A Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta - írta meg az Index.
Forrás:
24.hu
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
12 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mert kellene ugrania!!!
Egyszerre nyomta a féket és a gázt :) Ez vicces megállapítás. Gázkart tolni kell és kicsi a valószínűsége annak, hogy valaki úgy akarjon leszállni, hogy közben a felszálló üzemmódban van a hajtómű.
Látja a gázkaron, látja a műszereken a magasabb üzemmódot / fordulatszám, gázhőfok, üza nyomás, stb. / - így a nagyobb sebességet is, tehát igencsak figyelmetlennek kellett lennie, hogy mindezek közül egy sem tűnt fel számára és a másik pilótának sem.
Az ipse vadászpilóta volt, akkor ezt a marhaságot nem tudom elképzelni róla...
Igaz volt egy olyan baleset ezzel a típussal, hogy a földi személyzet tesztelte álló helyzetben, a földön. A teszt közben max gázzal elindult és ment a saját feje után. A tesztelést végző katonanő pedig leesett a szárnyról és igencsak összetörte magát.
Lehet hogy itt is a pilóta helyett a számítógép adott tök gázt???
Egy biztos, a katonanő igen ramatyul nézett ki, igencsak összetörte magát. Idáig kerestem a cikket, de nem találtam :( Már nem rémlik melyik országban volt, csak megemlítették, hogy volt ilyen eset, amikor a manuális kar max. állásban maradt és teszteléskor megindult önállóan a szerkezet. Össze is tört rendesen a gép is.
www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2010/06/jag-hade-anglavakt/
Volt egy bevált, megszokott, kipróbált, bejáratott rendszer. Az orosz technika sokat kibírt, még néha a meggondolatlan lépéseket sem torolta meg, szerencsére. Nincs mindíg az ember toppon. Az is igaz, nem rendfokozat kérdése, hogy a levegőbe maradjon a szerkezet.
Hozzáteszem azt is, hogy repülőnapokon sikerült beszélni 1-2 kollégával, más országokból. Pl. az amcsik igencsak féltek a MI-24-től, inkább kerülték volna a találkozást éles helyzetben, mint - hogy belementek volna egy egyoldalú céllövöldébe. Kiszolgáltatott a fülkéjük, nem úgy, mint a 24-nél, páncélozva védte a pilótákat. A gépágyú pedig nem meggy-magokat puffogtat :)
A teljes rendszerbe bedobni egy teljesen más technikát, hogy közben a szükséges pénz sincs meg a teljes rendszer lecseréléséhez. Érdekes - félvér megoldás született.
Hatalmas légierőnket pedig leírták rendesen. Pápa, Taszár, Szentkirályszabadja, Tököl - PG., stb. 2 ezrednyi harci helikopter elkopott teljesen, szállító és vegyes gépekből van tán 3 db, az is jó kérdés, mennyi ebből a hadrafogható.
Kihámozható a véleményem, de nem mondom ki :)
Új hozzászólás