Több száz bringás vonult szombaton a főpolgármester-jelöltek elé – a Fidesz és a Jobbik nem vállalt fejlesztéseket, sőt a találkozót sem.

A Kerékpárosklub felvonulásának célja az volt, hogy az élhetőbb városfejlesztés alapkövetelményeit vállalják a főpolgármester-jelöltek. Egyedül a Fidesz és a Jobbik nem fogadta a felvonulókat, a többi jelölt majdnem mindent megígért.

Javaslatok

- Tervet és határidővel programot készítek a város biciklibarát átalakítására
- Rendszeres forgalomszámlálást és közvélemény-kutatást készíttetek a közlekedésről
- A járdáról az úttestre helyezem a kerékpárutakat, csökkentem a járdán parkolást
- A kerékpáros létesítmények fenntartását, takarítását rendeletileg előre sorolom, ehhez forrást biztosítok
- Biztosítom a hidak bringázhatóságát
- A belváros és a külvárosok közti ingázást biciklis szupersztrádákkal könnyítem

A Kerékpárosklub szerint ezek nélkül a fenntartható, ember- és környezetbarát közlekedési módok támogatása csak üres ígéret. Nem értjük, hogy a Fidesz és a Jobbik jelöltjei miért nem vállalták a megjelenést. Csárdi Antal, az LMP jelöltje mindent vállalt, Bokros Lajos, Bodnár Zoltán, dr. Magyar György és Falus Ferenc majdnem mindennel egyetértett. A demonstráció végén a bringások a Főpolgármesteri Hivatalnál helyezték el követeléseiket, és névre szóló csomagban feladták a Kerékpárosklub szakemberei által készített fejlesztéseket összefoglaló kiadványt, és Jan Gehl dán városépítész Élhető Városok című könyvét.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Kerékpárosklub szeptember 26-án 14. alkalommal indította útnak a Bringázz a munkába! (Bam!) kampányt. A budapesti Madách téren Dr. Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára köszöntötte a kerékpárral érkező nézőközönséget. Beszédében elmondta, hogy a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus végére a jelenleg használható mintegy 4000 kilométer hosszúságú, teljes kerékpárút-hálózat a tervek szerint 1000-1500 kilométerrel hosszabbodhat meg.

Scherer Péter színművész a nézőközönséggel egyetértésben megállapította, hogy a széles körben elterjedt kerékpározás-ellenes kifogások nem elég meggyőzőek. Bár valóban el lehet ázni esőben, de ki lehet bírni. És ő azóta nem késik el sehonnan, mióta biciklivel közlekedik. A kampány népszerűsítésében önként részt vállaló játékosok ruhájára bringatárs jelvényt tűzött ki.

A szervezők idén ősszel is 7-8.000 résztvevőre számítanak. A bringás reggeliket október 9-én rendezik meg – országosan mintegy 40 reggeliztetőponton.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Meine Ehre heisst Treue
Ennél van egyszerűbb megoldás is, amely jelentősen csökkenti a környezetterhelést és a balesetveszélyt: Budapesten és szerte az országban a mai személyautó mennyiséget 30%-ra kell csökkenteni. A többi autót kivonni a forgalomból és kortól, típustól függetlenül mehet a bontóba és a kohóba!
Kár, hogy az autósoktól beszedett pénz sokkal fontosabb, ők pedig használják is a járművüket, ha már fizetnek...
Dr plágium
Őszintén szólva nekem a bringásokkal is teli van a tököm. Ész nélkül hajtanak, nem tartják be a közlekedési szabályokat, a kijelölt bicikli út helyett a járdát használják, a zebrán a gyalogosok közé hajtanak, pedig 3 méterrel arrébb ott van a számukra kijelölt hely...és még sorolhatnám.
apibafater
Jóltete hogy nem ment el, ugyanis , mindent meg ígérnek s semmit nem tudnak be tartani, meg mikor a fazéknál vannak , ott nem számit mit ígértek, mit akar az olyan mint ,L?M?P, Lopjunk , másként, pajtások nevezetü, fogalmazni nemtudók, gyülekezete, semmit nem tudnak, csak hablatyolnak de érdembe hatástalanok,,,

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.