Az Uber szerint a hétfői budapesti taxisdemonstráció csak megerősíti, hogy szükség van egy olyan modern szabályozási keretre, amely figyelembe veszi az új technológiák jelenlétét és pozitív hatását.

A szolgáltató hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint erről tárgyalnak a döntéshozókkal is.

A taxisok hétfő kora reggel óta tartanak demonstrációt a fővárosban a Bajcsy-Zsilinszky út, a József Attila utca és az Andrássy út kereszteződésében az Uber ellen. Délelőtt petíciót adtak át a Főpolgármesteri Hivatalban, majd a Városháza előtt megjelenő taxisok közül négy képviselő tárgyalt Tarlós István főpolgármesterrel. A találkozón nem született megállapodás, így a taxisok folytatják meghirdetett demonstrációjukat.

A Budapesti-rendőrfőkapitányság (BRFK) az MTI megkeresésére azt válaszolta, hogy a BRFK a hatályos jogszabályok alapján, a szükséges erőkkel és eszközökkel biztosítja a demonstrációt.

Az MTI azt szerette volna megtudni a rendőrségtől, hogy kezdődtek-e már az előre be nem jelentett demonstrációról egyeztetések a rendőrség és a taxisok között, utólag kértek-e területfoglalási engedélyt a demonstrálók, illetve, ha továbbra is folytatják demonstrációjukat, a rendőrség tervez-e bármilyen intézkedést a forgalom helyreállítása érdekében.

Az Uber internetes fuvarmegosztó szolgáltatás a világ 68 országában, több mint 310 városban volt elérhető idén januárban, és – a hozzá hasonló vállalkozásokkal együtt – komoly konkurenciát támaszt a hagyományos taxi szolgáltatásnak szerte a világban.

A szolgáltatás lényege, hogy a rendszeréhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíjat is a rendszeren keresztül rendezik.

Az Uber múlt héten azt közölte, hogy utazásmegosztó szolgáltatásukat használók száma Budapesten 2015-ben folyamatosan nőtt, már 80 ezernél tart, ami nyolcszorosa a tavaly év elején mértnek. Tájékoztatásuk szerint az autós partnerek száma a 2015. év eleji 200-ról év végére 1200-ra emelkedett. Az utasok többsége budapesti, de a külföldi felhasználók száma is jelentős.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

coni
Komplex probléma, a többi országban nem padlózza le ennyire a taxisokat az Uber megjelenése, talán mert az itthoni taxisok eddig is rossz helyzetben voltak, egy részük rejtett munkanélküli. (mint régen lakótelepek alatti discont boltot nyitók)
Más megoldást kellene keresni mint az Uber betiltása, mert környezetkímélőbb, gazdaságosabb, megfizethetőbb a magyaroknak.
Talán állami támogatás kellene a taxisoknak, hogy ne szaporítsák a munkanélküliek (közmunkások) számát, mert az többe kerül a költségvetésnek.
Yoda69
Az Uber az epp olyan mint az online vasarlas. Nem lehet megtiltani, es nem is szabad, mert ez a jovo. Lehet hogy sok uzlet bezart, az online shoppok miatt, de nekik is adott a lehetoseg, hogy online folytassak ha akarjak, vagy esetleg javitva a szinvonalat ujra kezdjek. A taxisok is elmehetnek Uber-taxisnak. Nem agalni kell ellene, hanem szolgaltas javitassal versenyezni. Vegulis a piac fogja meghatarozni a letjogosultsagat barmilyen uzletrol legyen is szo.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.