A legszegényebb 2 millió emberből 700 ezer a gyerekek száma, és közülük 305 ezer falusi. Budapesten a becslések szerint 69 ezer szegénygyerek él – olvasható az Origo cikkében.

Lutár Balázs 5 éve dolgozik szociális munkásként és tapasztalatai szerint a gyermekszegénység a városokban is tapasztalható. A lapnak azt mondta, a fővárosban Dél-Pesten a legnagyobb a mélyszegénység. Kőbányát, Csepelt, és Erzsébetet említette, de a VI., VII., VIII., IX. kerület egyes részein is találkozott nehéz sorsúakkal. 

Az iskolákban a legnehezebb nap a hétfő – említette a Lutár Balázs. Sokan hétvégén szinte nem is esznek, az iskolások alig várják a hétfői reggelit és a meleg ebédet. Ezért is lehet idén nehéz a téli szünet, az ugyanis 16 napos lesz, ami azt jelenti, hogy sokan nem jutnak megfelelő mennyiségű ételhez.

A Magyar Református Szeretetszolgálat ügyvezető igazgatója, Osgyán Dániel elmondta, 200 magyarországi gyereknek házhoz viszik a téliszünetben a napi háromszori étkezéshez szükséges ételadagot. A 200 gyerekből 75 budapesti. A segélyszervezet adatai szerint 10-30 ezer között van azoknak a gyerekeknek a száma, akik nem esznek minden nap. 

Ferge Zsuzsa gyerekszegénységről nemrég megjelent 350 oldalas tanulmánya kiemeli, hetedik éve folyamatosan nő a szegény gyerekek száma Magyarországon, ez nem a válság következménye – írják, hiszen az Európai Unió országainak átlagában ez a növekedés nem tapasztalható – írja a lap.

80 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Mogyi
Részlet a 2015, évi költségvetés tervezetéből:Nemzeti stadionfejlesztési program
Bozsik: 2.100 millió Ft, Győri Eto:240 millió,Szusza:240 millió,Pécs:500 millió, Nyíregyháza:500 millió,Illovszy:500 millió,Zalaegerszeg:500 millió,Kaposvár:240 millió,Kecskemét:240 millió,Hidegkuti:240 millió,Paks:240 millió,Pápa:240 millió,
Békéscsaba:240 millió,Mezőkövesd:180 millió,Kisvárda:800 millió.És van tartalékban 420 millió Ft,,ha esetleg valahol kevés lenne a pénz.Szombathelyi:4.974,2 millió
Székesfehérvár:4.500 millió,Diósgyőr:2.750 millió.Nemzeti Olimpiai Központ beruházás:44.272,2 millió. no comment
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
coyote3
Ennyit is érnek!!! Lám lázárjankó gyermeke már lakással is rendelkezik...
Mogyi
Részlet a 2015, évi költségvetés tervezetéből:Nemzeti stadionfejlesztési program
Bozsik: 2.100 millió Ft, Győri Eto:240 millió,Szusza:240 millió,Pécs:500 millió, Nyíregyháza:500 millió,Illovszy:500 millió,Zalaegerszeg:500 millió,Kaposvár:240 millió,Kecskemét:240 millió,Hidegkuti:240 millió,Paks:240 millió,Pápa:240 millió,
Békéscsaba:240 millió,Mezőkövesd:180 millió,Kisvárda:800 millió.És van tartalékban 420 millió Ft,,ha esetleg valahol kevés lenne a pénz.Szombathelyi:4.974,2 millió
Székesfehérvár:4.500 millió,Diósgyőr:2.750 millió.Nemzeti Olimpiai Központ beruházás:44.272,2 millió. no comment
volvós
most vau-vau vikike:
ezt elqrtuk !!! Nem kicsit, nagyon !!!
Kivánom, hogy ennek a fociörültnek
a gyerekei, és ( ha lesz ) unokái
pusztuljanak éhen a stadionokban !!!
tivoli
Az hány száz millió, hogy a gyerekek kapnak enni az iskolákban?

Az is felháborító, hogy iskolaszünetben nem működik a menza?
Minden szülőnek kutya kötelessége lenne megetetni a kölkét, ha már világra hozta.
szandokan
@tivoli: Ezt senki nem mossa le rólam, hogy nem én írtam...:-) Sok anyukának nem elég, ha egész évben ingyen esznek a gyerekek, mert lehet, ebben a 16 napban majd nem futja nekik műkörmösre a családiból.
tivoli
@szandokan: ma, 13:49
Minden korszaknak megvoltak a szegényei, de ennyi rinyálás, ajvékolás, követelőzés még sose volt mint most. A család eltartásának feladata a szülőké, nem az államé. Most mi van? Ha a szülőknek igényei vannak, a gyerekeik rovására kiélhetik. Azok úgyis kapnak enni, a többi meg nem számít.
Ez az én véleményem, pedig nem is vagyok fideszes! :-))
papa.49
A ,,kedves,, Lévai Anikó most tehetne valamit a gyermekek érdekében, nem a szeretett szolgálat háta mögé bújva, lehetne valamennyi segítséget adni a nyomorgó családoknak, van belőlük bőven...
Kiállhatna ha valóban karakán nő lenne és a saját zsebéből állhatná egy napi kajáját azoknak a gyermekeknek akiknek most nem lesz menza...
tivoli
@papa.49: És aztán jön a másnap és újra éhesek lesznek.
szandokan
@tivoli: Nem vagy egyedül a véleményeddel, ehhez nem is kell Fideszesnek lenned. Az igazi elszenvedői ennek az egésznek a gyerekek, ami viszont nagyon sajnálatos, mert ők ebből csak annyit éreznek, hogy éhesek, netalán fáznak. Kicsit tüzetesebben meg kellene vizsgálni a családok anyagi helyzetét, és a valóban rászorulóknak ebben a 16 napban is segíteni.
papa.49
Erre szoktam mondani nem lehet soha előre tudni melyik falat kaja menti meg az ember, itt gyermek életét, nem mérlegelni kell aki megteheti az segíthet, NEM KÖTELEZŐ, DE MEGTEHETŐ...
Míg volt rá lehetőségem én is segítettem akin tudtam sajna ma már annak is örülök hogy nekünk még nem kell éheznünk (nyuggerrek vagyunk)...
tivoli
@szandokan: Nem beszélve arról, hogy milyen példát lát maga előtt a kölök. Nem tanulja meg, hogy a legfontosabb dolog a világon a maga és a családja sorsa, nem tanulja meg a felelősségérzetet. Hogy számíthatna majd bárki is rájuk, ha ők saját magukra sem. És a megetető társadalom csak ront a helyzeten, azt tudatosítja, elég ha kinyitják a szájukat, majd tesz bele valaki valamit. S ha mégse eleget, akkor lehet követelőzni, fenyegetőzni.

Még az állatok is gondoskodnak kicsinyeikről, az evolúció így működik.
m.macskosz
@tivoli:
Nagyon kár volt megszólalnod. :(
m.macskosz
@Zoltán Miskei: És te be tudnád mutatni az ételosztásra vonatkozó engedélyt?
tivoli
@m.macskosz: ma, 15:22
Oszt miért?
Te is közkonyhán nevelkedtél?
m.macskosz
@tivoli: Tedd le a poharat, már nagyon durva vagy!
bodza
Igencsak túlzás a 16 napos éhezés. Nekem is van gyermekem, etetem ha van szünet, ha nincs.
tivoli
@m.macskosz: ma, 15:27
Elnézésedet kérem, de nem értelek. Elmagyaráznád, hogy miért?
tivoli
@bodza: ma, 15:30
Ugye, hogy ez a természetes? Erről szól a szülői mivolt!
m.macskosz
@tivoli: Nem én tehetek róla, hogy ilyen gyenge a felfogásod,
de nem kínlódom vele, hogy meggyőzzelek
a stílusod bántó, sértő mivoltáról.
Felejtsük el egymást!
nemjoezigy
@szandokan: @tivoli: ma, 13:02, ma, 13:49, ma, 14:02, ma, 14:34
Valóban nem vagytok egyedül a véleményetekkel. Ketten vagytok, több száz ellenében.
Ha igazatok is lenne abban, hogy mindig volt szegény, de sose volt ennyi követelőzés, akkor sem kellene így hozzáállni. Általánosításban és szegény-gyűlöletben kiválóak vagytok. Ha így működik, ahogy írjátok, "(a szülőknek igényei vannak, a gyerekeik rovására kiélhetik)" akkor is elsősorban rendszerhiba. Azért vannak, voltak, lesznek a hivatalok, hogy a rászorulók kapjanak. (Bocs mindez óhajtó módban)
Egyébként a rendszer és a védelmezői, elbujdoshatnának amíg a létminimum több mint a közmunkabér, minimálbér. És sok család van ahol egy kereső van, vagy akár kettő, de több családtag.
Egy kétkeresős, kétgyermekes családnak havonta 253,8 ezer forint kellett tavaly az elfogadható színvonalú megélhetéshez. ezzel szemben jó ha 100 ezer Ft összejön, akkor miért ne sírjon, pláne ha nem az ő hibája.
És még mindig nem írtam a fejlődésről (ami nincs), a fideszkdnp jobban teljesítről, ami van. Igaz nem mindenkinek, csak a gazdagoknak, akik nem szorulnának rá.
De arról nem hallani, hogy valakik is visszaadnák, vagy nem vennék fel.
Egy kis olvasnivaló az épülésetekre:
privatbankar.hu/makro/igy-lettek-segelyfuggo-szegenyekbol-kozmunkafuggo-szegenyek-magyarorszagon-273631

www.sonline.hu/somogy/kozelet/ti-szavaztatok-meg-oket-zugolodik-a-legfideszesebb-telepules-583246

www.napi.hu/magyar_gazdasag/dobbenetes_adatok_vesztett_a_minimalber_a_letminimummal_szemben.582449.html

www.napi.hu/magyar_gazdasag/dobbenetes_adatok_vesztett_a_minimalber_a_letminimummal_szemben.582449.html
nemjoezigy
@szandokan: @tivoli: ma, 13:02, ma, 13:49, ma, 14:02, ma, 14:34:
Feltételezem a hozzászólásotokból, hogy nem olvastátok:
"Hát ez. HÁT EZ!!! Ilyen nincs a földön.
Idén karácsonykor valami igazán jót akartam csinálni. Segíteni több száz, vagy akár több ezer embernek, ha még csak egy kis ideig is, de legalább segíteni nekik, karácsony idején.
Mivel ételkiszállító cégem van és rendelkezésemre áll egy egész konyha, így adta magát, hogy idén karácsonykor bizony étel osztást fogok szervezni valamelyik nagyobb budapesti téren az arra rászorulóknak.
Megszületett a döntés és elkezdtük szervezni az ételosztást. Mindenki tette a dolgát, beszereztünk mindent ami szükséges, hogy ez megvalósulhasson. A konyhával lebeszéltük, hogy milyen levest fogunk adni milyen főétellel, már az alapanyagokat is megrendeltük, így hát nem maradt más hátra, mint területfoglalási engedélyt kérnünk.
Bemegyek az önkormányzathoz a szükséges papírokért és itt valami olyan történt, amit egészen egyszerűen még most sem vagyok képes feldolgozni.
Kitöltöm a területfoglalási engedélyhez szükséges igénylőlapot, befizetem hozzá az illetéket is és beadom a papírokat az ablakon, mire a nő megkérdezi, mihez szeretnék engedélyt kérni? Mondom ételt szeretnénk osztani, erre a nő a következőket mondja.
„FIATALEMBER. NEM FOG ÉTELOSZTÁSHOZ ENGEDÉLYT KAPNI JOBB HA ELŐRE SZÓLOK, MERT A KORMÁNY NEM AKARJA, HOGY AZ EMBEREK ANNYI SZEGÉNY EMBERT LÁSSANAK AZ UTCÁN EGY HELYEN”
!!!
Azt a BDSKRVSTNT.
- Ez most valami vicc vagy teljesen komoly? Kérdezem a nőt.
- Ezt kaptuk utasításba. Nem adhatunk ki engedélyt ételosztáshoz köztereken.
Itt azért kellett pár perc amíg magamhoz térek, de tovább kérdezek.
- Minden feltételnek és előírásnak megfelelünk. Mi alapján fogják elutasítani a kérelmünket?
- Nem utasítják el fiatalember, hanem elnapolják a döntést határozatlan ideig.
Tehát hadd összegezzem. Az önkormányzat nem ad területfoglalási engedélyt karitatív ételosztáshoz még akkor sem, ha minden...
nemjoezigy
Folytatás:
Tehát hadd összegezzem. Az önkormányzat nem ad területfoglalási engedélyt karitatív ételosztáshoz még akkor sem, ha minden feltételnek, szabályozásnak, és előírásnak megfelelünk, mert a kormány nem akarja, hogy az emberek annyi szegény embert lássanak az utcákon.
És itt padló és azt mondom, ilyen ország pedig nincs.
Magyarországon az egészséges demokrácia több sebből vérzik és a döntések, amik az elmúlt években születtek erősen megkérdőjelezhetőek, ezzel mindenki tisztába lehet, akik csak minimálisan követik a híreket, BBC normatívákat a közmédiában már meg sem említem.
Na de hogy intézményes keretek között akadályozzák meg az elesettek és a rászorultak megsegítését azok számára, akik ha csak egy kicsit is, akár csak egy tál meleg étellel is, de segíteni szeretnének azokon akinek ez igen is sokat jelentene, na az már tényleg kurvára túl megy minden határon.
Én ezt egyszerűen még most sem hiszem el, hogy ez megtörténhet. Nem csak Európa közepén, hanem bárhol máshol a világon.
szandokan
@tivoli: Fején találtad a szeget. Az otthoni példa...Egy gyerek számára 90 % - ban ez a mérvadó, a maradék 10 % pedig a környezeté. Azért elég jelentős a különbség.
tivoli
@nemjoezigy: Hát ez érdekes, más városokban meg városvezetők büszkélkednek, hogy saját költségükön egyszer egy hónapban kaját osztanak. Mintha csak egy nap volna az élet.
tivoli
@m.macskosz: ma, 15:35
Kit sértek? A szülőt aki úgy neveli a gyerekét, hogy menjél csak, majd a suliban kapsz enni, vagy a gyereket, aki ha nem megy suliba, nem kap enni?
szandokan
@nemjoezigy: Jó szöveg, ezt honnan merítetted? Senki nem tiltja meg az ételosztást, ahogyan a mindenki karácsonya is megrendezésre kerül idén is.
szandokan
@nemjoezigy: Amennyiben 202 emberből kettő utálja a való világot, és szerintük az szar műsor, 200 - an meg szeretik, akkor a 200 embernek van igaza, vagy a másik kettőnek?
m.macskosz
@szandokan: A Krisnatudatú hívők ételosztását is kvázi kitiltották a Blaha Lujza térről!
Egyébként meg nehogy azt mondd, hogy nem láttad Anikó Szili facebook bejegyzését közvetlenül a cikk alatt!
szandokan
@m.macskosz: Szerintem nem durva tivoli, csak már ő is unja az állandó nyafogást.
szandokan
@m.macskosz: Eddig még nem, mivel nem szokásom követni, de most megnéztem. Igen, valóban le van ez ott írva. Talán te vagy Szili Anikó? :-)
m.macskosz
@szandokan: "tivoli
@m.macskosz: ma, 15:22
Oszt miért?
Te is közkonyhán nevelkedtél? "

Én ezt sértőnek találom, már megbocsáss!

Elvetitek mindketten a sulykot, amikor ebben a témában megszólaltok.
Nem az a jellemző a szegényekre, hogy éheztetik a gyerekeiket, miközben műkörömre költenek. Biztosan előfordul ilyen is, de nem kéne így hozzáállni.
varrólány
@szandokan: 13:49 Azért az durva , már ha műkörmösre költené az anyuka a családit! Akkor valami baj van a fejben de nagyon.
szandokan
@m.macskosz: Na jó, kicsit kemény volt, de keménységért néha te sem mész át a szomszédba. Ebben az országban mindenki általánosít ha szegényről, ha gazdagról van szó. Ez valóban nem helyes. Most mennem kell.
m.macskosz
@szandokan: Nem vagyok Szili Anikó, de amit írt egyáltalán nem vonom kétségbe!
Bizony, ha mondjuk a belvárosban vagy a várnegyedben akartak ételt osztani, biztos vagyok benne, hogy tényleg igaz, amit írt. Nem dicsekszik azzal a kormányzat a külföldiek előtt, hogy nálunk mennyien járnak ingyenkonyhára. Ezt a peremkerületekbe száműzik, ahova nem járnak a német, svéd, angol turisták...:(
szandokan
@varrólány: Pedig van ilyen, próbáld elhinni nekem, mert látom. Tudnék ennél még cifrábbakat is mesélni, de most dolgom van.
m.macskosz
@szandokan: Ha kemény vagyok, soha nem a rászorulókkal szemben...
Borda
Biztosan nagy segítség lehet 1 tányér étel is egy kisgyereknek,de a mostani minta menzától csak éhesebb lesz. Annyira vacak az ebéd sokszor,hogy jó ha belekóstol egyáltalán az a gyerek. Prohászka Béla meg elmehet a sunyiba a minta menzájával! A helyi gyermekélelmezés konyhájáról olyan ételeket enged ki a főszakács sokszor,hogy az a moslék fogalmával vetekszik. A tanárok többsége már elő se fizet az ebédre. A gyerekek is azért mennek haza éhesen,mert képtelenek azt az ételt megenni. Nem tudom milyen a nem válogató gyerek,de az enyém biztosan nem enné meg ezt a minta menzát,annyira rossz. Nagy valószínűséggel főleg városi gyerekekről lehet szó,akik ennyire mély szegénységben élnek,mert ha a szülő nem tudja megvenni a zöldségeket,gyümölcsöket a nyár folyamán a befőzéshez,akkor bizony nincs mihez nyúlni a spájzban.
szandokan
@m.macskosz: A lényeg az, hogy aki akar, megoldhassa az ételosztást, a jótékonykodást. Ha nem ott, hát máshol. Szerinted melyik ország vezetői nézik jó szemmel azt, ha a turisták ilyeneket látnak? Sehol.
szandokan
@m.macskosz: Akkor ne kemény legyél a jómódúakkal szemben sem, hanem igazságos. Gondolj abba is bele, hogy nem mindenki csaló meg tolvaj. Tényleg megyek, mert késésben vagyok. Szia!
varrólány
@szandokan: 16 : 07 Elhiszem amikor látom hogy a gyerekhez nincs türelme ( a sminkeléshez volt) az anyukának rángatja ide-oda rákiabálva, ez a nevelés.
m.macskosz
@szandokan: Szóltam én egy rossz szót Rubik Ernőről? :)
tivoli
@Borda: ma, 16:08
Nem akarok érzékenységet sérteni, de van olyan mondás, hogy az éhség a legjobb szakács. Aki otthagy bármilyen ételt, az nem éhezik, legfeljebb éhes marad. A kettő között óriási a különbség.
tivoli
@m.macskosz: ma, 16:23
Ő hogy jön ide?
Borda
@tivoli: Igen,éhes marad,csakhogy ha ez naponta így megy,akkor bizony éhezik. Egy gyerek pedig nem eszik meg akármit,ha már kinézetre is visszataszító az étel. Bármelyik szakács megmondja,hogy az ember elsősorban a szemével eszik. Márpedig egy gyereknek nagyon kifinomult ízlelő bimbói vannak! Ha az iskolai kosztot nem tudja megenni és otthon is üres a spájz,bizony sokat éhezik az a gyerek.
Borda
@tivoli: Egy felnőtt bármit megeszik ha éhes,de a gyerekek nem. Nem okoztál ezzel sértődést! Csupán tapasztalatból tudom,hogy mi marad meg a gyerekek tálcáján az ebédlőben és mi megy moslékba.
tivoli
@m.macskosz: Én úgy nőttem fel, hogy nyáron gyümölcsöt ettem kenyérrel. Pl. dinnyeszezonban kaptam egy fél dinnyét egy karéj kenyérrel, osztottam be egész napra. Télen rántott leves kenyérrel, tarhonya leves kenyérrel, pirított tészta leves kenyérrel, köménymagos leves kenyérrel. És reggelente egy bögre tej, kenyérrel.
Egyszer kaptam gulyás levest, el is csaptam vele a hasam, nem voltam hozzászokva a túl tápláló ételhez.
Iskolai menza nekem nem volt, mert a család egy keresetből nem tudta kihozni, hogy befizessenek nekem.
Hát így volt. Nem az állam etetett, hogy szép nagy és okos felnőtt váljék belőlem.
m.macskosz
@tivoli: Engem sem az állam etetett és az én gyerekeimet sem az állam etette.
Ilyen ételeket én nem ettem, a gyerekeim sem. Ezért nagyon sajnálom, hogy
neked ilyesmiben volt részed, de ugyanennyire sajnálom azokat is, akiknek ma,
2014-2015-ben ugyanilyen sors jutott!
tivoli
@Borda: ma, 16:55
Biztosan úgy van. Az unokáim sem akarnak mindent megenni, csak ami a foguk alá való. Legalábbis itthon.
tivoli
@m.macskosz: ma, 17:00
Ez már történelem. Csak azt akartam ezzel érzékeltetni, hogy akárhogy is, de a gyerek kevés ételen is felnő. Nem azt kellene a médiának az arcunkba tolni, hogy hány éhező gyerek van, mert ez hangulatkeltés. Sokkal nagyobb társadalmi problémák vannak.
m.macskosz
@tivoli: "Sokkal nagyobb társadalmi problémák vannak."
Tévedsz, ez a legnagyobb társadalmi probléma: hogy vannak éhező gyerekek!
A történelem ismétli önmagát?!
"...de a gyerek kevés ételen is felnő."
Igen, a patakban is lehet mosni, tüzet is lehet csiholni.
Talán nem így kellene ezt a kérdést felfogni.
A feudalizmus jött vissza: dúsgazdag földesurak, jobbágyok, zsellérek.
Önhibájukon kívül éhezők és érdemtelenül dúskálók.
nemjoezigy
@Horizont: köszönöm, hogy Te sem sajnáltad a véleményedet bőven kifejteni ennek a két "Nem vagytok normálisak!"-nak. Kora délután óta semmit nem változott a véleményük, pedig többen többféle módon próbálta őket felvilágosítani.
De kutyából nem lesz szalonna!
Nem sok jót várhatunk a kormánytól, ha magukat nem fideszesnek mondott - igaz gazdag - egyének is ilyen véleményen vannak. Nem is kapunk jót!
tivoli
@Horizont: ma, 18:37
Ne őlj. Adj neki enni.
szandokan
@nemjoezigy: @Horizont: A gyerekek nekem is szívügyeim, éppen ezért lennék képes én is ölni, amikor ilyen szülőkkel találkozom nap mint nap az oviban.
Nil
és a szünet után az okos tanító néni megkérdezi mit hozott a Jézuska és a szegény gyerekek végighallgathatják mit kaptak a gazdag gyerekek és hol mennyit zabáltak
JAJMÁR
@tivoli: 18:48 Késztetésem van oda rúgni, ahol a legjobban fáj, de finom leszek és nőies: nézz bele a gyerek szemébe, b+ !
tivoli
@JAJMÁR: ma, 21:00
Annak mondd, aki mástól várja a gyereke etetését.
Én az enyémekébe mindig bele mertem nézni a mai napig is, és az unokáiméba is.
m.macskosz
Zsuzsa Kunhalminé Bakró
AnikóSzili hozzászólását teljes terjedelmében miért nem lehet megosztani a nagy nyilvánosság előtt??

TÉNYLEG! HOVÁ TŰNT A HSZ.?!
szandokan
@Horizont: Ismerek én annál jóval többet is. Egyébként sajnálom a gyerekeket nagyon, olyannyira, hogy igen komoly mindenki karácsonyát fogok rendezni a környéken. Mondjuk ezt tettem tavaly is, csak amikor egy általam is ismert nem rászoruló már a negyedik családtagját állította be a sorba, kicsit kiakadtam.
onemeth08
@tivoli: Az eszem eláll ettől a mentalitástól.Komolyan megáll az eszem a politikai és a vallási fanatikusoktól.Most jelenleg a fideszesektől mert ezek vannak hatalmon.Az hogy gyerekek éheznek hogy lehet elfogadható neked ember?Szidjátok a kommunistákat de abban a rendszerben nem volt éhező gyerek./Mellékesen megjegyezném azért, hogy csak a magyar komcsi büdös a fidesznek , a kínai kommunisták valaga nárcisz illatú, lényeg hogy virítsák a lóvét..Micsoda egy aljas embertelen banda.Nem lesztek örökké hatalmon, vége lesz hamarost ha ezt folytatjátok..Csodálkozom hogy nem érzik a veszélyt..
onemeth08
@Horizont: Klassz írás.Remekül megfogalmaztad.Az már szerintem is a legalja hogy természetesnek veszik a gyermekek éhezését.A magam szerény eszközeivel, mivel csak egyszerű beosztott dolgozó vagyok, már vagy 10 éve néhány ezer forintot utalok a gyermekétkeztetési alapítványnak minden decemberben.Azért kiváncsi lennék hogy hány fideszes teszi ugyanezt.
Még annyi hogy én is voltam fidesz szavazó, nem is egyszer, de felébredtem, mert nem bírom az aljasságot.Ezek aljas rosszindulatú emberek./Emberek?/
szandokan
@onemeth08: Kicsit olvass feljebb, mit írtam Horizontnak. Amúgy az én adakozásomat nem múlod felül gyerek téren, abban biztos vagyok.
tivoli
@onemeth08: tegnap, 23:01
Egészen más környezetben élhetsz mint én, egészen mások a tapasztalataid a világban, más a hozzáállásod. így meg se tudjuk érteni a másikunk mondanivalóját.
nemjoezigy
@m.macskosz: én bemásoltam ekkor, ide: tegnap, 15:43,
m.macskosz
@nemjoezigy: Igen, láttam, köszönöm, de tényleg nem értem, hová tűnt az eredeti.
Eltűnt Miskei Zoltán kommentje is, ami több mint gyanús. :P
nemjoezigy
Több helyen megírtam már a gyerekszegénység témában, hogy a legtöbb esetben normális (átlagos) anyagi körülmények közt élő családok süllyedtek, - nem a saját hibájukból - a szegénység szintjére.
Innentől kezdve nincs miért fikázni a szegényeket és az őket pártolókat.
Hanem akik a nyerő oldalon vannak, azok mindenféle nyavalygás nélkül visszaadhatnak legalább a nélkülöző gyerekeknek.
JAJMÁR
@Horizont: 05:48 Nekem is megtetszett. Némely hozzászóló csak ebből ért (vagy semmiből) :)
JAJMÁR
Picit utánanéztem a számoknak. 39900 Ft a határ, amely családoknál ez alatt van a jövedelem, ott kapnak a gyerekek ingyen étkezést, tankönyvet stb.
Ők a rászorulók ma Magyarországon. Mit is jelent ez?

Ez azt jelenti, hogy ha az apa minimálbéres, az anya közmunkás és 3 eltartott gyerekük van, nekik nem jár.
Az ő jövedelmük így már 204ezer forint, s az egy főre eső jövedelem már 40400 Ft.
Mivel azonban 3 gyerek van, az étkezési díj 50 %-át kell fizetniük. Kb. 400-500 Ft között van a díj, ennek fele legyen 220 Ft. 3 gyerek esetében

étk.díj 13200 Ft
rezsi 40000 - ez áram,víz, gáz - minimális fűtés. Nyilván egy panelban ez ennek a többszöröse.
nem számolok lakbérrel, hitelekkel - pedig szinte biztos, hogy van - sem a cipő, ruha, gyógyszer, utazás stb. költségekkel. mondjuk, hogy a többi marad élelemre.

204000- 53200= 150800 : 5 ~ 30200 Ft. A két felnőtt - a közmunkás biztos - nem kap cafetériát, nem vesznek részt munkaebédeken, nekik vinni kell a mindennapi élelmet, szóval erre van napi ezer forint, beleértve a hétvégét is. A 3 gyereknek is. Kár, hogy nincs, hiszen az a pénz nem is annyi, mert lejönnek a számladíjak, a tranzakciós díjak, aztán hol ez kell a suliba, hol az, és időnként még beteg is lesz a gyerek. Kinövi a ruhát, elromlik a mosógép stb.
Ez a példa tulajdonképpen egy szerencsés, dolgozó házaspár példája. Ebben a családban is elfogy a pénz mire a következő havi odaért, és szinte biztos, hogy van mínusz a folyószámlán.
Arról nem is szólva, hogy nem mindegy, melyik gyerek mekkora, mert van az a kor, amikor a rúd szalámi percek alatt eltűnik a gyerekben.

Végig lehet gondolni mi van akkor, ha mindkét szülő közmunkás, vagy csak az egyik, és abból kell élni, netán egyedül neveli valaki a gyerekeit. Aztán lehet vádaskodni, hogy "h@lye szülő, nem ad enni a gyereknek..."
Szóval ajánlom a számolást, a gondolkodást... és arra hívom fel a figyelmet, hogy az ország fele így él !
JAJMÁR
Tulajdonképpen a közmunkás, munkanélküli szülők gyerekei kapnak ingyen - sokszor használt - tankönyvet, és ingyen étkezést, de ha belegondolunk, ők nem kapnak adókedvezményt. Ha úgy vesszük, a többszörösét kereső, adókedvezményt igénybe vevő családjának - az adókedvezményben - vesszük meg a tankönyveit és az étkezését.
tivoli
@JAJMÁR: "Arról nem is szólva, hogy nem mindegy, melyik gyerek mekkora, mert van az a kor, amikor a rúd szalámi percek alatt eltűnik a gyerekben."
Egy rúd szalámi a gyerekben? A szegény gyerekben?
Könyörgöm Harrach nem szalámigyáros.
tivoli
@JAJMÁR: ma, 10:58
Akkor itt minden gyerek ingyenben van a kormány jóvoltából.
A szegény gyerek ingyen kapja a neki szükségeset, a gazdag gyerek meg a szülei adókedvezménye által jár jól. Mondja valaki, hogy nem gyermekbarát ez a kormány?
Itt akik rosszul járnak, azok a kizárólag gyermektelen, minimális önálló keresettel, családalapítás előtt álló fiatalok.
JAJMÁR
@tivoli: 11:19 A "jó" kormány alamizsnát oszt? Amiért még hálásnak kellene lenni? (Mert miből oszt a kormány alamizsnát?)
Az "ingyen" szót azért használtam, hogy megértsék azok is, akik szerint a szegények mindent ingyen kapnak, Megértsék, hogy nem ! Az ő munkájukból élnek jól egyesek. Nem gyermekbarát ez a kormány / Kivéve, ha a sajátjairól van szó, az 10 éves korában milliós házat kap. Na, kiktől...?
Az ország jár rosszul, mert szegényedik ! Lebontottam egy családra, de látom, így sem érted. Ne törd magad, te már így maradsz, földhözragadtan és eccerűen.
JAJMÁR
@tivoli: 11:11 Értem, a rúd szalámi a tompikába kell, harach-ba !
Hát vegyél nekik b+ !
onemeth08
@tivoli: "Egészen más környezetben élhetsz mint én, egészen mások a tapasztalataid a világban, más a hozzáállásod. így meg se tudjuk érteni a másikunk mondanivalóját. "
Ha egy ilyen kerek, egész, értelmes, sőt mondanám toleráns hozzászólást is tudsz írni akkor Te még nem vagy menthetetlen ember.Csak hívő, vagy rajongó, de a tisztánlátásod e kettő bármelyike eltorzíthatja, ezt jó ha megérted.. A fideszt nem menti hogy kormányzó elődei mit b@sytak el.Építeni kellene, és nem rombolni..Gyárakat, utakat vagy kibucokat, nevezzék bárhogy is.De építkezésről nem beszélhetünk amikor nyíltan, törvényekkel a saját népünk jelentős részét kirekesztik, a dolgozókat, munkanélkülieket, szegényeket, hajléktalanokat törvényekkel teljesen kiszolgáltatottá teszik.Lásd munkaidőkeret, indok nélküli elbocsáthatóság/ azt te sem gondolod komolyan hogy ilyen hogy bizalomvesztés megállja a helyét egy épeszű társadalomban/ évek óta elmaradó béremelések,rabszolga közmunka ami csak a pénzt viszi de haszna gyakorlatilag nincs, és amiből, aki belekerül nem tud kilépni..A magyarnak mondott maszekokat Állami pénzekből /visszanemtérítendő/dotálják!Az eszem megáll ettől , de komolyan..Te figyelj már !Vidéken élek és gyakorlatilag eltűnt a háztáji állattartás.
Miért is?Mert nem éri meg, megfizethetetlen a takarmány.A földek pár maszek kezébe kerültek,akik felveszik az állami pénzeket, és méregdrága minden gabona fajta..Mi lenne a megoldás.?Nem a maszek támogatása, hanem a háztáji állattartásé. Mert jelentősen hozzájárulna a családok megélhetéséhez..És még lehetne találni sok dolgot, de itt minden fordítva történik , jelenleg..
Mogyi
@tivoli: Ezt elég nehéz összeszedni.Eddig ezeket találtam.Gyermeknevelési támogatás:
12.929,7 millió Ft,,Pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások: 6.078,9 millió Ft.,Gyermekétkeztetés támogatása 58.000 millió Ft.
tivoli
@onemeth08: tegnap, 23:32
Semmi közöm a fideszhez és soha nem is volt. Amit tesznek, nem az én megrendelésemre teszik, mosom kezeim.
tivoli
@Mogyi: ma, 07:21
Ez most mennyi időre? Hány gyereknek? Pest melyik kerületének?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.