Több száz bringás vonult szombaton a főpolgármester-jelöltek elé – a Fidesz és a Jobbik nem vállalt fejlesztéseket, sőt a találkozót sem.
A Kerékpárosklub felvonulásának célja az volt, hogy az élhetőbb városfejlesztés alapkövetelményeit vállalják a főpolgármester-jelöltek. Egyedül a Fidesz és a Jobbik nem fogadta a felvonulókat, a többi jelölt majdnem mindent megígért.
Javaslatok
- Tervet és határidővel programot készítek a város biciklibarát átalakítására
- Rendszeres forgalomszámlálást és közvélemény-kutatást készíttetek a közlekedésről
- A járdáról az úttestre helyezem a kerékpárutakat, csökkentem a járdán parkolást
- A kerékpáros létesítmények fenntartását, takarítását rendeletileg előre sorolom, ehhez forrást biztosítok
- Biztosítom a hidak bringázhatóságát
- A belváros és a külvárosok közti ingázást biciklis szupersztrádákkal könnyítem
A Kerékpárosklub szerint ezek nélkül a fenntartható, ember- és környezetbarát közlekedési módok támogatása csak üres ígéret. Nem értjük, hogy a Fidesz és a Jobbik jelöltjei miért nem vállalták a megjelenést. Csárdi Antal, az LMP jelöltje mindent vállalt, Bokros Lajos, Bodnár Zoltán, dr. Magyar György és Falus Ferenc majdnem mindennel egyetértett. A demonstráció végén a bringások a Főpolgármesteri Hivatalnál helyezték el követeléseiket, és névre szóló csomagban feladták a Kerékpárosklub szakemberei által készített fejlesztéseket összefoglaló kiadványt, és Jan Gehl dán városépítész Élhető Városok című könyvét.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Kerékpárosklub szeptember 26-án 14. alkalommal indította útnak a Bringázz a munkába! (Bam!) kampányt. A budapesti Madách téren Dr. Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára köszöntötte a kerékpárral érkező nézőközönséget. Beszédében elmondta, hogy a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus végére a jelenleg használható mintegy 4000 kilométer hosszúságú, teljes kerékpárút-hálózat a tervek szerint 1000-1500 kilométerrel hosszabbodhat meg.
Scherer Péter színművész a nézőközönséggel egyetértésben megállapította, hogy a széles körben elterjedt kerékpározás-ellenes kifogások nem elég meggyőzőek. Bár valóban el lehet ázni esőben, de ki lehet bírni. És ő azóta nem késik el sehonnan, mióta biciklivel közlekedik. A kampány népszerűsítésében önként részt vállaló játékosok ruhájára bringatárs jelvényt tűzött ki.
A szervezők idén ősszel is 7-8.000 résztvevőre számítanak. A bringás reggeliket október 9-én rendezik meg – országosan mintegy 40 reggeliztetőponton.
Kár, hogy az autósoktól beszedett pénz sokkal fontosabb, ők pedig használják is a járművüket, ha már fizetnek...