A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat, követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés "egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan".

A városvezető, az általa az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben kifejti, az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-ás elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok "tömegével zúdulnak rá" a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre. Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.

A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés.

"Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés"

– fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás. Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost.

"Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek."

A polgármester hangsúlyozza, "a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan."

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-ás általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

vadsanca
Tudomásom szerint az M0 autóút, mégis sok helyen 80km/h-val lehet haladni. ( A Megyeri-híd keleti szakaszán. Itt előszeretettel mérnek! ) Holott az autóúton 110km/h a megengedett. Az útdíj fejében majd autópálya lesz 130km/h-ás lehetőséggel?
dömdödöm
rá kell terelni a kocsikat a városra hogy be lehessen vezetni a dugódíjat :-(
Manhattan
Sehol a világon nem díjasak a városokat elkerülő körgyűrűk és az azon belüli autópálya szakaszok! Magyarországon még egy rohadt körgyűrűt sem sikerült megépíteni, teljesen befejezni 40 év alatt, de máris díjasítják azokat a részéit, amik a legfrekventáltabbak.
Ráadásul az M0-ás autóút és nem autópálya, amire jelenlegi szabályozás értelmében nem terjeszthető ki az autópálya-díj fizetés. De csak "jogszabály alkotás" kérdése, hogy az uralkodó osztály akarata jogi normává legyen és se perc alatt születhet egy "jogszabály" arról, hogy autóút is fizetőssé tehető!!! Miután Magyarország 2010. májusa óta nem jogállam, ezért minden pénzszerzési akaratnak kölcsönözhető a jogi norma alakja! Ennyi. Ezek a maffiózók, ha kell a levegővételt is megadóztatják. A lényeg az, hogy a lopásaikra ne láthasson rá az EU Bizottsága és szervei. Ezért kell 3% alatt tartani a költségvetési hiányt. És, ha kell, akkor e cél elérése érdekében mindenkitől mindent elvesznek!!! Csak lophassanak nyugodtan tovább. Más cél nincs!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.