A Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta - írta meg az Index.

Forrás: 24.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Akkor most a rendfokozat meg a beosztás ,,UGRIK,,???
Mert kellene ugrania!!!
Főlökött
Az érdekesség az egészben, hogy a Kecskeméti Repülőbázis Parancsnoka volt a gép kapitánya.

Egyszerre nyomta a féket és a gázt :) Ez vicces megállapítás. Gázkart tolni kell és kicsi a valószínűsége annak, hogy valaki úgy akarjon leszállni, hogy közben a felszálló üzemmódban van a hajtómű.
Látja a gázkaron, látja a műszereken a magasabb üzemmódot / fordulatszám, gázhőfok, üza nyomás, stb. / - így a nagyobb sebességet is, tehát igencsak figyelmetlennek kellett lennie, hogy mindezek közül egy sem tűnt fel számára és a másik pilótának sem.
Csizmás Kond
...a kuplungot is kellett volna nyomni...:)
papa.49
@Főlökött: Ebben valami kurva nagy szar van csak még egyenlőre nagyon titkolják, nagyon kíváncsi lennék a svéd gyártó véleményére mert ezek a golyófejűtartalékosalhonvéddal az élen úgy hazudnak mintha könyvből olvasnák...
Az ipse vadászpilóta volt, akkor ezt a marhaságot nem tudom elképzelni róla...
Főlökött
@papa.49: Számomra felvetődött a kérdés, ha ez tényleg igaz lenne, amit írtak, mit tett a két személy, kártyázott közben ?

Igaz volt egy olyan baleset ezzel a típussal, hogy a földi személyzet tesztelte álló helyzetben, a földön. A teszt közben max gázzal elindult és ment a saját feje után. A tesztelést végző katonanő pedig leesett a szárnyról és igencsak összetörte magát.
papa.49
@Főlökött: Egyre erősebb bennem az az érzés nagyon kár volt erre a típusra átállni...
Lehet hogy itt is a pilóta helyett a számítógép adott tök gázt???
Főlökött
@papa.49: Az igazság odaát van :)

Egy biztos, a katonanő igen ramatyul nézett ki, igencsak összetörte magát. Idáig kerestem a cikket, de nem találtam :( Már nem rémlik melyik országban volt, csak megemlítették, hogy volt ilyen eset, amikor a manuális kar max. állásban maradt és teszteléskor megindult önállóan a szerkezet. Össze is tört rendesen a gép is.
papa.49
@Főlökött: Te pilóta vagy a véleményed szerint jó választás volt-e ezt a típust rendszerbe állítani??? Mikor ott lett volna az a típus amiből majd 5 ezret gyártottak, használnak, és még kompatibilis is a NATO gépekkel!!!Én csak műkedvelő vagyok de nekem úgy tűnik csak egy valakinek érte meg!!!
Főlökött
@papa.49: Csak az ügyvédem jelenlétében nyilatkozom :) Vagy még úgy sem :)

Volt egy bevált, megszokott, kipróbált, bejáratott rendszer. Az orosz technika sokat kibírt, még néha a meggondolatlan lépéseket sem torolta meg, szerencsére. Nincs mindíg az ember toppon. Az is igaz, nem rendfokozat kérdése, hogy a levegőbe maradjon a szerkezet.

Hozzáteszem azt is, hogy repülőnapokon sikerült beszélni 1-2 kollégával, más országokból. Pl. az amcsik igencsak féltek a MI-24-től, inkább kerülték volna a találkozást éles helyzetben, mint - hogy belementek volna egy egyoldalú céllövöldébe. Kiszolgáltatott a fülkéjük, nem úgy, mint a 24-nél, páncélozva védte a pilótákat. A gépágyú pedig nem meggy-magokat puffogtat :)

A teljes rendszerbe bedobni egy teljesen más technikát, hogy közben a szükséges pénz sincs meg a teljes rendszer lecseréléséhez. Érdekes - félvér megoldás született.
Hatalmas légierőnket pedig leírták rendesen. Pápa, Taszár, Szentkirályszabadja, Tököl - PG., stb. 2 ezrednyi harci helikopter elkopott teljesen, szállító és vegyes gépekből van tán 3 db, az is jó kérdés, mennyi ebből a hadrafogható.
Kihámozható a véleményem, de nem mondom ki :)
papa.49
@Főlökött: Megértem és köszönöm a válaszod, ne szolgáltass magad ellen célfelületet...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.