Megjelent a közbeszerzési kiírás a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljához kapcsolódó új utasmóló kivitelezésére. A mintegy 5,2 milliárd forintra (16,9 millió euróra) becsült beruházással közel tíz ezer négyzetméterrel nő a terminál jelenlegi utasforgalmi területe. Az építkezés várhatóan 2017 januárjában indul és a tervek szerint 18 hónapig tart.

Forrás: epulettar.hu
Feltöltő: épülettár.hu
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
TEGNAP MIKOR EZ A HÍR FRISS VOLT EZT ÍRTAM ENNEK APROPÓJÁBÓL:

Elsőre már majdnem örültem,

de tovább olvasva értetlenkedni kezdtem, majd utána olvasva be is pipultam

Ma reggel a hvg.hu vezető írásaként olvastam a „Többszintes modern mólóra cserélik Ferihegyen a fapadosok bádogbeszállóját” című írást. A Világgazdaság-ra hivatkozva megírták: „Megjelent a ferihegyi reptér új mólójának tervezésével és kivitelezésével kapcsolatos pályázati felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában. Az új épületben bonyolítják majd az utasok beszállítását, kiszállítását, útlevél-ellenőrzését. Ha elkészül, lebontják a fapados légitársaságok bádogbeszállóját”. Meg kell mondjam, hogy nagy örömmel olvasta, hiszen szégyenteljesnek tartom, hogy a hazánkba utazónak ez az ócska bádog-bodega az első és az utolsó emléke Budapestről. Hagyjuk a dumát, hogy fapados, hisz ma éppen tapasztalhattam, hogy az EUFA vezetői is kénytelenek voltak fapadossal utazni, lévén pl. Genf-ből (úgy általában Svájcból) csak ilyen járatok vannak.
Az írás végén pedig, hogy „A lap szerint idővel elkerülhetetlen lesz a C terminál megépítése is, ha ilyen ütemben nő a ferihegyi reptér utasforgalma.”. Ne már, egy új terminál? Minek ott van az 1-es, amit legfeljebb egy kicsit ki kell pofozni.
Ezen csak elcsodálkoztam, de utánakeresvén a témának elképesztő cikket találtam „A bádogváró óta jóval pontosabban indulnak a repülők” címmel tavaly novemberből. A derék Hardy Mihállyal, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója volt szíves nem többet, s nem kevesebbet mondani: „ezek a cégek azt szeretik, ha a gépeik a levegőben, és nem a földön vannak. Az ő esetükben minden földön töltött perc veszteséget termel.
Elvárásuk volt, hogy az utasok közvetlenül a repülőgépek mellett várakozzanak, mert csak így lehet 25-30 perc alatt lebonyolítani az érkező utazók kiszállítását, a bőröndök kipakolását, a tankolást, a Budapestről elrepülő emberek beszállítását és a csomagok berakását. Minden más esetben – legyen az autóbuszos szállítás...
RonaGyuri
ÚGY NÉZ KI EGY KICSIT HOSSZÚ: (folyt.)
Minden más esetben – legyen az autóbuszos szállítás vagy utashíd használata – képtelenség ennyi idő alatt ezeket a folyamatokat levezényelni. ”. A pofám leszakad, ekkora tömény baromságtól. Van valami Stansted Londontól egy köpésre alig kétszer (2013-as adatok szerint) akkora forgalommal, mint az ő cége. valahogy nekik sikerült a dolgot megoldani bádogváros nélkül. S onnan bizony csak fapadosok járnak, sőt a döntő többségük Ryanair, ami szép forgalmat bonyolít Budapesten is (a mai nap csupán 14 járata volt, ami a fele a Budapesti székhelyű Wizzair-nek).
Meg kell jegyezzem a Hardy cikk egy másik megjegyzése sem volt piskóta. A cikk írója felvetette a reptéri árakat, amit az igazgató ne forintba nézzük szerű megjegyzéssel ütött el. Nos a helyzet az, hogy a belvárosi árak 2-3szoroosával számolnak, ami azért világrekord. Nem is beszélve arról, hogy a már említett Stansted-en a Londoniaknál olcsóbbak az árak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.