. január 1-jével ideiglenesen Pedagógus II. fokozatba sorolja.

2015. január 1-jén Mesterpedagógus fokozatba kerülnek azok a pedagógusok, akik 2014-ben sikeresen elvégzik az OH által szervezett kétszer 30 órás tanfelügyelői, minősítési szakértői képzést vagy az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) által szervezett 60 órás szaktanácsadói képzést; megfelelnek a TÁMOP-3.1.5. projekt keretében megszervezett próbaminősítési eljárásokon és rendelkeznek a rendeletben meghatározott feltételekkel (14 év szakmai gyakorlat és pedagógus-szakvizsga vagy azzal egyenértékű végzettség).

A 2015-ös minősítésre összesen 19 136 pedagógus jelentkezett az április 30-ai határidőig. Az oktatásért felelős miniszter döntése értelmében 18 095 pedagógus került be a jövő évi minősítési tervbe. (2930 Gyakornok, 12 468 Pedagógus I. fokozatba sorolt pedagógus és 2697, 2015. január 1-jétől ideiglenesen Pedagógus II. fokozatba besorolandó pedagógus.) A jelentkezők közül 1 041 pedagógus nem felel meg a február 28-án nyilvánosságra hozott "különös feltételeknek", ezért ők nem kerülhetnek be a jövő évi minősítési tervbe. A minősítési tervbe bekerülő pedagógusok a kormányrendelet értelmében november 30-ig tölthetik fel e-portfóliójukat az OH által működtetett informatikai támogató rendszerbe.

Változás az új tanévben, hogy a sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarral küzdő, eltérő fejlődésű és más kiemelt figyelmet igénylő gyermekek, tanulók pedagógiai szakszolgálati ellátásához kapcsolódva bevezetik az Integrált Elektronikus Nyomonkövető Rendszert.

A pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak számára is biztosítják továbbá az évi 25 munkanap pótszabadságot. Ez az idei évben arányosan 15 napot jelent az érintetteknek december 31-ig.

A közösségi szolgálattal kapcsolatos változás, hogy a tanulók a jövőben nem csak azon településén végezhetnek közösségi szolgálatot, ahol az iskola van, hanem a saját lakóhelyükön is.

A 6-8 évfolyamos gimnáziumokat érintő változás, hogy az idegen nyelveket, a testnevelést és a művészeti műveltségi terület tantárgyait nem csak mesterfokozatú végzettséggel lehet tanítani.

A vonatkozó rendelet egy új melléklettel egészül ki, amely meghatározza a tanulók fizikai-fittségi mérésének tartalmi kereteit. A rendelet megjelenését követően a minisztérium honlapján közzétesznek egy útmutatót, amely a mérések részletes leírását fogja tartalmazza majd. Pontosították továbbá a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló rendeletet.

Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzésekben (tanfelügyeletben) közel 6 ezer köznevelési intézmény, 15 ezer feladatellátási hely vesz részt, illetve 150 ezer pedagógus érintett a pedagógusok előmeneteli rendszerében, melyhez kapcsolódó eljárások lebonyolításának támogatására az informatikai támogató rendszer továbbfejlesztése szükséges.

18 hozzászólásarrow_drop_down_circle

m.macskosz
@Equilibrium: Többek közt ez is cél lehet:oszd meg és uralkodj.
Lám, Neked is ez az első reakciód,
neki miért igen, a másiknak miért nem.
Nem könnyű ez, hiszen az ápolónő, az orvos is előbb tanult a tanártól,
utána lett egészségügyi dolgozó. A tanár meg rászorul az orvosra, ha beteg.
Nem szabad így különbséget tenni. Minden szakmára, hivatásra szükség van,
--(kivéve talán az államtitkári beosztást)--, az orvos is a tanár is diplomás, el kell
ismerni anyagilag mindkettőjük munkáját, a tanulmányaikba fektetett energiájukat,
a gyakorlatban kimutatható eredményességüket...ezer összetevője van ennek.
Én tisztelem, becsülöm a pedagógusokat is az eü.alkalmazottakat is, de épp
úgy tisztelem, becsülöm a tűzoltót, holott ahhoz, hogy valaki a PB-palackot kihozza
az égő házból, nem kell felsőfokú végzettség. Arról nem is beszélve, hogy a tűzoltó
is életet ment, ráadásul sokszor a saját élete kockáztatásával.
Nem tudom, létezhet-e olyan stratégia, amellyel eldönthetnénk, kinek mennyi jövedelem jár,
azt hiszem, itt sem lehet igazságosan dönteni.
Sajnos, az a baj, hogy ma Magyarországon nagyon kevés ember van tisztességesen meg-
fizetve, viszont nagyon sokan kapnak érdemtelenül rengeteget.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Desischado
Az lenne a normális, ha mindenkinek lenne egy rendes megélhetése, tisztességes fizetése, amiből meg tud élni! Én az általános iskolai tanáraimat a mai napig szeretem, é tisztelem, kettő kivételével. De meg is érdemlik! Főleg a magyar és a történelem tanáromnak jár ki a szeretet, rengeteget kaptam tőlük, de a többi tanárom is kitett magáért!
Toby
Minden ilyen lépés mögött előre megfontolt, gennyes Fidesz-trükk van ! A tanárok 3 éves háborgásának jutalma a béremelés, de nem azért, mert jó a kormány, hanem azért, hogy a társadalom más csoportjai - akik nem kaptak - a tanárokon hegyezzék fogaikat !
Ki van ez találva, tipikusan töpörödött törpördögi startégia !
nyanya001
Jönnek a választások, meg kell nyerni több tízezer pedagógus szimpátiáját
igaz ?
tigris5
@m.macskosz: igazad van teljes mértékben.
Grafix69
Kell is a tanároknak a lóvé mert hát a ló nem az ostortól megy inkább az abraktól. Persze a többi melósnak meg ott van a rizsa cseppentés .

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.