A 444.hu kerékpározó kollégáját megpróbálta leszorítani egy autó Budapesten a Margit-hídon.

Amikor feltette a klasszikus kérdést, hogy miért? egy vaskos bazmegelés volt a válasz és hogy használja a bicikliutat.

25 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Nagy Péter
1. A kolléga igen rosszul tudja a KRESZ-t, ugyanis ahol van kerékpárút, ott azon kell mennie a bringásnak és nem mehet az úton! Ez a jelen esetre persze nem igaz, mert az úton is van kerékpárút jelölés. A kolléga viszont általános esetre mondta, hogy semmi sem tiltja, hogy ő az úton menjen, még ha van is kerékpár út. Hát ez óriási tévedés!

2. Tarlósnak igaza van, értelmetlen egyszerre kétféle lehetőség. Akkor lassan már az autósok lesznek kitiltva, és 5 bringa sáv lesz?
A kerékpáros kolléga pedig kicsit belegondolhatna abba, hogy ők megértést, elfogadást kérnek(kértek) az autósoktól, akkor ők is fogadják el a gyalogosokat.
Sokkal nagyobb a veszélye az úton kijelölt kerékpárútnak, ha az út nem elég széles, mint az egyébként széles híd járdán lévőnek. Ja, hogy ott nem lehet 35-el végigszáguldani, mert esetleg egy gyalogos elé lép? Ugyanez a helyzet az úton is, csak ott meg az autóst kerülgeti a frász, hogy esetleg egy bringás elé kacsázik, ha nem elég széles az út. A Margit hídon pedig nem elég széles. Tudomásul kell venni mindenkinek (autósnak, bringásnak, gyalogosnak), hogy nem egyedül vannak, másoknak is ugyanolyan joguk van az adott módon közlekedni.
A leggyengébb pedig a gyalogos. Tehát a bringás vigyázzon a gyalogosra (mint ahogy elvárják, hogy az autós vigyázzon rájuk, ha az úton mennek), és jelezzen időben, hogy a gyalogos ne kapjon szívrohamot, ha 15cm-re elhúz mellette egy bringás. És akkor sem kell bunkó módon beszólni a gyalogosnak, ha netán nagyon le kell lassítani miatta, mert elbambult és nem hallotta meg a bringás csengőjét. Ugyanez igaz az autósra is, ha a bringás jogosan megy az úton.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Mézike
@Bercifiu: Hát nincs valami nagy szókincse. Pedig a magyar ha belelendül öt percig bír káromkodni egy levegővétellel , szóismétlések nélkül...
human
Járhatott volna rosszabbul is. Pesten volt már, hogy közlekedési afférban megöltek egy autóst. A faszi fogta a puskát és nem vitázott, lőtt.
Más téma. Egy autó mellé hajtó motoros társa kiemelte egy nő tárcáját a forgalomban. A nő üldözőbe vette a motorosokat, akik egy kanyart rosszul vettek be menekülés közben és az egyik meg is halt. Így lett az autót vezető áldozatból elkövető, ugyanis a bíróság szerint a halálos balesetet közvetve ő okozta.
salee
Amikor két hülye találkozik, annak rendszerint nincs jó vége...

Az, hogy nincs kint a kerékpáros tiltó tábla nyilvánvaló hiba. Ez persze nem ok arra, hogy feltartsa egy renegát bringás a forgalmat, mert neki derogál a bicikliút. Nem tud annyival tekerni, amennyivel ne tartaná fel az autós forgalmat. A biciklis sebessége közelebb van a gyalogoshoz.Ugyanolyan puha, mint a gyalogosok, tehát a kerékpárúton a helye, ha az ki van építve.

Másfelől ez nem ok arra, hogy ráhúzzák a kormányt, ezt egy autóban ülve nem szabad elfelejteni, lehet akármilyen hülye egy biciklis - nem egyet csak azért nem csaptam el, mert számítottam rá, hogy hülye lesz és kivág elém - semmilyen idegesítő manőver nem jogosít fel a közlekedésben résztvevők veszélyeztetésére.

Az egymást nem zavaró, előzékeny és biztonságos közlekedést kellene oktatni az iskolában, nem a hit/erkölcstant. A biciklis pedig ha részt vesz a forgalomban és közúton megy, tegyen legalább KRESZ vizsgát, legyen rajta rendszám és a kismotorhoz hasonlóan világítsa ki magát, mint a gépesített egy nyomon haladók.
volvós
..." KJU-027-es rendszámú Opel Astra "...

Egy ügyes, képzett jogász simán elküldheti
a kö-...göt egy pályaalkalmassági vizsgára,
ha van jogsija !!! Hol it a bibi ??
desert
@salee: Már már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok a véleményemmel. Minden szavaddal egyetértek!
Nagy Péter
1. A kolléga igen rosszul tudja a KRESZ-t, ugyanis ahol van kerékpárút, ott azon kell mennie a bringásnak és nem mehet az úton! Ez a jelen esetre persze nem igaz, mert az úton is van kerékpárút jelölés. A kolléga viszont általános esetre mondta, hogy semmi sem tiltja, hogy ő az úton menjen, még ha van is kerékpár út. Hát ez óriási tévedés!

2. Tarlósnak igaza van, értelmetlen egyszerre kétféle lehetőség. Akkor lassan már az autósok lesznek kitiltva, és 5 bringa sáv lesz?
A kerékpáros kolléga pedig kicsit belegondolhatna abba, hogy ők megértést, elfogadást kérnek(kértek) az autósoktól, akkor ők is fogadják el a gyalogosokat.
Sokkal nagyobb a veszélye az úton kijelölt kerékpárútnak, ha az út nem elég széles, mint az egyébként széles híd járdán lévőnek. Ja, hogy ott nem lehet 35-el végigszáguldani, mert esetleg egy gyalogos elé lép? Ugyanez a helyzet az úton is, csak ott meg az autóst kerülgeti a frász, hogy esetleg egy bringás elé kacsázik, ha nem elég széles az út. A Margit hídon pedig nem elég széles. Tudomásul kell venni mindenkinek (autósnak, bringásnak, gyalogosnak), hogy nem egyedül vannak, másoknak is ugyanolyan joguk van az adott módon közlekedni.
A leggyengébb pedig a gyalogos. Tehát a bringás vigyázzon a gyalogosra (mint ahogy elvárják, hogy az autós vigyázzon rájuk, ha az úton mennek), és jelezzen időben, hogy a gyalogos ne kapjon szívrohamot, ha 15cm-re elhúz mellette egy bringás. És akkor sem kell bunkó módon beszólni a gyalogosnak, ha netán nagyon le kell lassítani miatta, mert elbambult és nem hallotta meg a bringás csengőjét. Ugyanez igaz az autósra is, ha a bringás jogosan megy az úton.
Nagy Péter
@salee: Az erkölcstannak pontosan része az előzékeny és biztonságos közlekedés is, mint a normális egymás mellett élés szabálya, nem csak az, hogy nem vágjuk pofán azt aki nem tetszik, meg nem lopunk, csalunk hazudunk, stb. A hittan, az más, azt csak fakultatívan illene tanítani.
A vallástörténet az megint más, az tanítható pl. a történelem keretében, de nem éveken át heti x órában, hanem max. pár órában, a nagy vallásonként .
emerencia
@Nagy Péter: A házunk előtt van egy járda, ahol nincs kerékpár út kijelölve. (Vidéki megyeszékhely.)
Engem nem zavarnak a kerékpárosok, ha a KRESZ szabályt betartva lassan mennek és kikerülnek bennünket gyalogosokat, hiszen ők ott a járdán csak vendégek. A járdával párhuzamosan van egy közút, melyen a bringások is közlekedhetnek. A legtöbb bringás viszont ezt nem hajlandó tudomásul venni. Teljes sebességgel hajtanak a járdán és rácsengetéssel vagy szóban kiabálnak az emberre, hogy ugorjon el onnan. Nekem viszont ez egyre kevésbé megy... A munkahelyemen még valahogy megpróbálom a hatvanadik X közelében is eljátszani az ifjú dinamikust de a magánéletben már nem megy pláne, ha előtte már lehúztam egy 10-12 órás műszakot a vadkapitalista versenyszférában. :-((((

Kedves Kerékpárosok!

Könyörgöm, próbáljátok megkímélni az életünket! Engedjétek túlélni még ezt a kis időt ami hátra van. Cserében pedig nem kell azért a törvény előtt felelnetek mert elütöttetek egy a gyalogjárdán szabályosan közlekedő embert.
desert
@Nagy Péter: Igazad van az erkölcs tannal kapcsolatban, de a KRESZ oktatás bevezetését az általános iskolai tananyagba nagyon fontosnak tartanám @salee-hoz hasonlóan én is. Vannak gyerekek (pl én is ilyen voltam, anno amikor kisiskolásként a belvárosban laktam), akik nagy forgalmú városrészekben, egyedül jönnek/mennek iskolába, már egész fiatalon. Emlékszem, nekünk egyszer egy órára jöttek KRESZ foglalkozást tartani, kaptunk ilyen tesz-vesz városos füzetecskét, amiben az alapvető közlekedési szabályok voltak illusztrálva. Sokszor a felnőttek sincsenek képben ebben a témában, gyakran fogalmuk nincs, hogy van-e, vagy nincs elsőbbségük egy adott helyzetben.
Toby
Fogadjunk, hogy a KJU-s opel edzett szélvédője, simán kibírja egy féltégla által okozott felületi nyomás összes fizikai hatását ! Na, akkor lássuk...
emerencia
@desert: Én még anno úttörő rendőr is voltam. A suliba rendszeresen eljöttek a rendőr bácsik és előadást tartottak a KRESZ-ről. Osztályfőnöki órán is volt ez téma, a szüleink pedig elég sokat emlegették. Manapság egy iskola környékén vezet az utunk autóval reggelente és én utasként azt kell, hogy figyeljem, mikor jönnek a zombigyerekek. A kisebbek még szétnézegetnek de a középiskolások szétnézés nélkül lépnek a járdára vagy hajtanak kerékpárral szabálytalanul az autók elé, mereven az orruk elé bámulva...
koszpeko
Ha már a kreszről beszél okos biciklistánk akkor lenne nekem is 1-2 kérdésem.
Miért hajt át 10-ből 8 a piros lámpán?
Miért mennek be olyan egy irányú utcába szembe a forgalommal ahol tábla ezt nem engedélyezi?
Ha ők elvárják az odafigyelést az autósoktól,akkor ők miért nem figyelnek oda az autósokra és a gyalogosokra?
Egy példa biciklisről.
Bajcsy Dohány sarok.
Haverommal megyünk át zöldön gyalogosan a zebrán.
Elhúz előttünk egy bringás kb.20 cm hogy el nem ütött.
Annyit kérdeztem haveromtól,hogy szerinte milyen színű volt a lámpa.
A bringás fékez visszafordul.
Megkérdezte,hogy volt e beszólni s a lábamra tolta a kerékpárt.
emerencia
@emerencia: bocsánat, javítás: nem a járdára lépnek szétnézés nélkül, hanem az úttestre vagy a zebrára.
emerencia
@koszpeko: Ráadásul alig akad bringás, aki hajlandó a zebra előtt leemelni a fenekét a járgányról és gyalogosan áttolni a kerékpárt. Az autósokat a frász töri a váratlanul felbukkanó és rakétasebességgel zebrán áthajtó kerékpárosoktól. Pedig, ha jól emlékszem valahol az is benne van a kreszben, hogy le kell szállniuk és szépen áttolni a kerékpárt normál gyalogos sebességgel. Soha nem fogom megérteni, hogy a sportos bicajosoknak miért olyan nehéz ez.
koszpeko
@emerencia: Szerintem maximálisan igaza van annak aki ragaszkodik ahhoz,hogy a bicikliseknek legyen legalább egy KRESZ vizsgájuk.
desert
@koszpeko: @emerencia: Pontosan. Egy másik posztban említettem, hogy engem meg anyámba küldött el egy 2 kerekű honfitárs, akitől merészeltem elvárni, hogy a bicikli útra kitett stop táblának megfelelően megadja nekem az elsőbbséget. Lehet jönni avval, hogy neki szarabb megállni, mint nekem, de azt gondolom, hogy aki biciklire ül, az ennek tudatában teszi ezt. A középsulisokat meg ne is mondd, iskolában dolgozom, minden reggel gyakorolhatom a szlalomozást az ifjúság körében, mert tényleg körbenézés nélkül rohangálnak. Sokszor még arra is nehezen veszik a fáradtságot (van járda, de ők szeretnek az úttesten is mászkálni), hogy ha észre is vesz, arrébb húzódjon (természetesen átlag 2-3 fő egymás mellett az úttest közepén). És ez még a jobbik eset, ha esetleg autót raknak a szülők némelyik segge alá, akkor az Isten legyen hozzánk irgalmas.
papa.49
Már mindent leírtatok én csupán azt kérdezném meg a bringástól mit keresett a belső sávban a bringájával, vagy neki a jegye odaszól???
Nekem is volt hasonló afférom tavaly ősszel az Üllői úton a Klinikáknál, csak megálltan az ajtót kinyitva, a koma meg beleszaladt, oszt elkezdett okoskodni, na kiszálltam, és mivel csak a köldökömig ért a pacák meg a bringájával együtt volt 20 kg. gyorsan elakart párologni, de azért csináltam nagy hirtelen 4 képet az esetről, de hiába ígérte hogy feljelent azóta se jött semmi...
Tisztelet a kivételnek nem mind ilyen de nagyon sokat képzelnek magukról, és azt hiszik övék a város...
desert
@papa.49: Na ez az! Balesetet okoz és elpucol a francba, rendszám híján a rendőrnek azt tudod mondani, hogy piros volt a bringája, a károdat meg térítsd meg magad. Haveromnak a dugóban állva a Károly körúton hajtotta vissza lendületből egy ilyen patkány a jobb oldali tükrét, aztán természetesen át a piroson és soha többé nem látták.
papa.49
@desert: Mindent a maga helyén kell kezelni, használni, nem hiszem el, hogy nincs egészség károsító hatása, hogy a tömény kipufogógázban tekernek, ez biztos nem igaz!!!Ha meggondolod, akkor mikor tekersz a bringával, nem a nagypapás 1 perc 3 tekerésben vagy, fokozódik a szívverésed, a légzésed, és mit lélegzel be azt amitől óvnának az orvosok!!!
Ebben én csak azt látom, hogy vannak akiknek ,,sikk,, hogy bringáznak a városban, ha kel, ha nem!!!Ha kint a városon kívül a jó levegőn teker akkor tesz valamit az egészségért, de aki a belváros közepén csak azért teker, hogy borsot törjön a többi közlekedő orra alá, az szerintem menjen el egy agykurkászhoz, mert gondok vannak a ,,toronyban,,...
desert
@papa.49: Erre csak ennyit: Hofi Géza, 1996 szilveszteri kabaré:
"Képzeld el, hogy... Borzasztó. Jaj, te nem. Te nem. Persze, te egészséges, tisztességes, jóravaló, persze. Te kis bio, te. Így fogsz örökké élni, persze. Vannak zöld haverjaid is, mi? Te, ez az örökös egészséges életmód, ez nagyon, ez annyira elterjedt, például jönnek, hogy kerékpárút, kerékpárút kell, mert az az egészséges, a kerékpárút. Na, rendbe' van, az ember éljen egészségesen, tehát kerékpárút épült a Bartók Béla úton, a Mártírok útján, ahol negyvenmillió autó fossa a kipufogógázt, érted, na most, orvos haver mondta, ha arra simán, normálisan sétálsz, hogy [sóhajtva] kicsi levegő, kicsi lev... akkor soha nem döglesz meg. Na, de, ha kerékpárral [lihegve] mé-mé-mé-mé-mész-izé... akkor ötször annyi, új autókat kell hozni, mert elfogy addigra a kipufogógáz, érted? [liheg] És ilyen bukósisak van a fején, hogy a pofájára tenné inkább, mer' akkor, de nem, a fejit védi. És amelyiknek mondjuk, van fattya, ugye, mer' a família egyszerre rohadjon meg, azt viszi magával ilyen montenbike kerékpáron, érted. Na most, amit Apu beszív ilyen magasan, azt a kis kölök, ugye, ilyen lent, még keveri ólommal, meg, ugye, ilyen... De egészségesen éljünk, na!

Meg röhögök a futóversenyeken is, jaj, de ki van találva, te, elindul a csomó lúdtalpas, érted? Ez még rendbe' lenne, de senki nem szól nekik, hogy menjenek má' ki a zöldbe, a füvön, meg a földön, ott... Nem, [lihegve] Andrássy út, Hősök tere, Millecentenárium! Érted? Addigra már össze is esett. "
papa.49
@desert: Fiatal koromban én is részt vettem futóversenyeken, de soha nem a városban, műúton futottunk, max. sportpályán, vagy a mezőn... Ahhoz a műúton fuss egészen más cipő is kell, mert agyrázkódást kapsz a kemény pályától, legalábbis így tanított a tesi tanárunk úgy 1964. körül a MÜM 31. ben, a Nyár utcában...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.